Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@06:39:14 GMT

رئیس‌جمهور الجزایر جواب تلفن ماکرون را نمی‌دهد!

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۱۴۰۴

رئیس‌جمهور الجزایر جواب تلفن ماکرون را نمی‌دهد!

یک روزنامه فرانسوی فاش کرد که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در ابتدای هفته تلاش کرد تا با «عبدالمجید تبون» همتای الجزایری خود تماس بگیرد، اما تلاش‌های وی ناموفق بوده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه «اپینیون» چاپ فرانسه فاش کرد که ماکرون تلاش کرد از طریق تماس تلفنی با رئیس جمهور الجزایر، وی را برای شرکت در «کنفرانس پاریس درباره لیبی» که 12 نوامبر در پاریس برگزار می‌شود، متقاعد کند، اما عبدالمجید تبون به تماس‌های همتای فرانسوی خود پاسخی نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این روزنامه، پس از شکست ماکرون در برقراری ارتباط با تبون، ریاست جمهوری فرانسه از طریق کانال‌های دیپلماتیک و پست رسمی الجزایر، دعوت‌نامه رسمی ارسال کرد.

روزنامه «اپینیون» در ادامه نوشت: رئیس جمهور فرانسه پس از اظهارات توهین آمیز علیه مردم و رهبری الجزایر تلاش کرد تا روابط خود را با رئیس جمهور الجزایر ترمیم کند.

امانوئل ماکرون روز سه‌شنبه با ابراز تاسف از اختلافات پیش‌آمده با الجزایر، تأکید کرد که به ملت الجزایر و تاریخ این کشور احترام می‌گذارد.

پس از آنکه امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه وجود ملت الجزایر قبل از استعمار فرانسه را زیر سوال برد و نخبگان حاکم در الجزایر را به این امر متهم کرد که باعث کینه توزی علیه فرانسه می‌شوند، روابط دو کشور دچار تنش شد و در نهایت ریاست جمهوری الجزایر دوم اکتبر سفیرش در پاریس را فراخواند و اظهارات ماکرون را توهین آمیز خواند.

تبون در واکنش به اظهارات ماکرون تاکید کرد: نباید به تاریخ ملت‌ها لطمه زد و نباید الجزایری‌ها خوار شمرده شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الجزاير امانوئل ماکرون رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۱۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع آگاه در دولت فرانسه اعلام کردند که امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه در ماه «می» به آلمان سفر می‌کند و احتمالاً در ماه «ژوئن» نیز دوباره به آلمان سفر خواهد کرد.

رییس‌جمهور فرانسه اواخر اسفند نیز برای دیدار با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان راهی برلین شد؛ سفری که ظاهراً با هدف کاهش تنش بین فرانسه و آلمان درباره جنگ اوکراین انجام شد.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر اخیر تنش بین فرانسه و آلمان درباره کمک نظامی به اوکراین تشدید شده و به عرصه عمومی کشیده شده است.

کد خبر 6090492

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • طعنه رسانه فرانسوی به بارسلونا؛ دمونتادا جواب ریمونتادا
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن