Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان نیر اظهار کرد: تمام هم و غم ما در استان تقویت تولید و افزایش ثروت عموم مردم است که با مواهب خدادادی که در نیر وجود دارد، بهتر و شایسته می‌توان در این زمینه به نتایج مطلوب دست پیدا کرد.

وی تصریح کرد: وضعیت بیکاری و تنگ دستی مردم در شهرستان نیر قابل قبول نیست و با توجه به ظرفیت و امکاناتی که در این شهرستان وجود دارد باید بیشتر از این تلاش کنیم تا آنچه که شایسته مردم است، فراهم آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل ضرورت احیای ظرفیت‌های متنوع در نیر را از بخش معدن و صنعت گرفته تا گردشگری و طرح‌های توسعه‌ای کشاورزی یادآور شد و گفت: نباید به منابع دولتی چشم بدوزیم چرا که این منطق غلطی است که دولت پول تأمین کند تا ما بتوانیم کاری را انجام دهیم.

عاملی افزود: در ۴۰ روزی که در استان اردبیل حضور دارم عمده مانع در مسیر توسعه و تولید ثروت را تنگ نظری‌ها می‌بینم در حالی که باید قوانین و مقررات مخل تولید رفع شده و تسهیل در مسیر سرمایه‌گذاری و حل مشکلات مردم فراهم آید.

وی ضرورت تغییر رویکردها را در دولت مردمی سیزدهم یادآور شد و خاطر نشان کرد: نباید مردم گرفتار بروکراسی اداری و کج‌اندیشی‌های مدیریتی شوند بلکه با تاکید مقام معظم رهبری بهتر است قوانین مزاحم و مخل تولید برطرف و بیش از هر زمان دیگر در مسیر تولید گشایش حاصل شود.

عاملی توجه به تولید و افزایش ثروت مردم را استراتژی و راهبرد اساسی در مسیر توسعه پایدار استان برشمرد و اضافه کرد: ما به هیچ وجه نسبت به گرفتاری‌های مردم و مشکلات معیشتی آنها بی‌تفاوت نخواهیم بود و تلاشمان بر این است تا با انجام وظایف و رسالت خود بیش از این شرمنده مردم نبوده و بتوانیم به اصلی‌ترین رسالت خود که همان تولید ثروت است، عمل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با کار اداری نمی‌توان مشکلات مردم را حل کرد بلکه روحیه جهادی و تلاش دوچندان نیاز است تا بتوانیم موانع و مشکلات را از پیش روی تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برداشته و نهال نورس توسعه استان را به یک درخت تنومند تبدیل کنیم.

عاملی اظهار کرد: شایسته نیست مردم شهرستان نیر برای انجام کارهای اداری به مرکز استان مراجعه کنند در حالی که استقرار ادارات دولتی در این شهرستان ضروری است و بنده از فرماندار نیر می‌خواهم که به صورت جدی به ادارات شهرستان سرکشی کرده و آنها را موظف به ارائه خدمات مطلوب به مراجعین کنند.

وی ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را در این شهرستان هم در بخش تولیدی و هم عمرانی یادآور شد و تصریح کرد: ما در این جلسه مشکلات چندین واحد تولیدی را مورد بررسی قرار دادیم که عمده آنها نیازمند دریافت تسهیلات بودند که قرار شد با معرفی به بانک‌های عامل از طریق منابع مصوب تأمین اعتبار انجام شود.

عاملی ضرورت تقویت واحدهای مستقر در شهرک تخصصی و تأمین منابع آب آنها را به صورت مناسب و مطلوب یادآور شد و گفت: انتظار می‌رود شرکت آب منطقه‌ای بیشتر از سهم مصوب تا زمان بهره‌برداری کامل آب مورد نیاز واحدهای تولیدی فعال را تأمین کرده و به افزایش ظرفیت تولید در این بخش کمک کنند.

وی در مورد دهکده توریستی سبلان در نیر با ۱۱۰ هکتار زمین افزود: باید هر چه سریع‌تر این مجموعه توریستی و گردشگری تعیین تکلیف شده تا در قالب یک طرح جامع این پروژه از حالت رکود و بلاتکلیفی خارج شود.

استاندار اردبیل اجرای پروژه گردشگری را در روستای تاریخی کور عباسلوی نیر یادآور شد و خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری از تهران در این منطقه حاضر شده و با احداث هتل، موزه هنرهای تجسمی و برج رصدخانه سعی دارد تا زمینه حضور گردشگران را در این منطقه فراهم کند که مقرر شد زیرساخت مورد نیاز در این زمینه تأمین شود.

عاملی همچنین به تعیین تکلیف شهرک دامپروری نیر در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار اشاره کرد و ادامه داد: توسعه باغات در این شهرستان به ویژه باغات گردو، پسته، بادام و همچنین ایجاد کمربند سبز در نیر از مطالبات اصلی بود.

وی از شهرک‌های صنعتی خواست تا نسبت به توسعه شهرک و ناحیه صنعتی نیر و الحاق زمین به این محدوده اقدامات لازم را آغاز کرده و تلاش مؤثری را در ایجاد واحدهای جدید انجام دهند.

عاملی از بنیاد مسکن خواست تا در کنار اجرای طرح هادی، توسعه محدوده روستاها را با هدف صدور مجوز ساخت و ساز پیگیری کرده و در این زمینه مساعدت لازم را برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان انجام دهد.

وی به عملیاتی شدن سازه مقسم بالا دست آب در روستای شایق و آلوارس همچنین احداث استخر ذخیره آب میمنت، خرید تجهیزات برای تصفیه‌خانه فاضلاب نیر، نوسازی مدرسه روستای میمنت، تکمیل سد سرخاب و اجرایی شدن خطوط فرعی و اصلی این پروژه همچنین توجه به عمران شهری را از دیگر مطالبات مردم نیر اعلام کرد.

استاندار اردبیل گفت: در حوزه عمران شهری ما حمایت‌های قانونی را از شهرداری‌ها انجام می‌دهیم و در نیر قرار است کنارگذر نیر، همچنین منطقه بولاغلار و اجرای طرح گردشگری در این منطقه با همکاری شهرداری و منابع پایدار تخصیص یافته اجرایی شود که انتظار می‌رود به سرعت این پروژه‌ها عملیاتی شود.

کد خبر 5348900

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری استاندار اردبیل سید حامد عاملی اشتغال سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی بیکاری شهرستان نیر توسعه کشاورزی دولت سیزدهم ویروس کرونا بوشهر گرگان آمار کرونا واکسن کرونا کرمانشاه لیگ برتر فوتبال ایران بارش باران شیوع کرونا اردبیل ایلام عکس استانها واکسیناسیون کرونا استانداری قم یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۱۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران رسالت جهاد کشاورزی را تولید دانست و افزود: تولید بذر محصولات کشاورزی در استان با جدیت دنبال می شود و امسال این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در جلسه جهش تولید در دیمزارهای مازندران اظهار داشت: بحث افزایش بهره وری از اراضی کشاورزی به عنوان یک استراتژی مطرح است و هم اکنون میانگین سرانه زمین در کشور 3.2 هکتار است که اگر به کمتر از این میزان برسیم با کاهش بهره وری در اراضی مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه در واردات دانه‌های روغنی توسط واردات کنندگان  خرید محصولات داخلی با قیمت مصوب از کشاورزان انجام می‌شود تصریح کرد: بلافاصله پس از پرداخت وجه به کشاورزان  اجازه واردات به  شرکت‌ها داده می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: بلوک بندی اراضی کشاورزی یکی از راهکارهای مقابله با کوچک شدن اراضی است  و اگر می‌خواهیم به بهره وری دست یابیم به صورت پهنه بندی اراضی باید مدیریت شوند.

وی، افزود: مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی راهی بر افزایش بهره وری مزارع به شمار می‌آید.

مهاجر اظهار کرد: نیاز داریم در مازندران  کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی انجام شود.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: درباره شرکت خدمات حمایتی و تعاون روستایی وظیفه اصلی آن تامین نهاده‌های کشاورزی نظیر کود و سم بوده که باید بر اساس رسالت اصلی عمل کنند.

بابک مومنی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم در این جلسه رسالت جهاد کشاورزی را تولید دانست و افزود: تولید بذر محصولات کشاورزی در استان با جدیت دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد.

مومنی همچنین افزود: تامین و تولید بذر محصولات کشاورزی استان با مباشرت شرکت خدمات حمایتی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکلات کاشان شهر به شهر و روستا به روستا احصاء می‌شود
  • فرزندآوری باید ضرورت ملی و اولویت زندگی جوانان باشد
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • سرانه درآمد مردم اردبیل افزایش یافته است
  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • کارگران پیشروان میدانی تولید ثروت هستند
  • ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری در قم
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد