Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@09:41:25 GMT

12 نوامبر موعد نشست شورای نخست وزیران جامعه همسود

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۳۵۶۹

12 نوامبر موعد نشست شورای نخست وزیران جامعه همسود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، دور جدید نشست شورای نخست وزیران کشورهای مستقل مشترک المنافع فردا به صورت مجازی برپا می‌شود.

بنابر این گزارش، انتظار می‌رود که نخست وزیران در چارچوب این جلسه در مورد مسائل مهم همکاری اقتصادی در فضای همسود تبادل نظر و موضوعاتی مانند احیای مناطق تحت تاثیر استخراج اورانیوم و توسعه حمل و نقل ریلی را بررسی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، قرار است در مورد رئیس کمیته جنگجویان انترناسیونالیست وابسته به شورای نخست وزیران همسود تصمیم گیری و زمان و مکان برگزاری نشست آتی شورای نخست وزیران این اتحادیه تعیین شود.

همچنین قرار است اسناد مربوط به تعامل کشورهای مشترک المنافع در زمینه حق نشر و حقوق مرتبط در شبکه‌های اطلاعاتی و مخابراتی، همکاری‌های نوآورانه به امضا رسد.

پیش بینی می‌شود که در این نشست پیش نویس برنامه برگزاری سال «هنر مردمی و میراث فرهنگی» در کشورهای مستقل مشترک المنافع در سال 2022 میلادی، تصویب شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جامعه همسود نخست وزیران نشست مجازی شورای نخست وزیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۳۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور به دعوت ولیعهد سعودی برای حضور در نشست مجمع جهانی اقتصاد عازم ریاض شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در اطلاعیه‌ای اظهار داشت «محمد شهباز شریف» نخست‌وزیر این کشور برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد پیرامون همکاری جهانی، رشد و انرژی که در ریاض برگزار می‌شود، عازم عربستان شده است.

بر اساس این اطلاعیه، سفر شهباز شریف در پی دعوت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و «کلاس شواب» بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره مجمع جهانی اقتصاد صورت می‌گیرد.

نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی قرار است از 28 تا 29 آوریل در ریاض برگزار شود.

اطلاعیه می‌افزاید شهباز شریف را یک هیئت بلندپایه شامل «محمد اسحاق دار» وزیر امور خارجه و «محمد اورنگ زیب» وزیر دارایی پاکستان همراهی خواهند کرد.

پاکستان و عربستان: از خاک افغانستان برای تروریسم استفاده نشود/ طالبان به حقوق اسلامی افغان‌ها احترام بگزاردچشم انداز مناسبات عربستان سعودی و پاکستاناعطای بالاترین نشان پاکستان به وزیر دفاع عربستان سعودی

هیئت پاکستانی در این سفر در مورد موضوعات مربوط به اقدامات تجاری و سرمایه‌گذاری، چارچوب‌های سرمایه‌گذاری جدید، بازسازی زنجیره تأمین، رشد پایدار و چشم‌انداز انرژی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

اطلاعیه افزود در حاشیه نشست اصلی، نخست‌وزیر پاکستان و هیئت همراهش با سران کشورهای جهان از جمله سران عربستان سعودی و سران سازمان‌های بین‌المللی دیدارهای دوجانبه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است