Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در گفت و گویی رسانه ای به ابعاد سفر اخیر سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عراق پرداخت؛ سفری که ناظران عراقی آن را بسیار موثر و ثبات ساز دانستند.

به گزارش برنا، ایرج مسجدی در گفت و گو با شبکه العالم گفت که فرمانده سپاه قدس در دیدار با طرف های عراقی بر حمایت ایران از روند قانونی انتخابات پارلمانی عراق تاکید کرد؛ انتخاباتی که روز ۱۸ مهرماه گذشته برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسجدی تصریح کرد که سردار اسماعیل قاآنی از همه طرف های عراقی خواست آرامش خود را حفظ و برای ثبات عراق همکاری کنند.  

به گفته سفیر ایران در بغداد، فرمانده سپاه قدس بر ضرورت انجام امور شکایت ها و اعتراض های مرتبط با نتایج انتخابات در چارچوب قانون تاکید کرد.

مسجدی گفت: سردار قاآنی بر ضرورت احترام به نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق که کمیسیون انتخابات و موسسات رسمی عراق آن را اعلام خواهند کرد تاکید کرد.

سفیر ایران در بغداد ادامه داد: ما به شدت هدف قرار دادن منزل نخست وزیر عراق را محکوم می کنیم و سردار قاآنی نیز به شکل صریح و شفاف و قاطع بر ضرورت پیگرد عاملان تلاش برای ترور مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق بر اساس قانون این کشور تاکید کرد.

به گفته سفیر ایران، «هیچ خط قرمزی در این باره نداریم و هر طرفی که ثابت شود در حمله به منزل نخست وزیر عراق دست داشته است بر اساس قوانین قضایی عراق باید مورد پیگرد قرار گیرد.»

سفیر ایران به این نکته اشاره کرد که «بر ضرورت تحقیق در همه ابعاد جنایت، تاکید داریم و نباید قبل از اعلام نتایج تحقیق قضاوت کرد.»

مسجدی همچنین یادآورشد که «سردار قاآنی اهمیت اجرای تحقیق دقیق در همه ابعاد فنی حمله به منزل نخست وزیر عراق را گوشزد و تاکید کرد که جنایتکاران باید بر اساس قانون بعد از اعلام نتایج کمیته تحقیق، مورد پیگرد قرار گیرند.»

سردار قاآنی در سفر اخیر خود به عراق با «برهم صالح» رییس جمهوری و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و نیز چند طرف عراقی دیگر دیدار و گفت و گو کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران انتخابات پارلمانی عراق عراق انتخابات قانون رییس جمهوری ایران جمهوری اسلامی ایران رسانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عراق نخست وزیر عراق ایران در بغداد سردار قاآنی سفیر ایران بر ضرورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد