Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، فرانسه به سفر وزیر خارجه امارات متحده عربی به سوریه واکنش نشان داد.

در این ارتباط، «آن کلر لوژاندر»، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در پاسخ به سوالی درباره سفر وزیر خارجه امارات به سوریه و دیدار با بشار اسد گفت: پاریس در مورد مسائل حاکمیتی کشورهای متحد اظهار نظر نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در عین حال، دولت سوریه را به نقض حقوق بشر متهم کرد و افزود: پاریس هیچ تصمیمی در شرایط فعلی برای عادی‌سازی روابط با دمشق ندارد.

عبدالله بن زائد وزیر امور خارجه امارات روز سه شنبه برای نخستین بار پس از ۱۰ سال به دمشق پایتخت سوریه سفر و با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مورد توجه دو کشور گفتگو کردند.

دفتر ریاست جمهوری سوریه به نقل از وزیر اماراتی بر آمادگی ابوظبی برای حمایت از تلاش‌ها در راستای ثبات در سوریه تأکید کرد.

مشاور رئیس امارات متحده عربی در واکنش به سفر وزیر امور خارجه این کشور به سوریه گفت امارات «به ساختن پل‌های خراب شده و وصل کردن روابط قطع شده ادامه می‌دهد.»

انور قرقاش در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به سفر عبدالله بن زائد وزیر امور خارجه امارات به سوریه نوشت هدف ابوظبی، تقویت روابط و از سرگیری روابط، اصرار بر حفظ بُعد عربی و دور کردن منطقه از تنش و درگیری‌های مستمر است.

کد خبر 5349004

منبع: مهر

کلیدواژه: فرانسه سوریه بشار اسد امارات متحده عربی وزارت خارجه فرانسه عراق ایالات متحده امریکا افغانستان مصطفی الکاظمی روسیه رژیم صهیونیستی عربستان سعودی فلسطین سوریه ایران طالبان ترکیه جو بایدن لبنان خارجه امارات امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد که فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه با عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین در ساختمان وزارت خارجه دمشق دیدار کرد.

خبرگزاری آرتی نیز گزارش داد در پایان ماه مارس گذشته، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دعوت رسمی از حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین برای شرکت در نشست آتی سران کشور‌های عربی دریافت کرد.

اجلاس سران کشور‌های عربی قرار است ۱۶ می در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

سال گذشته، اسد برای اولین بار پس از ۱۲ سال دوری و توقف عضویت دمشق در اتحادیه عرب در نشست سران این اتحادیه عرب در جده عربستان شرکت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال