Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@11:09:57 GMT

استاندارد سازی سرعت‌کاه‌های شهر قم

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۳۹۳۰

استاندارد سازی سرعت‌کاه‌های شهر قم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مسعود طبیبی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم به موضوع استانداردسازی سرعت‌کاه‌ها در سطح شهر اشاره و اظهار کرد: یکی از مشکلات معابر شهری، سرعت‌کاه‌های غیراستاندارد بوده که عامل بعضی از تصادفات در سطح شهر است که با آیین‌نامه‌ها و نظام‌نامه‌ها تفاوت بسیاری دارند.

او سرعت‌کاه‌ها را عاملی برای پایین آوردن سرعت خودرو‌ها و کاهش تصادفات عنوان کرد  و افزود: متأسفانه امروز به علت اجرای غیراصولی این سرعت‌کاه‌ها و ترمز‌های ناگهانی خودرو‌ها هنگام عبور از آن، علاوه بر آسیب رسیدن به خودرو شاهد تصادف‌هایی نیز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، استانداردسازی سرعت‌کاه‌ها در سطح شهر را یکی از اولویت‌های شهرداری تا پایان سال اعلام کرد و گفت: علاوه بر استانداردسازی و تغییر شکل سرعت‌کاه‌ها که به‌صورت ذوزنقه طراحی خواهد شد، رنگ‌آمیزی و خط‌کشی برای آشکارسازی و ایمنی و اطلاع به کاربران نیز انجام خواهد شد.

او همچنین از نصب تابلو‌های راهنما برای اطلاع به کاربران نیز خبر داد و گفت: برای ایمنی خودرو‌ها باید با علایم کافی به راننده خودرو و کاربر ورود به محدوده  سرعت‌کاه اطلاع‌رسانی شود  و بر اساس همین مهم علاوه بر خط‌کشی تابلو اعلام سرعت‌کاه نیز قبل از محل نصب خواهد شد.

طبیبی سپس با تأکید بر اهمیت مشارکت بخش خصوصی در اجرای این پروژه بیان کرد: برای اجرای هر چه سریع‌تر پروژه، فراخوانی عمومی نیز برای مشارکت بخش خصوصی تنظیم‌شده است و تا امروز دو مجموعه برای همکاری با شهرداری اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدواریم استقبال بیشتری از این فراخوان انجام شود.

او  تعداد سرعت‌کاه‌ها را ۴۰ مورد اعلام کرد و گفت: سرعت‌کاه‌ها بر اساس اولویت در محل استانداردسازی شده و عددی بالغ‌بر یک میلیارد تومان در ردیف اصلاح بودجه برای آن اعتبار اختصاص داده‌ایم، به‌نحوی‌که برای هر سرعت‌کاه ۲۵ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی را یکی از برنامه‌ای شهرداری دانست و تأکید کرد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم علاقه‌مند است برای اجرای پروژه‌های حوزه ترافیک از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی در سرعت بخشی به اجرای پروژه‌ها استفاده کرده و امیدواریم این همکاری سطح وسیعی پیدا کند. 

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهنمایی و رانندگی شهرداری قم حمل و نقل حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم سرعت کاه ها بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۳۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛سید محمد مقیمی, رئیس دانشگاه تهران در حمایت از تجمعات دانشجویی در آمریکا و اروپا و در واکنش به سرکوب اعتراضات گسترده در ده‌ها دانشگاه آمریکا گفت: امروز اعتراض های ماه‌های اخیر مردم جویای نور و بری از ظلمت در کشورهای حامی رژیم خونخوار صهیونیستی، دیگر محدود به تظاهرات مردم در خیابان‌ها نیست بلکه با شکلی منسجم‌تر، خود را در قالب شکل‌گیری و گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در قلب آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد؛ اعتراضاتی که بی‌شک با ورود اساتید و دانشجویان، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیسم انداخته است.
مقیمی افزود:گسترده شدن اعتراضات در ده‌ها دانشگاه آمریکا و کشیده شدن زبانه‌های آن به دانشگاه‌هایی در انگلیس و فرانسه، با خطاهای محاسباتی که از طرف حکام این کشورها در قبال این حرکت صورت می‌گیرد، رژیم صهیونیستی و ایادی آن را در باتلاقی به مراتب دهشتناک‌تر و عمیق‌تر از آنچه در آن فرو رفته‌اند، می‌بلعد؛ و تازه این آغاز ماجراست.
رئیس دانشگاه تهران افزود: دانشجویان عدالت‌خواه و استادان پیشگام آزادی در آمریکا و اروپا؛ پیام ما را دریافت کنید، از پای ننشینید، رهایی هزینه دارد, ما دانشگاهیان ایران اسلامی به برکت خون شهیدان‌مان، آزادانه آرمان آزادی فلسطین را فریاد می‌زنیم؛ باشد که با ایستادگی و رادمردی، همپای همه آزادی‌خواهان جهان، سرافرازانه در جشن آزادی، شکرگزار باری تعالی باشیم، به یکدیگر سلام دهیم و به ارواح شهدای مقاومت درود فرستیم.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • خبر مهم درباره اجرای طرح ترافیک جدید
  • واژگونی خودرو بر اثر سرعت غیر مجاز در بزرگراه تهران
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟