Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@16:21:50 GMT

برای اولین بار اهدای قلب در هرمزگان انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۳۳۵۲

برای اولین بار اهدای قلب در هرمزگان انجام شد

ایسنا/هرمزگان رئیس اهدای عضو استان هرمزگان از انجام اهدای قلب، برای اولین بار در استان خبر داد.

دکتر محمود حسین پور صبح امروز (۲۰ آبان ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: صبح امروز، کبد، کلیه ها و قلب، «سما سروردی گلستانی»، جان آفرین یک ساله هرمزگانی جهت پیوند به بیماران نیازمند عضو پیوندی برداشت شد.

وی بیان کرد: سما کوچکترین عضو خانواده سرودی گلستانی از اهالی خیراندیش شهر بندرپل و اهل تسنن بود که در تاریخ ۱۵ آبان به علت خفگی به بیمارستان کودکان منتقل می‌شود که به رغم تلاش کادر درمان، به علت اینکه سلول های مغزی به خاطر خفگی طولانی مدت، دچار آسیب غیر قابل برگشت شده بود؛ این فرشته کوچک در تاریخ ۱۸ آبان مرگ مغزی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین پور اضافه کرد: بعد از تایید مرگ مغزی توسط متخصصین مربوطه، هماهنگی جهت اخذ رضایت برای اهدا عضو از خانواده انجام و بعد از رضایت خانواده جهت اهدا؛ هماهنگی های لازم با رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه هرمزگان جهت اعزام جت اورژانس هوایی از تهران انجام شد.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در کل کشور فرآیند انتقال جراح پیوند قلب و انتقال اعضا با بالگرد اورژانس ۱۱۵  انجام شده است، تصریح کرد: جراح قلب از تهران با جت فالکون سازمان اورژانس کشور ، عازم بندرعباس شده و بعد از انجام عمل هاروست قلب، مجددا قلب با بالگرد از بیمارستان شهید محمدی تا فرودگاه با بالگرد اورژانس ۱۱۵هرمزگان و از آنجا با جت مجددا به تهران اعزام شد. 

رئیس اهدای عضو استان هرمزگان با بیان اینکه بالگرد اورژانس تهران نیز قلب را از فرودگاه مهرآباد تا بیمارستان رجائی جهت پیوند منتقل کرده است، اظهار کرد: کلیه و کبد نیز با بالگرد دوم اورژانس ۱۱۵ هرمزگان به لارستان و از آنجا با با بالگرد اورژانس هوایی شیراز به بیمارستان ابوعلی سینا منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه ضمن تقدیر از خانواده سرودی گلستانی به خاطر این کار خداپسندانه گفت  این دومین اهدا از شهر بندر پل و از خانواده خیر اندیش اهل تسنن بود، اظهار کرد: قلب سما در بیمارستان رجائی تهران به یک پسر ۱۶ ماهه پیوند شد و کلیه ها، به یک پسر ۱۰ ساله از هرمزگان پیوند خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بالگرد اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۳۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، منصوره کرمی همسر شهید مسعود علیمحمدی استاد شهید دانشگاه تهران که با دستور رئیس دانشگاه تهران به عنوان مشاور دانشکده علوم خانواده فعالیت می‌کند، در آئین بهره‌برداری از اولین ساختمان این دانشکده که همزمان با روز معلم و استاد برگزار شد، حضور داشت و روبان این افتتاحیه را قیچی کرد.

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در آئین افتتاح ساختمان دانشکده علوم خانواده که با حضور رئیس دانشگاه تهران و معاون آموزشی وزیر علوم برگزار شد، به اهمیت مسئله خانواده اشاره کرد و گفت: بسیاری از تهاجم‌های دشمن در راستای حذف و انحراف خانواده و فردگرایی و فاصله گرفتن از یک زندگی جمعی و مشارکتی و طبیعی در خانواده است؛ بنابراین رئیس‌جمهور کشورمان عنوان «جنبش تعهد به خانواده» را در سازمان ملل مطرح کردند.

استاد دانشگاه الزهرا (س) با بیان اینکه حرکت غرب در سه حیطه «با نفی جنسیت در سند ۲۰۳۰»، «رواج خانواده‌های تک واحدی» و «با به رسمیت شناختن خانواده‌های انحرافی و هم‌جنس» به خانواده ضربه می‌زند، تاکید کرد: وظیفه داریم مبانی و زیرساخت‌های شناساندن خانواده‌های فطری و طبیعی که اساس تربیت انسان‌ها در آن شکل می‌گیرد را مورد توجه قرار دهیم، بر این مبنا ایستادگی کنیم و پایداری نشان دهیم و در حطیه علمی قوی پیش برویم و تاکید بر خانواده گسترده در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی را معرفی کنیم.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران به عنوان مرکزیت و محوریت شناساندن خانواده، پشتیبانی از خانواده و انتشار و گسترش فکر در حوزه خانواده عمل کند، گفت: سند تعهد به خانواده آماده شده است و این سند در روز بین‌المللی خانواده رونمایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم گفت: در دوره جاری مدیریتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موفق شدیم تا در شورای گسترش آموزش عالی مصوب کنیم که دانشکده علوم خانواده در سه دانشگاه تهران، شهیدبهشتی و الزهرا (س) ایجاد شود.

دکتر عموعابدینی، گسترش فعالیت‌های علمی بین رشته‌ای در قالب دانشکده علوم خانواده را مسیر درستی در راستای تقویت خانواده در پرتو تعلیم و تربیت دانست و خاطرنشان کرد: در برنامه تحولی وزارت علوم که سال گذشته به دانشگاه‌ها اعلام شد، ایجاد ۱۵ رشته مرتبط با خانواده مورد تاکید قرار گرفت.

در آغاز این برنامه نیز دکتر فاطمه یزدیان، رئیس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران، گزارشی از روند تاسیس و راه‌اندازی این دانشکده ارائه کرد و گفت: نیاز بود مبنای تاسیس این دانشکده بر پایه توسعه زیست‌بوم، گفتمان‌سازی، اجتماع‌سازی و ارائه راه حل‌های بر پایه نوآوری اجتماعی داشته باشیم؛ چراکه ضرورت تاسیس دانشکده علوم خانواده بر پایه برخی شاخص‌ها نظیر جمعیت، سلامت اجتماعی، سلامت فیزیکی و توانمندسازی و مباحثی در زمینه حکمرانی است.

وی در ادامه سخنان خود به معرفی ارکان دانشکده تازه تاسیس علوم خانواده پرداخت و گفت: دانشکده دارای چندین رکن از جمله بخش آموزش و پژوهش، اندیشکده کسب‌وکار خانوادگی، مرکز مطالعات زنان و خانواده و خانه خلاق و نوآوری، آزمایشگاه تاثیر، اندیشکده تاثیر و نوآوری اجتماعی و مرکز جامع تعلیم و تربیت خانواده‌محور است.

رئیس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران همچنین به همکاری دانشگاه علوم پزشکی در این دانشکده اشاره کرد و گفت: این دانشکده با گروه سلامت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی تهران همکاری دارد و یکی از گروه‌های مستقر در این دانشکده به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود.

دکتر یزدیان به اهداف راه‌اندازی اندیشکده کسب‌وکار این دانشکده نیز پرداخت و گفت: هدف از راه‌اندازی این اندیشکده، افزایش توانمندی در حوزه کسب‌وکار خانوادگی و کنشگری سالم بین صنعت، دانشگاه و حاکمیت است.

رئیس دانشکده تازه تاسیس علوم خانواده دانشگاه تهران، ضمن معرفی و بیان اهداف مرکز مطالعات زنان و خانه خلاق و نوآوری، از راه‌اندازی آزمایشگاه تاثیر از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و گفت: این آزمایشگاه جامع، نخستین آزمایشگاه در حوزه علوم انسانی است و یک ابرپروژه و یک پروژه پیشران و یک هم‌آفرینی برای آینده است که عملاً فعالیت‌ها، طرح‌ها و سیاست‌ها و برنامه‌هایی که در حوزه زنان انجام خواهد شد را از نظر تاثیرگذاری بررسی می‌کند.

وی هدف از تاسیس اندیشکده بانکداری و نوآوری اجتماعی را ارتقای پژوهش‌ها در زمینه بانکداری و مالی بر پایه نوآوری اجتماعی ولی برای ارتقای تعالی خانواده دانست و در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه جذب دانشجو در این دانشکده پرداخت و پذیریش از طریق آزمون سراسری، استاد محوری و معرفی از طریق سازمان‌ها و ارگان‌ها را از جمله روش‌های جذب دانشجو در این دانشکده برشمرد.

وی در پایان به راه‌اندازی سایت دانشکده علوم خانواده به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسه اشاره کرد و گفت: به زودی زبان عربی نیز به این زبان‌ها افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • ثبت ششمین اهدای عضو در استان یزد
  • ساخت پد فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور آغاز شد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد