Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا با ادعای اینکه آمریکا و متحدانش صلح و ثبات در جنوب شرقی آسیا را حفظ می‌کنند، گفت در صورت وقوع اقدام یکجانبه علیه تایوان، آنها نیز اقداماتی انجام خواهند داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در حالی که هنوز بیش از ۲ ماه از تسلط طالبان بر افغانستان در پی فرار عجولانه نظامیان آمریکا از این کشور نگذشته، اما بنظر می‌رسد که سیاستمداران واشنگتن این شکست را فراموش کرده و این بار از دفاع از تایوان سخن به زبان می‌رانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه گفت، اگر چین از قوه قهریه برای تغییر وضعیت موجود در مورد تایوان استفاده کند، واشنگتن و متحدانش اقداماتی را انجام خواهند داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بلینکن در پاسخ به این سوال که آیا در صورت حمله چین به تایوان، آمریکا برای دفاع از این کشور وارد عمل خواهد شد یا خیر، اظهارات پیشین مقام‌های آمریکایی مبنی بر اینکه نقش واشنگتن اطمینان حاصل کردن از وجود ابزار دفاعی لازم در تایوان است را تکرار کرد.

وی در این‌باره توضیح داد: «در عین حال، من فکر می‌کنم منصفانه است که بگوییم ما در این تصمیم تنها نیستیم تا اطمینان حاصل کنیم که صلح و ثبات در آن بخش از جهان را حفظ می‌کنیم».

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «بسیاری از کشورها، چه در منطقه و چه فراتر از آن، هر گونه اقدام یکجانبه برای استفاده از زور برای برهم زدن وضعیت موجود را تهدیدی مهم برای صلح و امنیت می‌دانند و در صورت وقوع چنین اقدامی نیز اقدام خواهند کرد».

به نوشته رویترز، بلینکن اما شفاف‌سازی نکرد که منظورش از اقدام، دقیقا چه عملی خواهد بود.

این در حالی است که پیشتر، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با بعید دانستن احتمال اقدام نظامی چین علیه تایوان، گفته بود اما پکن در حال ایجاد توانمندی‌هایی برای این منظور است.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

پیش از این، «چیو کو چنگ» وزیر دفاع تایوان که مدعی است خطر چین برای این کشور به بیشترین میزان خود طی چهار دهه اخیر رسیده، گفت از سال آینده میلادی نیروهای ذخیره ارتش نیز تمرینات بیشتری جهت آمادگی برای درگیری نظامی خواهند داشت. 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی تایوان آنتونی بلینکن خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ وزیر امور خارجه بریتانیا دیوید کامرون در جریان سفر به کی‌یف به رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی وعده داد که سالانه تا زمانیکه لازم باشد، ۳.۷۵ میلیارد دلار به اوکراین خواهد داد و حتی به این کشور چراغ سبز نشان داد تا از این تسلیحات انگلیس علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده کند.

وی در توجیه کمک نظامی انگلیس به اوکراین گفت «همانطور که روسیه در داخل اوکراین حمله می‌کند، می‌توانید کاملاً درک کنید که چرا اوکراین احساس می‌کند که باید اطمینان حاصل کند که از خود دفاع می‌کند».

وزیر خارجه بریتانیا همچنین به رویترز گفت که برخی از تسلیحات در زمان دیدار وی از اوکراین، به این کشور تحویل داده می شود.

کامرون که در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ بعنوان نخست‌وزیر انگلیس فعالیت داشت و چند ماه پیش به عنوان وزیر خارجه روی کار آمد با وزیر خارجه اوکراین دیمیترو کولبا و زلنسکی در دومین سفر به کی‌یف از زمانی که بعنوان وزیر خارجه منصوب شده است، دیدار کرد.

سفیر ایالات متحده در اوکراین بریجت برینک گفته است که ایالات متحده، اوکراین را به استفاده از تسلیحات آمریکا علیه مواضعی در خاک روسیه ترغیب نکرده بود.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲، بریتانیا متعهد به پرداخت ۱۲.۵ میلیارد پوند به کی‌یف شده که ۷.۶ میلیارد پوند از آن مبلغ، کمک نظامی می‌شود که سه میلیارد پوند از کل این مبلغ برای کمک نظامی در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ است.

کمک‌های نظامی انگلیس شامل تسلیحات کشنده و غیرکشنده از جمله تانک‌ها، سامانه‌های پدافند هوایی و موشک‌های نقطه‌زن دور برد می‌شود.

کرملین از کامرون به دلیل مطرح کردن «یک اظهارنظر بسیار خطرناک دیگر» درباره جنگ اوکراین به شدت انتقاد کرده است. سخنگوی کرملین «دیمیتری پسکوف» در این خصوص گفت «این تشدید مستقیم تنش در جنگ اوکراین است که به طور بالقوه تهدیدی برای امنیت اروپا خواهد بود».

کد خبر 849118 منبع: فارس برچسب‌ها انگلیس خبر ویژه روسیه - اوکراین انگلیس - دیوید کامرون

دیگر خبرها

  • وزیر جنگ اسرائیل : مذاکرات شکست بخورد به رفح حمله می‌کنیم
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: حمله به رفح خسارتی فراتر از انتظار به همراه دارد
  • بلینکن: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم