Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@06:53:20 GMT

رئیس مجلس یمن به رؤسای پارلمان‌های عربی نامه نوشت

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۲۷۲۴

رئیس مجلس یمن به رؤسای پارلمان‌های عربی نامه نوشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «یحیی علی الراعی»، رئیس مجلس یمن نامه‌ای را به رؤسای پارلمان‌های کشورهای عربی و اسلامی ارسال کرد و در این نامه خواستار پایان دادن به جنگ و جنایات سعودی‌ها علیه کشورش شد.

«یحیی علی الراعی» در نامه خود با اشاره به آخرین تحولات ایجاد شده در یمن از رؤسای پارلمان‌های کشورهای عربی و اسلامی خواست تا برای پایان دادن به تجاوزات وحشیانه عربستان و امارات علیه یمن و محاصره ظالمانه تحمیل شده به یمن که از هفت سال پیش آغاز شده است، تلاش دو چندانی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام یمنی، یمن در معرض هزاران حمله هوایی از سوی ائتلاف آمریکایی، سعودی و اماراتی قرار گرفته و در زمانی که قتل عام و جنایات جنگی علیه فرزندان یمن از سوی ائتلاف آمریکایی، سعودی - اماراتی انجام می‌شود، هیچ صدایی برای محکومیت و مخالفت با این جنایات از سوی اعراب شنیده نمی‌شود.

علی الراعی در نامه خود همچنین خواستار محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین و حرکت در جهت پایان دادن به تجاوزات وحشیانه عربستان و امارات علیه یمن و محاصره ظالمانه هفت‌ساله این کشور شد.

این نامه در شرایطی نوشته شده است که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی بامداد پنجشنبه مناطق مختلفی از صنعاء، پایتخت یمن را هدف قرار داده و بمباران کردند.

در این ارتباط گفته شده است که جنگنده‌های متجاوز سعودی-آمریکایی به صنعا پایتخت یمن حمله کردند و همزمان منطقه الحفا در منطقه السبعین را هدف قرار دادند.

دیگر رسانه‌ها نیز این خبر را تائید کرده و گفته اند که جنگنده‌های ائتلاف سعودی منطقه جبل‌النهدین در جنوب صنعا پایتخت یمن را هدف قرار دادند و پس از آن سه بار به مناطق حفاظت‌شده حمله کردند.

کد خبر 5349018

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن الراعی عربستان سعودی جنگ 2015 یمن عراق ایالات متحده امریکا افغانستان مصطفی الکاظمی روسیه رژیم صهیونیستی عربستان سعودی فلسطین سوریه ایران ترکیه طالبان لبنان جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۲۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه

نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه عصر شنبه در ریاض برگزار و مقامات شرکت کننده در این نشست خواستار توقف فوری جنگ در این باریکه شدند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزیران خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردن و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی نشست مشورتی درباره تحولات غزه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در نشست وزیران گروه عربی بر ضرورت پایان دادن به جنگ در غزه تاکید شده است.

در این نشست، وزرای کشورهای عربی مذکور همچنین بر لزوم رفع تمامی محدودیت‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند و درباره عواقب اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار دادند.

 پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران