Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «محمدباقر مجتبایی» چهارشنبه شب در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما ادامه داد: در صورتی که بتوانیم واحدهای تولید را تقویت کنیم در این صورت تولید افزایش خواهد یافت و این سبب وفور کالا در بازار خواهد شد.

دبیر کل اتاق اصناف ایران توضیح داد : در جلسه ستاد تنظیم بازار که روز گذشته برگزار شد مقرر گردید که از تمام بازرسان اتاق اصناف و شرکت های و سازمان های ذیربط و از ظرفیت بسیجیان استفاده شود تا با هرگونه گرانفروشی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد که  قرار است با افزایش تولید روزانه ۷ هزار و ۲۰۰ تن مرغ و ۲ هزار و ۶۳۰ تن تخم مرغ در تهران توزیع شود و اگر کسری داشتیم با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام با واردات تخم مرغ و مرغ منجمد این کسری بازار جبران شود.

دبیر کل اتاق اصناف ایران با بیان اینکه تنها راه مدیریت مناسب بازار مرغ و تخم مرغ در تهران وفورآنها در بازار است گفت: دولت تصمیم گرفته تا زمان مورد نیاز مرغ منجمد را وارد کند تا کسری بازار مرغ گرم با آن تامین شود.

مجتبایی تاکید کرد: در حالی که قیمت مرغ وارداتی برای دولت بیش از ۲۰ هزار تومان است، اما قیمت آن را در بازار ۲۰ هزار تومان تعیین شده است و کسی نمی توان آن را بیشتر بفروش برساند.

وی به تعیین قیمت ۲۰ کالای اساسی در ۲۴ ساعت آینده  اشاره کرد و افزود: اساس مدیریت و تنظیم بازار به وفور کالا بستگی دارد، لذا دولت در نظر دارد برای جبران کالا در بازار واردات را انجام دهد تا کالای اساسی مورد نیاز مردم در تمام فروشگاه های سطح شهر به اندازه کافی عرضه شود.

مجتبایی یادآورشد که در هفت ماهه نخست سال جاری بیش از ۲ میلیون بازرسی در سطح کشور انجام شده  و در چند روز اخیر ۱۳ هزار و ۲۴۵ بازرسی از بازار مرغ انجام شد و طبق هماهنگی های به عمل آمده قرار است از سوی وزارت صنعت برای افرادی که در امر بازرسی با ما همکاری خواهند کرد، کارت بازرسی صادر شود.

دبیر کل اتاق اصناف ایران اظهارداشت: در بازرسی از واحدهای صنفی از این پس از همکاری نیروهای بسیج استفاده خواهد شد تا بتوانیم بازار را به خوبی کنترل کنیم، از طرفی سیاست تزریق کالا به بازار و افزایش تولید عرضه و تقاضای کالا را در بازار متعادل خواهد کرد.

مدیر کل تعزیرات استان تهران در این برنامه خواستار اصلاح برخی از قوانین نظام صنفی شد و گفت: قانون مصوب ما در این خصوص مربوط به سال ۶۷ است و طبیعتا این قانون اثر بخشی خود را از دست داده است.

«محمدعلی اسفنانی» افزود که در بحش قیمت گذاری ۲۰ نوع قلم کالای اساسی مردم باید در حوزه توزیع و فروش مرغ به قطعه بندی آن توجه کنند، زیرا بسیاری از واحدهای صنفی با عرضه مرغ بسته بندی آن را به قیمت بالاتری به مردم می فروشند.

مدیر کل تعزیرات استان تهران اظهارداشت: متاسفانه این وضعیت در حوزه تخم مرغ  و میوه بسته بندی نیز  دچار مشکلاتی است زیرا به بهانه بسته بندی این کالاها به قیمت گزاف به مردم فروخته می شود.

اسفنانی تصریح کرد: در بحث گرانفروشی قانون برای متخلفین مجازات حداکثر و حداقلی در نظر گرفته شده است و اگر از حداکثر مجازات ها استفاده شود اثر بخشی قانون بیشتر خواهد شد.

معاون بازرسی و نظارت برکالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز  در این برنامه خبری تاکید کرد: هرچه در بازار کالا زیاد شود، قیمت آن نیز متعادل خواهد شد؛ همانطوری که هم اکنون با عرضه بیشتر روغن خوراکی در بازار، این کالای اساسی به قیمت مصوب به مردم عرضه می شود.

«سید داوود موسوی» افزود: ما باید با برنامه ریزی مناسب بتوانیم با استفاده از ظرفیت های اصناف اقدامات بازدارندگی خود را اعمال کنیم.

مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تا زمانی که قیمت جدیدی برای کالایی اعلام نشده، قیمت قبلی ملاک عمل است و زمانی که قیمت جدیدی اعلام شد، آخرین قیمت در بازار خواهد بود.

«ابراهیم زارع» افزود: در صورتی که بتوانیم قیمت ارز را در کشور به ثبات برسانیم در این شرایط بازار نیز به ثبات خواهد رسید، زیرا قیمت ارز در بازار به عنوان یک پارامتر مهم اقتصادی است و اگر کنترل شود بازار به آرامش می رسد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت ستاد تنظیم بازار فتح الله مجتبایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت ستاد تنظیم بازار فتح الله مجتبایی وزارت صنعت معدن و تجارت ستاد تنظیم بازار فتح الله مجتبایی کالای اساسی اتاق اصناف خواهد شد تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶۱ پرونده تخلفات اصناف در شاهرود تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر بشیری بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی اداره صنعت معدن و تجارت شاهرود با اشاره به بازرسی از پنج هزار و ۲۵۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: بر این اساس ۹۶۱ پرونده به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال برای متخلفان این بازرسی‌ها تشکیل شد.

وی با بیان اینکه گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور فروش، کالای قاچاق و تاریخ مصرف گذشته از جمله تخلفات اصناف بود افزود: ۴۲۰ مورد شکایت مردمی از اصناف در سامانه یا به صورت حضوری طی سال گذشته ثبت و رسیدگی شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهرود در ادامه به ۳۹۵ گشت مشترک با بخش‌های نظارتی دیگر دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: کارشناسان نظارتی دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، اتاق اصناف، دامپزشکی، تعزیرات حکومتی، استاندارد و تحقیقات صنعتی، جهاد کشاورزی، شرکت نفت و همچنین دادگستری در این گشت‌های مشترک حضور داشتند.

بشری با بیان اینکه در حوزه قاچاق کالا طی سال قبل ۴۵۰ مورد بازرسی از اصناف در شهرستان شاهرود صورت گرفت، تاکید کرد: این بازرسی‌ها و گشت‌های مشترک به تشکیل ۶۴ پرونده تخلف به انجامیده است.

وی از عزم جدی برای مبارزه با قاچاق کالا و عرضه کالاهای قاچاق و خارج از مبدا در بین اصناف شهرستان شاهرود اشاره کرد و گفت: میزان کشف تخلفات در حوزه قاچاق کالا اصناف شهرستان شاهرود طی سال گذشته به بیش از ۹۰۵ میلیون ریال می‌رسد.

کد خبر 6100841

دیگر خبرها

  • تاباندن نور بر ابهامات استراتژی مالیاتی دولت
  • ۹۶۱ پرونده تخلفات اصناف در شاهرود تشکیل شد
  • محسن رضایی زیر ذره‌بین؛ از دوستی قدیمی با قالیباف تا تغییر استراتژی!
  • استراتژی جدید برادر محسن؟ / رای اصولگرایی به رضایی برای زدن قالیباف
  • تبعات سیاست ارزی غلط بانک مرکزی/ از «تنبیه صادرکنندگان» تا «کاهش توانمندی کشور در رقابت‌پذیری در بازار‌های صادراتی»
  • سیاستگذار در تله خودساخته
  • رئیسی: از قیمت کالا‌ها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم / تورم روز به روز کاهشی می‌شود
  • افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳