Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارخانه هایی که یکی پس از دیگری دوباره به چرخه تولید باز می‌گردند، از فولاد گرفته تا آب معدنی و از صنایع غذایی تا شیمیایی؛ این آخرین تصویر از شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد طی روزهای اخیر است.

آخرین کارخانه ای که در کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید برگشته یک تعاونی آب معدنی است که بیش از پنج هزار سهامدار دارد و با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تلاشش را برای تولدی دیگر از سر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارخانه هایی مانند آب معدنی سی سخت بسیار است که تعداد آنها به بیش از ۱۳۰ واحد می رسد که در چند سال اخیر به چرخ تولید برگشته اند. دولت سیزدهم این راهبرد دولت های پیشین را نیز ادامه داده است چون این دولت به دنبال تقویت ظرفیت های صنعت داخلی است و احیای صنایع راکد می تواند این هدف را تسهیل کند.

کارخانه آب معدنی سی سخت به چرخه تولید برگشت

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارخانه تعاونی آب معدنی سی سخت که به دلیل کمبود سرمایه در گردش و برخی مشکلات مالی دچار رکود و تعطیلی شده بود ، دوباره به چرخه تولید برگشته است.

دارا فرامرزی افزود: این کارخانه هفت سال تعطیل بود و با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فعال شده است.

مدیرعامل کارخانه آب معدنی چویل دنای سی سخت نیز در این زمینه گفت: با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و عقد قرارداد با این ستاد سرمایه در گردش مورد نیاز تامین شد و کارخانه به چرخه تولید بازگشت.

جهان زابلی افزود: بر اساس این قرارداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ۳۰ میلیارد ریال برای تامین سرمایه در گردش کارخانه آب معدنی چویل دنا اختصاص داد و این واحد صنعتی توانست هزینه فعالیت یک نوبت را تامین کند.

وی اظهار داشت: این کارخانه سه خط تولید دارد و می تواند به صورت سه نوبته فعالیت کند و در صورت تامین سرمایه در گردش، بقیه شیف ها را نیز می توان فعال کرد.

زابلی بیان کرد: با فعال شدن یک نوبت( شیفت) این کارخانه ۱۳ نفر بصورت مستقیم و بیش از ۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم دوباره مشغول به کار شدند.

وی عنوان کرد: در یک شیفت تولید این کارخانه هر ساعت پنج هزار بطری و در یک روز ۴۰ هزار بطری آب معدنی تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیاز استان به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

مالک این کارخانه یک تعاونی با پنج هزار و ۴۰ نفر عضو در شهر سی سخت است.

روح تازه ای هم به کارخانه فولاد دمیده شد

برگشت واحدهای راکد به کارخانه آب معدنی خلاصه نمی شود بلکه تولیدکننده سخت ترین ماده نیز چند روز پیش از این به چرخه تولید برگشت.

معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارخانه فولاد بویراحمد که به دلایل گوناگونی تعطیل شده بود با همت سرمایه گذاری جدید به چرخه تولید باز گشت.

دارا فرامرزی افزود: بازسازی کارخانه فولاد یاسوج در اسفند ۱۳۹۹ آغاز شد و با ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری به چرخه تولید باز گشت.

محمد جابریان، سرمایه گذار جدید این کارخانه نیز اظهار داشت: با راه اندازی مجدد این کارخانه ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم در کارخانه مشغول به کار شدند.

وی بیان کرد: روزانه ۲۳۰ تن شمش فولادی در این کارخانه تولید می‌شود و تا یک ماه آینده فاز جدید آن نیز راه اندازی خواهد شد.

جابریان عنوان کرد: با راه اندازی فاز دوم این کارخانه علاوه تبدیل شمش‌های فولادی به محصول تازه، محصولات آن به خارج صادر خواهد شد.

وی افزود:  با راه اندازی فاز دوم ۲۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد و ظرفیت تولید روزانه هم به ۴۰۰ تن در روز می‌رسد.

امسال ۱۰ کارخانه راکد در کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید باز گشت

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ۱۰ کارخانه از واحدهای صنعتی راکد در استان به چرخه تولید برگشته اند.

سید هاشم موسوی اظهار داشت:  ۵۰ واحد صنعتی راکد در شهرک های صنعتی استان شناسایی شده است که قابلیت راه اندازی مجدد را دارند.

وی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در کارگروه اقتصادی استان ۲۵ واحد از این واحدها امسال به چرخه تولید برخواهند گشت.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گفت: این واحدها با اقداماتی از جمله اعطای تسهیلات، حل مشکل مواد اولیه، نوسازی خطوط تولید و سایر نیازها و با راهنمایی مشاورین صنعتی سازمان به چرخه تولید باز خواهند گشت.

موسوی عنوان کرد: در ۶ ماه گذشته ۱۰ کارخانه از واحدهای درنظر گرفته شده به چرخه تولید برگشته اند که پنج واحد در شهرک های صنعتی و پنج واحد نیز در خارج از شهرک های صنعتی مستقر هستند.

وی با اشاره به نقش احیای دوباره این واحدهای تولیدی در اشتغال و خلق فرصت های جدید شغلی ، بیان کرد: با راه اندازی مجدد این واحدها ۴۸ نفر  به کار مشغول شدند.

وی  افزود: این واحدها در حوزه صنایع غیر فلزی، صنایع غذایی، مصنوعات سیمانی و نساجی فعالیت دارند.

موسوی بیان کرد: کار شناسایی واحدهایی که قابلیت برگشت به چرخه تولید را دارند بر عهده کارگروه اقتصادی استان زیر نظر معاون اقتصادی استاندار  است و شرکت شهرک ها به عنوان یکی از اعضای این کارگروه در این زمینه فعال خواهد بود.

۶۴ درصد از واحد های صنعتی این استان شامل ۲۲۱ کارخانه در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان مستقر هستند.

۱۱۰ واحد صنعتی و تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد غیرفعال است

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۹۱ واحد صنعتی معادل ۷۸ درصد واحدهای صنعتی استان فعال و ۱۱۰ واحد غیرفعال هستند.

دارا فرامرزی افزود: سرمایه گذاری واحدهای فعال استان بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال است.

وی اظهار داشت: مجموع اشتغال واحدهای فعال ۶ هزار و ۳۱۴ نفر و اشتغال اسمی این واحدها ، هفت هزار و ۹۴۵ نفر است.

فرامرزی تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری معتبر را ۵۰۱ واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۲ درصد معادل ۱۱۰ واحد به دلایل مختلف غیر فعال هستند.

وی سرمایه گذاری واحدهای غیرفعال را یک هزار و ۵۳۱  میلیارد ریال و اشتغال زمان فعالیت این واحدها را یک هزار  و ۶۳۱ نفر اعلام کرد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۴۰ واحد صنعتی غیرفعال در استان به چرخه تولید باز گشت.

فرامرزی افزود: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۰ واحد تولیدی غیر فعال با سرمایه گذاری ۶۱۳ میلیارد ریال در استان به چرخه تولید برگشت.

وی اظهار داشت: با راه اندازی مجدد این واحدها ۵۲۸ نفر در بخش صنعت صاحب شغل و درآمد شده اند.

فرامرزی عنوان کرد: امسال نیز براساس برنامه ابلاغی راه اندازی ۲۶ واحد صنعتی و تولیدی در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲۱ واحد غیر فعال مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی و پنج واحد غیر فعال مستقر در خارج از شهرکها و نواحی صنعتی استان تا پایان سال جاری باید به چرخه تولید برگردند.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۰ واحد تولیدی غیر فعال با سرمایه گذاری بیش از ۴۶ میلیارد ریال به چرخه تولید برگشتند.

فرامرزی عنوان کرد: در مجموع از سال گذشته تاکنون ۵۷۶ نفر با راه اندازی مجدد واحدهای تعطیل در بخش صنعت مشغول به کار شدند.

چند سالی است که ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شده است. بسیاری از چالش های واحدهای تولیدی در این ستاد مطرح و برای آنها چاره جویی می شود. این ستاد در این زمینه انبوهی از تجربه دارد. با وجود همه تلاش ها هنوز در استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد همچنان ۱۱۰ واحد راکد یا نیمه تعطیل وجود دارد. این در حالی است که یک جنبش قدرتمند در دولت تازه نفس سیزدهم برای حمایت از تولید داخلی وجود دارد و تداوم طرح های حمایتی و توسعه و بهبود آنها می تواند پیامی روشن به تولیدکنندگان باشد که دولت می تواند استانداردهای صنعتی و تولیدی امروز و آینده ایرانیان را بهبود بخشد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام صنایع و معادن سازمان صنعت چرخه تولید باز گشت چرخه تولید برگشته چرخه تولید برگشت راه اندازی مجدد کارخانه آب معدنی معاون امور صنایع شهرک های صنعتی سرمایه در گردش سرمایه گذاری میلیارد ریال مشغول به کار واحد صنعتی غیر فعال ۱۱۰ واحد شهرک ها ۱۰ واحد سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، دکتر میعادی فر با هدف بازدید از زیر ساخت‌های فوریت‌های پزشکی و کلنگ زنی ۳ پایگاه اورژانس وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.
با حضور رئیس اورژانس کشور کلنگ ساخت ساختمان پایگاه اورژانس جاده ای آب سفید شهرستان بویراحمد با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و با مساحت ۲۴۰ و زیر بنای ۱۳۵ متر مربع به زمین زده شد.
خبر تکمیل می شود...

دیگر خبرها

  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است