Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،کودکان با قدرت فوق العاده که همچون ابر قهرمان‌ها می‌توانند معجزه کنند. خیلی از ما‌ها در دوران کودکی خود را در جای ابر قهرمانان تصور می‌کردیم و حتی هنوز باور داریم اگر کمی قدرت‌های عجیب و خارق العاده داشتیم زندگی چقدر راحت‌تر می‌شد. اما سرنوشت به تعداد زیادی از انسان‌ها در خصوص این موضوع روی خوش نشان داده است؛ که در لیستی ۱۰ تایی به شما معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۰ – کودک‌های با قدرت فوق العاده: کنترل دمای بدن 

شاید راجع به مرد یخی شنیده باشید یعنی رکورد دار گینس که میتواند ساعت‌ها درون یک وان پر از یخ بخوابد. این مرد ساعت‌ها تمرین و تلاش کرده است تا به این استقامت رسیده است. اما کودکی وجود دارد که می‌تواند دمای بدن خود را برای مقابله با آب و هوا تغییر دهد. الیس دختری کوچولو است که به طور اتفاقی در یک طوفان برف گرفتار شده بود. طوفانی که هر فرد دیگری جا او بود جان خود را از دست میداد. اما او زنده بیرون آمد. در حالی ک ه دمای بدن او منفی دوازده درجه بود. بسیار کمتر از دمای یک جسد. با این که خانواده او با اصرار او را به بیمارستان بردند او کاملا خوب بود.

۹- بچه‌های با قدرت فوق العاده: بتمن!

همه‌ی ما با این توانایی خفاش آشنا هستیم؛ که با وجود این که کور است با ایجاد صدا و انعکاس صدای خود اشیا و فاصله‌ی آن‌ها را تشخیص میدهد. لوکاس مری نیز یک کودک خردسال بود که متاسفانه کور به دنیا آمد. اما او در طی سه روز این قدرت را یاد گرفت! او با ضربه زدن زبان خود به سقف دهان صدا ایجاد میکند و با انعکاس آن اطراف را تشخیص میدهد. حال او حتی از عصا نیز استفاده نمیکند.

۸- کودکان با قدرت فوق العاده: بچه گرگی یا پسر جنگل 

در طی زمان انسان هابیشتر و بیشتر از جنبه‌ی حیوانی و ذات طبیعت فاصله میگیرند. افرادی هستند که میتوانند مدت‌ها در جنگل یا حیات وحش زندگی کنند. اما هیچ کس نمیتواند تا ابد به این صورت زندگی کرده و وفق یابد. اما این شامل همه‌ی ما نمیشود. بچه‌ی گرگی کسی است که بیشتر از تمام کمپر‌ها مجبور به زندگی در حیات وحش شد و این حتی به صورت فیزیکی اورا تغییر داد. یعنی پسر بچه‌ای که در سال ۱۹۷۶ در جنگل‌های هند پیدا شد. گویا در آن مدت ۱۰ سال داشته و توسط گرگ‌ها پرورش یافته بود. او روی ۴ دست و پا راه میرفت و زوزه میکشید و دندان‌های تیزی داشت و حتی هم نوعان خود را تعقیب کرده و میکشت و میخورد. مردم تلاش کردند اورا به جامعه بازگردانند. اما او تنها توانست چیز‌های آسانی مانند شست و شو را یاد بگیرد. اما هرگز زبان یاد نگرفت و همیشه علاقه به شکار برای غذا بود.

۷- بچه‌های با قدرت فوق العاده: نخبه 

پسر بچه‌ای به نام جیکوب بارنت وجود دارد؛ که به طرز باور نکردنی‌ای باهوش است. جالب این است که در دوران خرد سالی دکتر‌ها به مشکلاتی در ذهن او برخوردند و به مادر او گفتند او حتا قادر به یادگیری ساده‌ترین چیز‌ها مثل زبان هم نخواهد بود. اما آی کیو او اکنون ۱۷۰ است و همین طور در حال افزایش است. او اولین کتاب مربوط به فیزیک خود را در ۱۳ سالگی منتشر کرد.

۶- کودکان با قدرت فوق العاده: حافظه‌ی فیل 

چند بار شده نام افرادی را فراموش کنید. یا اتفاقات مهمی مانند تاریخ تولد دوستانتان را فراموش کنید یا حتی وسایل خود را گم کنید؟ اما الکس مولن فردی است که اصلا در زندگی خود به این مشکلات بر نخورده است. اما چرا؟ چون او حافظه‌ای باور نکردنی دارد. او کوچک‌ترین جزئیات کل زندگی خود را به یاد دارد. او میتواند بگوید در ده سال پیش شما چه پوشیده بودید. یا به فرض دوم نوامبر ۲۰۰۱ چند شنبه بود. یا در فلان مهمانی چند نفر بودند و هوا چند درجه بود. یا تعداد رای‌های فلان نامزد انتخابات دقیقا چند تا بود.

۵- بچه‌های با قدرت فوق العاده: شکست ناپذیر

فکر کنید اگر یک درخت ۱۲ متری قطور سقوط میکرد روی شما چه اتفاقی می‌افتاد؟ ما می‌دانیم شما مانند پیتزا مسطح و دو بعدی می‌شدید. حتی اگر زنده میماندید صدمه‌ای که به مغز شما خورده بود هرگز قابل درمان نبود. اما دقیقا همین اتفاق برای یک کودک ۳ ساله افتاد. استخوان‌های او شکست، جمجمه‌ی او شکست و آسیب مغزی او باعث فلجی او شد. اما دمنسیو میکن در طی چند سال تمام سلامتی خود را رفته رفته باز یافت. در طی سال اول بدن او صدمه‌ی مغز او و فلجی او را ترمیم کرد و بعد‌ها او کاملا سالم سالم بود. او را با ابرقهرمان‌هایی که قابل ترمیم خود دارند مقایسه میکنند.

۴- کودکان با قدرت فوق العاده: چشم عقاب 

ورونیکا سیدو در ابتدای کودکی عینکی بود. اما در طی زمان نه تنها مشکل بینایی او کاملا برطرف شد. بلکه بینایی او از یک فرد معمولی ۱۲ بار بهتر و قوی‌تر شد. او میتواند جزئیات چهره‌ی کسی که یک مایل از او فاصله دارد را به خوبی و دقت تشخیص دهد؛ و هنگام مشاهده تلوزیون او پیکسل‌های آنرا میبیند.

۳- بچه‌های با قدرت فوق العاده: الکتروکیوت

برق گرفتگی یکی از دردناک‌ترین روش‌های مرگ است. شوکی قوی به بدن وارد میشود که تمام سلول‌های بدن را درگیر میکند وبعد‌ها دمای آن بالا میرود وباعث سوختگی فرد میشود. یعنی چندین درد در آن واحد. اما بیبا ستورجا هرگز نمی‌تواند به این صورت درد بکشد. این پسر از بچگی بدون غده‌های عرق به دنیا آمد که او را به یک رسانای برق تبدیل کرده است. به او نام مرد باطری داده اند چرا که میتواند برق را از بدن خود عبور دهد و لامپی را روشن کند. او میتواند ۲۰۰۰۰ ولت برق را تحمل کند در حالی که ۲۰۰ ولت برای مرگ انسان مقدار زیادی است.

۲-کودکان با قدرت فوق العاده: ریاضی بازی است!

برای خیلی از انسان‌های اطراف ما ریاضی به شدت سخت و ترسناک است. اما شان کونتالا دابی قدرتی را دارد که خیلی از شاگردان و دانشجویان آرزوی آن را دارند. او در حد یک ماشین حساب مهندسی قابلیت محاسبه‌ی پیشرفته‌ترین معادلات تنها در مغز خود و در طی چند ثانیه است. قدرت او به قدری برای دیگر افراد جذاب بود که خانواده‌ی او شروع به فروش بلیط برای دیدن محاسبات او کردند. او زمانی توجه بین المللی جلب کرد که کامپیوتر را به چالش کشید و شکست داد! جل الخالق!

۱- بچه‌های با قدرت فوق العاده: روث لاورنس

در سن ۱۰ سالگی، به آکسفورد پذیرش شد. حتی در این سن در کنار بزرگترین نخبه‌های آکسفورد، بیشترین نمره‌ها را در تمام درس‌ها کسب میکرد؛ و قدرت اصلی او در ریاضیات است؛ و با این که هنوز به ۵۰ سالگی نرسیده است درجات علمی زیادی کسب کرده است. درجاتی که خیلی از دانشمندان در سن ۶۰ سالگی کسب میکنند.

منبع:ایرابرود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ابرقدرت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «معجزه شکرگزاری» کلید رضایت خاطر درونی را بیان می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معجزه حقیقت دارد و زندگی می‌تواند با نیایش و سپاسگزاری، بسیار بهتر از چیزی باشد که در کودکی تصور می‌کردیم. «راندا برن» جزو ۱۰۰ چهره تاثیرگذار برگزیده از سوی مجله تایم در سال ۲۰۰۷ در کتاب «معجزه شکرگزاری» به تشریح اهمیت قدرشناسی در زندگی انسان می‌پردازد و با تمرین‌های آرامش‌بخش کمک می‌کند تا توانایی را در افراد تقویت و معجزه را در زندگی‌شان تزریق کند.

ما انسان‌ها در سرتاسر زندگی با سختی‌ها امتحان می‌شویم، حتی گاهی ممکن است فکر کنیم هرگز دوباره روی پای خود نخواهیم ایستاد. در کتاب «معجزه شکرگزاری» می‌آموزیم که همیشه سپاسگزار بودن را به خود یادآوری و برای آنچه در مسیرمان قرار گرفته، قدردان باشیم. بنابراین، این کتاب راز زندگی را در شکرگزاری می‌بیند و معتقد است تکرار این کار می‌تواند کلید رضایت‌ خاطر درونی و بهبود کیفیت روابط و زندگی‌ افراد نیز باشد.

راندا برن در کتاب معجزه شکرگزاری قصد دارد به افراد نشان دهد که تاثیر سپاسگزاری به‌ عنوان یک عادت هر روزه به شمار می‌آید، زیرا انسان معمولا در گیرودار روزمرگی، ناخودآگاه زیبایی‌های زندگی را نمی‌بیند. برن با مجموعه‌ای از تمرین‌ها و طی یک دوره ۲۸ روزه به افراد کمک می‌کند تا قدرشناسی را به عادت تبدیل کنند و نتایج اعجاب‌آور آن را در طولانی ‌مدت نظاره‌گر باشند.

در بخشی از کتاب معجزه شکرگزاری آمده است «زمانی که سپاسگزار و قدردان نعمت‌هایی باشید که هرچقدر هم کوچک باشند، خواهید دید که فورا افزایش خواهند یافت. اگر برای پولی که هر چند اندک باشد سپاسگزاری کنید، خواهید دید که به طرز بسیار جادویی دارایی‌تان افزایش خواهد یافت. اگر از رابطه‌ای که دارید سپاسگزار باشید، حتی اگر آن‌قدرها هم کامل و بی‌عیب نباشد، می‌بینید که به ‌طور معجزه‌آسایی بهتر و کامل‌تر خواهد شد.

اگر از شغلی که دارید سپاسگزار باشید، حتی اگر در نظرتان اصلا رویایی به نظر نمی‌رسد، خیلی زود تغییراتی در روند کاری‌تان ایجاد خواهد شد به گونه‌ای که بیشتر از آن لذت ببرید و از انواع فرصت‌های کاری در خصوص کارتان متعجب خواهید شد.

نکته مهم این است که اگر نعمت‌ها و داشته‌های‌مان را شمارش نکنیم، در حقیقت در دام شمارش ناخواسته نداشته‌ها و موارد منفی گرفتار می‌شویم و در مورد هرآنچه که نداریم صحبت خواهیم کرد. زمانی که دیگران را نقد می‌کنیم و آن‌ها را مقصر می‌دانیم، زمانی که در ترافیک گیر کرده و از عالم و آدم شکایت می‌کنیم، زمانی که منتظر رسیدن نوبت‌مان هستیم، تاخیرها، کارهای اداری وقت‌گیر، نداشتن پول کافی یا بدی آب‌وهوا، ناخواسته تمام این موارد منفی را شمارش خواهیم کرد.

زمانی هم که موارد منفی را شمارش کنیم آن‌ها به جای نکات مثبت و نعمت‌ها افزایش خواهند یافت و از همه مهمتر با شمارش هر مورد منفی و گله و شکایت، نعمت‌هایی که در مسیر راهمان قرار دارند را هم از بین می‌بریم. در واقع من هر دو را امتحان کرده‌ام، هم شمردن نعمت‌ها و هم موارد منفی و می‌توانم اطمینان دهم که شمردن نعمت‌ها تنها راه فراوانی در زندگی‌تان است».

جملات برگزیده‌ای در این کتاب آمده است که شامل «هرکسی که قدردانی نکند، تمام آنچه که به او ارزانی شده‌ نیز گرفته خواهند شد» و «این یک واقعیت ساده است، وقتی که سپاسگزار و قدردان نیستید نمی‌توانید به اندازه کافی دریافت کنید و در واقع جادو را از ادامه زندگی‌تان حذف نموده‌اید. زمانی که سپاسگزار نیستید، جلوی جریان سلامتی بهتر، روابط بهتر، شادی بیشتر، پول بیشتر و پیشرفت کاری و شغل مناسب را برای خودتان می‌گیرید» می‌شود.

«بامدادان، هنگامی‌که از خواب برمی‌خیزید، برای دیدن روشنایی صبح سپاسگزاری کنید، برای غذا و شادی زندگی‌تان سپاسگزار باشید، اگر هیچ علتی برای سپاسگزاری نمی‌یابید، پس مشکلی در خود شما وجود دارد».

راندا برن نویسنده و تهیه‌کننده استرالیایی را پیش‌تر به‌ خاطر کتاب «راز» ستوده‌اند. کتابی که تا بهار سال ۲۰۰۷ بالغ ‌بر ۴ میلیون نسخه فروش داشت و با چنان اقبالی مواجه شد که فیلمی به همین نام نیز در ارتباط با آن ساخته شد. تاکنون بیش از ۲ میلیون نسخه از فیلم «راز» به فروش رسیده است. راندا برن از تهیه‌کنندگان تلویزیون استرالیاست که در سال ۲۰۰۷، جزو ۱۰۰ چهره برجسته موثر در جهان از نظر مجله تایم نیز شناخته شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کتاب «معجزه شکرگزاری» کلید رضایت خاطر درونی را بیان می‌کند
  • (ویدئو) زنده ماندن معجزه‌‌‌آسای عابر پیاده از واژگونی تریلی
  • تصاویر | نجات معجزه‌آسای زن بمی بعد از ۴ روز حبس بین دیوار
  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • نویدکیا: چه زمانی گفتم کار خارق‌العاده‌ای کردم؟ شما خودتان را ناراحت نکنید!
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • نماهنگ|«تو را است معجزه درکف... عصا بیفکن!»
  • نماهنگ/ تو را است معجزه در کف... عصا بیفکن!
  • نماهنگ| «تو را است معجزه درکف... عصا بیفکن!»