Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، زارع مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالا‌های کشاورزی در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص ۲۰ قلم کالایی که ستاد تنظیم بازار مقرر کرده قیمت آن‌ها اعلام شود توضیح داد: این کالا‌های اساسی به ۳ گروه تقسیم می‌شوند. نخست کالا‌هایی که دارای قیمت گذاری رسمی هستند، مثل مرغ، تخم مرغ و روغن نباتی که قیمت آن‌ها تثبیتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: گروه دوم کالا‌های اساسی که مهم هستند، اما قیمت تثبیتی ندارند مثل برنج ،گوشت قرمز، شکر و لبنیات و گروه سوم کالاهایی همچون حبوبات، قند و شکر، تره بار شامل گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز، میوه جات شامل سیب، موز و خرما هستند که نرخ  این دو گروه کالا با کشف قیمت، در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

زارع در خصوص ثبت و اعلام قیمت این ۳ گروه کالا تصریح کرد: نرخ کالاهایی که قیمت‌های تثبیتی دارند روی پلتفرمی که در این خصوص تعیین شده، اعلام می شود و زمانی که  قیمت از نظر قانونی تغییر کند به روزرسانی خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: در مورد کالا‌هایی که ممکن است روزانه قیمت آنها تغییر می‌کند در اولین فرصت به روزرسانی می‌شود تا مردم در جریان قرار گیرند.

 مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالا‌های کشاورزی تاکید کرد: هدف اساسی از اعلام قیمت ها این است که شفافیت  در بازار ایجاد شود و آگاهی به مردم داده شود.

او ادامه داد: پلتفرم‌هایی در این خصوص پیش بینی شده  و  قیمت ها در سایت وزارت جهاد کشاورزی هم اعلام می شود همچنین از ظرفیت رسانه ملی و مطبوعات هم  استفاده خواهد شد.

زارع در خصوص تفاوت قیمت ها در مناطق مختلف کشور گفت: مناطق مصرف و تولید ما یکی نیست و قطعا قیمت‌ها متفاوت است چون هزینه‌های بازاررسانی متفاوت است . سعی می شود با ایجاد شفافیت در بازار قیمت متعادل و معقول شود.

مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالا‌های کشاورزی در خصوص ابزار‌های نظارتی برای این کار توضیح داد: از همه ظرفیت‌های نظارتی دستگاه‌هایی همچون سازمان حمایت، وزارت صمت، سازمان تعزیرات و  اصناف استفاده می‌کنیم و برخورد‌ها با کسانی که خارج از روال عادی رفتار می‌کنند انجام می گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کالاهای اساسی تنظیم بازار قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۱۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از بانک مرکزی، علی طرزعلی با اعلام اینکه از ابتدای امسال تا روز ۱۰ اردیبهشت ۴ میلیارد و ۸۴۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو و کالا‌های تجاری و بازرگانی تامین شده است، اظهار داشت: از این میزان سهم کالا‌های اساسی و دارو در نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار، کالا‌های تجاری و بازرگانی با نرخ ۴۱ هزار تومان، ۲ میلیارد و ۷۸۲ میلیون دلار، بابت واردات در مقابل صادرات با نرخ توافقی ۸۲۴ میلیون دلار و بخش خدمات در نرخ ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان، ۱۲۷ میلیون دلار ارز بوده است.

وی تأکید کرد: میزان تامین ارز بابت کالا‌های اساسی و دارو از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار تخصیص یافته که از این میزان سهم کالا‌های اساسی و کشاورزی ۹۹۸ میلیون دلار بابت گندم، دانه‌های روغنی، نهاده‌های دامی و سایر کالا‌ها بوده است.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران ادامه داد: در خصوص دارو و تجهیزات پزشکی، ۱۱۴ میلیون دلار بابت مواد اولیه دارویی، دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص یافته است.

طرزعلی خاطرنشان کرد: میزان تأمین ارز در بخش صنایع از ابتدای سال تاکنون در سامانه نیما، ۲ میلیارد و ۷۸۲ میلیون دلار و در بخش واردات در مقابل صادرات ۸۲۴ میلیون دلار تخصیص یافته است.

وی افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۵۴۴ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۷۹ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۹۶ میلیون دلار، «ماشین‌آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۷۱ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۲۱۲ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۲۳۸، ۳۵، ۲۰۴، ۱۱۴ و ۲ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز دهم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده‌اند.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران بیان کرد: علاوه بر این گروه‌ها، یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار ارز نیمایی و ۲۳۱ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

طرزعلی گفت: امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه نرخ ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در تالار اسکناس، دلار ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان، یورو ۴۷ هزار و ۴۹۱ تومان و درهم ۱۲ هزار و ۶۶ تومان معامله شد.

وی در خصوص نرخ ارز در تالار حواله ارز اعلام کرد: دلار ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان، یورو ۴۴ هزار و ۳۴۲ تومان و درهم ۱۱ هزار و ۲۶۶ تومان معامله شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل