Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نوید دانایی روز پنجشنبه به رسانه ها افزود:  شرایط تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان سمنان برای افراد بالای ۶۰ سال که پیش از این واکسن های بهارات، سینوفارم و برکت را دریافت کرده بودند، فراهم شد و این شهروندان می توانند به مرکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: ۷۰ درصد از شهروندان ۶ شهرستان استان سمنان اکنون دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند که نشاندهنده وضعیت خوب واکسیناسیون در استان سمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار جمعیتی هنوز عده ای از شهروندان برای واکسیناسیون اولیه مراجعه نکرده اند، تاکید کرد: این افراد نیز هرچه زودتر برای واکسینه شدن علیه کرونا مراجعه کنند تا به سلامت عمومی جامعه کمک شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: واکسن زدن به معنای کنارگذاشن شیوه نامه های بهداشتی و ماسک نزدن نیست بلکه رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک همچنان باید از سوی شهروندان مورد توجه باشد.

وی با اشاره به روند مثبت شدن آزمایش کرونا و بستری بیماران کووید۱۹ در استان سمنان، ادامه داد: این مساله نشاندهنده فعال بودن زنجیره انتقال ویروس در جامعه است.

وی گفت: میزان بستری شدگان کرونا در استان سمنان اکنون کاهشی است و تداوم ابتلای شهروندان به کرونا نشان می دهد شیوه نامه های بهداشتی در جامعه به طور کامل رعایت نمی شود و سرایت در بین مردم وجود دارد.

شاهرود و دامغان اکنون در وضعیت قرمز تیره کرونایی، سمنان و گرمسار در وضعیت نارنجی و شهرستان های مهدیشهر، سرخه، آرادان و میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی واکسن کووید 19 دانشگاه های علوم پزشکی واکسیناسیون آرادان دامغان بهداشت و سلامت سینوفارم سرخه سمنان شاهرود طرح واکسیناسیون کرونا کوو ایران برکت گرمسار میامی مهدی شهر واکسن کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی واکسن کووید 19 دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی واکسن کووید 19 دانشگاه های علوم پزشکی واکسیناسیون آرادان دامغان بهداشت و سلامت سینوفارم سرخه سمنان شاهرود طرح واکسیناسیون کرونا کوو ایران برکت گرمسار میامی مهدی شهر واکسن کرونا استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۳۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال