Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دشمنان ایران اسلامی تلاش گسترده و جهادگونه در راستای قدرت علمی و فناوری کشور را بر نمی‌تابند و با شهادت دانشمندان ما سعی کردند مسیر پیشرفت ما را مسدود کنند، ولی موفق نشدند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «محمد اسلامی»، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ظهر امروز چهارشنبه ۱۹ آبان ماه با حضور در نمایشگاه دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور با عنوان در مسیر پیشرفت که به مناسبت ۱۳ آبان و هفته استکبارستیزی به مدت یک هفته در محل لانه جاسوسی برگزار شد، از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد و با جمعی از دانش آموزان و دانشجویان بازدیدکننده در خصوص تصور آن‌ها از گستره فعالیت‌های صنعت هسته ای، علایق و لزوم تلاش‌های علمی آن‌ها گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون رئیس جمهور در این بازدید با تاکید بر اینکه توسعه فناوری‌های پیشرفته بویژه علوم و فناوری هسته ای، الزامی برای توسعه و پیشرفت کشور است، اظهار داشت: دنیای استکبار به هیچ وجه نمی‌پذیرد که ما بدون تبعیت از آن‌ها و بطور مستقل بر اساس دانش بومی نیرو‌های علمی و پژوهشگران متعهد خودمان در این عرصه‌ها حضور پیدا کنیم و در مسیر پیشرفت گام برداریم. دشمنان ایران اسلامی این تلاش گسترده و جهادگونه را که برای ایجاد قدرت علمی و فناوری کشورمان صورت می‌گیرد، بر نمی‌تابند.
اسلامی در ادامه گفت: به همین دلیل طی ۵۰ سالی که سازمان انرژی اتمی ایران ایجاد شده است، نه قبل و نه بعد از انقلاب اسلامی کمکی به ایران نکرده اند تا بتوانیم در این مسیر به فناوری دست پیدا کنیم. از این مهمتر اینکه همواره تلاش کرده اند تا در اجرای همان ظرفیت‌هایی که مورد تاکید قوانین بین المللی است، ممانعت ایجاد کنند. آن‌ها نه تنها از فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران حمایتی نکرده اند، بلکه تخریب و مزاحمت ایجاد می‌کنند و از هیچ توطئه و حرکت ظالمانه‌ای دست بر نمی‌دارند. استکبار جهانی با شهادت دانشمندان ما سعی کرده‌اند مسیر پیشرفت ما را مسدود کنند، اما به لطف الهی این امر باعث شد تا ایمان دانشمندان هسته‌ای و مدیران اجرایی ما قوی‌تر شود و با جدیت هرچه بیشتر حرکت جهشی در علوم و فناوری نوین انجام شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: ما مسئولیت داریم تا تاثیرات و نقشی که فناوری هسته‌ای می‌تواند در زندگی مردم داشته باشد را بیش از پیش گسترش دهیم و به مردم معرفی کنیم. از مهمترین این تاثیرات می‌توان به بخش‌های محیط زیست و اکوسیستم، کشاورزی، صنعتی و بخش سلامت اشاره کرد که این اقدامات باید بیش از پیش گسترش یابد و تاثیر آن‌ها در زندگی مردم تبیین شود.
اسلامی افزود: این دستاوردها، توانایی‌ها و ظرفیت‌های فناوری هسته‌ای است که هر کشور پیشرفته‌ای به محض دستیابی به آن‌ها تلاش می‌کند تا عموم مردم بتوانند ارزش و اهمیت فناوری را در زندگی روزمره حس کنند.
معاون رئیس جمهور تاکید کرد: لازم است بیشتر به علوم و فناوری هسته‌ای بپردازیم و آن را گسترش دهیم تا تصور نشود صنعت هسته‌ای فقط غنی سازی است؛ غنی سازی بخش کوچکی از کل این فرآیند است. ان شاءالله با تلاش‌های گسترده‌ای که صورت می‌گیرد، روز به روز مردم بیشتر شاهد تاثیرگذاری این فناوری در زندگی خود خواهند بود.
لازم به ذکر است در این نمایشگاه بخشی از دستاورد‌های مهم و قابل عرضه صنعت هسته‌ای کشور از جمله در حوزه‌های کاربرد پرتوها، کشاورزی هسته ای، سانتریفیوژ‌های صنعتی و پزشکی، رادیودارو‌های تشخیصی و درمانی، لیزر پزشکی جراحی پروستات، چرخه سوخت هسته ای، تولید آب سنگین و دوتره، تولید کیک زرد، مجتمع سوخت، ژئوفیزیک هوابرد، گداخت هسته‌ای و نیروگاه اتمی بوشهر به همراه زنجیره ۱۰ تایی سانتریفیوژ IR۱، ماکت آبشار سانتریفیوژ، کیت غربالگری، ماکت واحد تولید استون دوتره، ماکت فناوری کوانتوم و اندازه گیر‌های هسته‌ای چگالی سنج، سطح سنج و اسکنر برج‌های تقطیر در صنایع پتروشیمی به نمایش در آمد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استکبارستیزی جاسوسی ۱۳ آبان سازمان انرژی اتمی فناوری هسته ای صنعت هسته ای مسیر پیشرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۱۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در جلسه ای مشترک با «وادین پتروویچ» رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه ، از تحریم‌های علمی غرب انتقاد کرد و از آن به آپارتاید علمی نام برد. جواد محمدی گفت : در جهان امروز علیرغم شعار‌های فریبنده غربی ها، متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجهیم و برای مقابله و عبور از این آپارتاید علمی ، باید با دانشگاه‌های کشور‌های دوست و همسایه ائتلاف علمی تشکیل دهیم و با این ائتلاف در دانش و فناوری ایجاد قدرت نمائیم که با این ائتلاف علمی می‌توانیم تهدیدات آینده سلامت بشر و پاندمی‌هایی نظیر کرونا را شناسای و کنترل کنیم. وی افزود: بر اساس سند روابط علمی بین المللی جمهوری اسلامی ایران ، ما در حوزه علمی و فناوری، به دنبال تعاملات بین المللی با دانشگاه‌های جهان هستیم و با توجه به روابط استراتژیک میان ایران و روسیه، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری علاقمند است با دانشگاه بیوتکنولوژی اوفا در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و فناوری و تبادل استاد و دانشجو و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مشترک همکاری‌های ارزنده‌ای داشته باشد. رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در این نشست همچنین ضمن خوشامدگویی به رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی (زیست فناوری) اوفا و هیات همراه در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت : این پژوهشگاه قطب مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران و منطقه است و ما در این پژوهشگاه در مرز‌های دانش و نیاز‌های ایران و منطقه در حال فعالیت علمی هستیم. محمدی افزود: تاکنون فعالیت‌های فراوانی در حوزه تشخیص زود هنگام سرطان، مطالعات اصولی و بنیادین میوه زیتون، کشت غلات و گندم مقاوم به شوری، پروبیوتیک‌ها و حیوانات مدل بیماری با روش ویرایش ژن، ساخت کیت‌های تشخیصی انسانی و دام و طیور و ساخت واکسن HPV و واکسن آنفولانزا در پژوهشگاه انجام شده است. «وادین پتروویچ» رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و بازدید از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت : دانشگاه بیوتکنولوژی اوفا دانشگاهی با قدمت یک قرن است و در شاخه‌های مهم بیوتکنولوژی، ژنتیک پزشکی، ژنتیک دام و طیور و آبزیان و کشاورزی و هوا و فضا فعالیت می‌کند.  وی افزود : دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه ، اشتراکات علمی بسیاری با پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی دارد و مایه مسرت و افتخار ما خواهد بود که تعاملات علمی زیادی با پژوهشگاه شما داشته باشیم. در پایان این نشست، هیات روسی از بخش‌های مختلف پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بازدید کرد .  

دیگر خبرها

  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • اسرائیل نمی‌تواند از قاعده تنبیه اشتباهاتش سالم بیرون برود
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • واکنشی به ادعاهای عجیب هسته‌ای کریمی قدوسی
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان