Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@08:19:40 GMT

پرداخت خسارت نوسان برق به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۲۵۴۴

پرداخت خسارت نوسان برق به کجا رسید؟

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، متاسفانه تابستان امسال قطعی‌های برق  برای بسیاری از خانوار‌ها و صاحبان کسب و کار و مشاغل خسارات سنگینی را به بار آورد تا جایی که تعداد زیادی از لوازم خانگی و همچنین بسیاری از دستگاه‌های شهرک‌های صنعتی سوخت که همین امر موجب نارضایتی بسیاری از مشترکان شد.

قیمت لوازم خانگی در یک سال گذشته به شدت افزایش پیدا کرده و در نتیجه شرکت بیمه‌ای باید خسارت سنگینی را بابت خراب شدن وسایل برقی پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که حق بیمه‌ای که از مشترکان دریافت می‌شود، هیچ تغییری نکرده است. به همین دلیل شرکت‌های بیمه‌ای مدعی هستند که شرکت در مناقصه وزارت نیرو برای آن‌ها توجیه و صرفه اقتصادی ندارد.

پرداخت ۶۵ میلیارد تومان برای خسارت ناشی از نوسانات برقی

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد: پرداخت خسارت به مشترکان در صورتی که ناشی از نوسان‌های برق و نظیر آن باشد، انجام می‌گیرد.

او ادامه داد: مشترکان می‌توانند با مراجعه به آدرس و وب‌سایت بیمه توانیر یا سامانه برق من، شناسه قبض خود و قطعه آسیب دیده را اعلام کنند. بیمه پس از بررسی و تایید خسارت ناشی از نوسان، نسبت به پرداخت خسارت اقدام خواهد کرد.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه در سال گذشته بیش از ۶۵ میلیارد تومان هزینه خسارت پرداخت شده است، تصریح کرد: بنابر اعتبار‌هایی که داریم و به محض اعلام توسط مشترک و تایید کارشناس بیمه، آمادگی پرداخت وجود دارد.

سخنگوی صنعت برق کشور اضافه کرد: مشترکان زیان دیده می‌توانند با رجوع به سامانه بیمه و بارگذاری مستندات پرونده خسارت شامل مدارک عمومی (تصویر آخرین قبض پرداختی مشترک (مصرف کننده) یا تصویر صورت حساب پیامکی آخرین قبض، تصویر کپی کارت ملی مشترک (مصرف کننده)، تصویر اجاره نامه یا سند مالکیت محل خسارت) و تصویر یا فاکتور مربوط به خسارت وارده به تجهیزات (به استثنای مشترکان تجاری)، نسبت به دریافت خسارت آتش سوزی، خسارت ناشی از انفجار، خسارت هزینه پزشکی، خسارت نقص عضو و حادثه منجر به فوت اقدام کنند.

گفتنی است، در سامانه خسارت مشترکان برق، پنج مرحله ورود اطلاعات، دریافت کد رهگیری، بررسی اولیه مدارک در سامانه توسط بیمه، اعلام نتیجه به مشترک، تایید دریافت خسارت و واریز مبلغ خسارت برای مشترکان زیان دیده در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است این خسارات باید توسط بیمه‌ها تخمین زده و پرداخت شود، اما برای توانیر هنوز شرکت بیمه‌ای اعلام آمادگی نکرده است تا بتواند خسارات بیمه این آسیب دیدگی‌ها را پرداخت کند.

در خصوص نوسانات برق  یکی از مشترکان خسارت دیده به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اواسط تابستان امسال روزی چند بار برق منزل ما قطع می‌شد در برخی از روز‌ها از ۲ ساعت به ۳ الی ۴ ساعت هم می‌رسید که متاسفانه ماشین ظرفشویی ما در این حین دچار خسارت شد.

یکی دیگر از مشترکان هم بیان کرد: برق سر برنامه زمانبندی اعلام شده، قطع نمی‌شد که همین امر موجب شد دستگاه آیفون منزل ما دچار آسیب دیدگی شود و حتی ما در سایت توانیر هم برای خسارت ثبت نام کردیم، اما متاسفانه هنوز تا امروز خبری نشده است.

این در حالی است که ماهانه وزارت نیرو ( از طریق شرکت توانیر) مبلغی را به عنوان حق بیمه دریافت می‌کند، ولی از این مبلغ چیزی را به مشترکانی که وسایلشان براثر نوسانات برق آسیب دیده پرداخت نکرده است به طوری که این رقم در سال یک عدد نجومی خواهد شد که فقط از جیب مشترکان خارج و به جیب وزارت نیرو وارد می‌شود.

در حال حاضر چندین مرتبه مناقضه برای پرداخت خسارت با شرکت‌های بیمه گذار انجام شده است، ولی متاسفانه به سرانجام نرسیده است.  تا سال گذشته بیش از ۶۵ میلیارد تومان خسارت نوسانات برق پرداخت شده و امسال هم تمامی درخواست‌ها به ثبت رسیده است و  مورد بررسی قرار گرفته اند.

مشترکان خانگی شهری ۱۰۰ تومان به ازای هر ماه و مشترکان تجاری شهری ۱۰۰۰ تومان به ازای هر ماه پرداخت می‌کنند و این مبلغ برای مشترکان روستایی نصف می‌شود.

بیمه نوسانات برق به زودی پرداخت می شود

اما پس از پیگیری‌های باشگاه خبرنگاران جوان از توانیر عبدالامیر یاقوتی مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر در خصوص آخرین وضعیت بیمه نوسانات برق مشترکان گفت: تا به امروز چندین جلسه  برای مشخص شدن تکلیف شرکت بیمه پیمانکار به منظور پرداخت خسارت به مشترکان خسارت دیده ناشی از نوسانات و قطعی‌های برق برگزار شده است.

او ادامه داد: طبق جلسات گذاشته شده قرار داد با شرکت بیمه گذار برای پرداخت نوسانات برقی سال ۱۴۰۰ منعقد شده است.

تا دوهفته آینده تکلیف توانیر با شرکت‌های بیمه گذار در خصوص بیمه نوسانات برق مشخص می شود

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر در پاسخ به این  سوال که بیمه نوسانات برق چه زمانی پرداخت می‌شود؟ بیان کرد: در حال حاضر اطلاعات دقیقی ندارم، ولی به زودی اعلام و پرداخت‌ها از سرگرفته می‌شود.

به گفته یاقوتی اولویت پرداخت خسارات نوسانات برق سال ۱۴۰۰ بر اساس اولویت ثبت است.

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر در پاسخ به این سوال که تکلیف بیمه‌ای که هر ماه از قبوض مشترکان کسر می‌شود تصریح کرد:  اطلاعی ندارم، ولی تا یک یا دوهفته آینده تکلیف توانیر با شرکت‌های بیمه گذار در خصوص بیمه نوسانات برق مشخص خواهد شد.

خسارت نوسانات برق اوایل آذر ماه به مشترکان پرداخت می شود

در ادامه ابوذر صالحی مدیر کل امور بین الملل توانیر در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قرار است است بیمه نوسانات برق اوایل آذر ماه امسال به مشترکان پرداخت شود.

او در ادامه از  پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی در خصوص نام شرکت بیمه گذار و مبلغ عقد قرار داد نوسانات برق، امتناع کرد.

بیمه اطلاعی از حق بیمه مشترکان برق توسط توانیر ندارد

این در حالی است که هادی آخوندی روابط عمومی بیمه مرکزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: تاکنون در زمینه انعقاد قرارداد شرکت‌های بیمه با وزارت نیرو اطلاع رسانی نشده است.

وی در رابطه با میزان دریافتی‌های ماهانه وزارت نیرو بر روی قبوض برق به عنوان حق بیمه گفت: شرکت‌های بیمه در رابطه با میزان دریافتی‌های وزارت نیرو به عنوان حق بیمه در جریان نیست.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه مرکزی نوسانات برق وزارت نیرو باشگاه خبرنگاران جوان بیمه نوسانات برق شرکت های بیمه پرداخت خسارت وزارت نیرو بیمه گذار شرکت بیمه بیمه ای حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۲۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت

احمد اسدی گفت: میزان خاموشی سالانه در استان برای سال ۱۴۰۲ نیز رقم ۸۶ دقیقه ثبت شده، اما امسال هدف گذاری این شرکت، رقم ۷۹ دقیقه در سال تعیین شده است.

وی بیان کرد: در این راستا تلاش می شود گروه های خط گرم فرمان از نزدیک توسعه یابند و گروههای خط گرم راه دور شهرستانها فعال تر عمل کنند تا بتوان با ادامه این روند چشم انداز شرکت توزیع نیروی برق استان مبنی بر رسیدن به عدد ۷۰ دقیقه در پایان سال ۱۴۰۴ را محقق کرد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در تابستان ۱۴۰۲ با انجام برنامه های کنترل و مدیریت بار، اوج مصرف و پیک بار استان به میزان هزار و ۵۴۰ مگاوات ثبت شد، این در حالی بود که نیاز مصرف مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان حدود هزار و ۷۰۰ مگاوات پیش بینی شده بود.

وی بیان کرد: با توجه به گرمای هوا در تابستان پارسال ۱۳ روز عبور از محدوده پیک بار اتفاق افتاد و ۲۷ روز نیز مصرف در محدوده اوج بار واقع شد.

اسدی با تاکید بر آمادگی مدیریتهای برق شهرستانها برای کنترل پیک بار تابستان سال ۱۴۰۳ گفت: پستهای فوق توزیع دارای بارگذاری بالای ۷۰ درصد (پربار) مشخص شده و لازم است به منظور کاهش بار پستهای فوق توزیع مذکور برنامه ریزی لازم برای جابجایی بار بر روی پست فوق توزیع مجاور انجام گیرد.

وی در خصوص عملکرد بهره برداری از نقاط تحت اتوماسیون شبکه توزیع برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: مجموع فرامین موفق صادر شده در سال گذشته ۲۴ هزار و ۱۷ مورد بود که از این تعداد ۱۴ هزار و ۵۶۵ مورد در زمان پیک بار قرار داشت.

اولویت شرکت توزیع برق خراسان رضوی برای مدیریت بار

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: بررسی مشکلات شبکه فشار متوسط، اجرای طرحهای سرمایه ای گذر از پیک بار، کنترل بار پستهای توزیع عمومی و فیدرهای فشار ضعیف، پیگیری رفع نواقص احتمالی نقاط اتوماسیون شبکه، لزوم مکاتبه با مشترکین حساس و مهم برای پیش بینی نصب مولد اضطراری از اولویتهای این معاونت برای مدیریت بار امسال دانست.

وی شناسایی عیوب شبکه و بررسی افزایش علل خاموشی و عملکرد «فیدرهای» ۲۰ کیلوولت به صورت ریشه ای و برنامه ریزی به منظور سرویس خطوط با اولویت فیدرهای پرعارضه، شناسایی کانونهای خطر و مناطق آسیب پذیر شبکه، اصلاح و بازسازی هدفمند تاسیسات را از موضوعاتی برشمرد که باید برای افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه های توزیع رعایت شود.

اسدی اظهار کرد: رعایت مواردی از جمله بهسازی شبکه و تجهیزات فرسوده به منظور پایداری شبکه با استفاده از ظرفیت اعتبارات طرح بهارستان، پیگیری تعمیر و بازسازی تجهیزات آسیب دیده و برگشت آنها به شبکه (لجستیک معکوس)، مدیریت بر اعمال خاموشی های با برنامه ضروری است.

وی در حوزه نصب سامانه های خورشیدی پشت بامی اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی به عنوان نخستین استان در کشور با بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تقاضا در ۲۹ شهرستان، کار نصب سامانه های خورشیدی را آغاز کرد و تاکنون هزار و ۱۷۷ سامانه در شهرستانهای مختلف نصب کرده است.

شمار مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۰۵ مشترک بود که از این تعداد ۸۳.۳۳ درصد مشترکان خانگی، ۲.۸۹ درصد مشترکان عمومی، ۱.۴۶ درصد مشترکان کشاورزی، ۵۹ صدم درصد مشترکان صنعتی و ۱۰.۹۳ درصد مشترکان سایر مصارف هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • بنو و پرداخت مبلغ محکومیت سنگین!
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی به ایستگاه انتقال آب گچساران
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین