Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@23:25:59 GMT

ده‌ها افسر سعودی در حمله ارتش یمن کشته و زخمی شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۱۷۹۰

ده‌ها افسر سعودی در حمله ارتش یمن کشته و زخمی شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ «یحیی سریع»‌ سخنگوی نیروهای مسلح یمن، شامگاه امروز (چهارشنبه)، اعلام کرد که ارتش یمن عملیاتی منحصر به فرد علیه مواضع ائتلاف سعودی انجام داده است. 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که به یاری خداوند، یگان موشکی یمن عملیات منحصر به فردی در «ظهران الجنوب» در منطقه عسیر (جنوب عربستان سعودی)، مأرب (شرق صنعاء) و غرب تعز (جنوب صنعاء) انجام داده است که موشک‌ها دقیقا با اهداف برخورد داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یحیی سریع اضافه کرد که پایگاه هنگ اول ارتش سعودی در ظهران الجنوب واقع در منطقه عسیر با سه موشک بالستیک هدف حمله قرار گرفته که در پی این اقدام، تعداد زیادی از افسران و نیروهای سعودی کشته و زخمی شده‌اند.

سریع همچنین اعلام کرد که اردوگاه آموزشی ائتلاف سعودی در غرب تعز با دو موشک بالستیک هدف قرار گرفته است.

طبق این این اعلام، ارتش یمن با دو موشک بالستیک همچنین مزدوران ائتلاف سعودی در «البلق الاوسط» و یک پایگاه دیگر در مأرب را هدف قرار داده‌ است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد که در این عملیات نیز ده‌ها تن از مزدوران، افسران و نیروهای ائتلاف سعودی به‌ویژه فرمانده هنگ اول در ظهران الجنوب کشته و زخمی شده‌اند.

این اعلام در حالی صورت می‌گیرد که ائتلاف سعودی بعدازظهر امروز در بیانیه‌ای مدعی شد که سه موشک بالستیک شلیک شده از خاک یمن را رهگیری کرده است.

رتش یمن همواره اعلام کرده است که تا زمان تداوم تجاوزهای ائتلاف سعودی در خاک یمن، حملات علیه مواضع نظامی عربستان ادامه پیدا خواهد کرد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ائتلاف سعودی یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن حمله پایگاه های سعودی ظهران ائتلاف سعودی موشک بالستیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه حتی پس از اطلاع رسانی به ارتش رژیم صهیونیستی از وجود آن ها، بمباران می‌شوند.

در همین رابطه منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک تیم مسئول تامین و توزیع کمک‌های بشردوستانه در شهر غزه، هشت نفر شهید شدند.

همچنین حمله روز اول آوریل ۲۰۲۴ (۱۳ فروردین) رژیم صهیونیستی به خودروی سازمان غیردولتی «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه باعث کشته شدن هفت امدادگر این سازمان شد. در این حادثه راننده فلسطینی آن‌ها نیز جان خود را از دست داده است.

این حمله ساعاتی پس از آن روی داد که اعضای این گروه غیردولتی با یک کشتی حاوی کمک‌های غذایی به نوار غزه رسیدند و به مناطق شمالی آن رفتند.

همچنین تصاویری از اجساد پنج کشته منتشر شد که در بیمارستان شهدای الاقصی در شهر «دیر البلح» در مرکز غزه قرار داشتند و تعدادی از آن‌ها لباس‌هایی با آرم خیریه پوشیده بودند.

بر اساس بیانیه این سازمان، کشته‌شدگان استرالیایی، لهستانی، کانادایی - آمریکایی، انگلیسی و فلسطینی بودند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی است
  • بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر
  • حماس: تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی برای شناسایی اجساد بیایند
  • حماس: تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی برای شناسایی اجساد به غزه بیایند
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • چند شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح