Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: طلایه‌داران گام دوم انقلاب در شورای دانش‌آموزی نماد خودباوری، روحیه مسئولیت‌پذیری و تعبیر اندیشه‌ها را به نمایش می‌گذارند.

محمد مهرافزون در بیست و چهارمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی که در دبیرستان دوره دوم فرزانگان برگزار شد، ضمن اشاره به جامعه‌پذیری و تمرین مشارکت اجتماعی به‌عنوان اهداف اصلی شورای دانش‌آموزی، اظهار کرد: شوراهای دانش‌آموزی در مدارس، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی و فرهنگی در آموزش‌وپرورش و یکی از ارکان اصلی و اثرگذار مدرسه و از پایه‌های اصلی تعلیم و تربیت در محیط مدرسه است که می‌تواند باراهکارهایی برای افزایش مشارکت و مسئولیت‌پذیری دانش آموزان به‌عنوان عوامل تأثیرگذار در فرآیند آموزشی مدارس پیش بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای دانش‌آموزی در مدرسه با پیگیری و درایت می‌تواند بازوان توانمند مدیر مدرسه و زبان گویای دانش آموزان باشد.

وی همکاری و تقویت هویت دینی، انقلابی و ملی دیگر دانش آموزان را از وظایف اعضای شورای دانش‌آموزی دانست و تصریح کرد: ارکان مدرسه بر دانش‌آموز محوری است و این مهم نشان از اهمیت دانش آموزان در دستگاه تعلیم و تربیت دارد و نقش اساسی را در حفظ و ادامه انقلاب به عهده دارند و در واقع انتخابات دانش‌آموزی نوعی آموزش دموکراسی به فرزندانمان است که مردم‌سالاری دینی را تبلیغ می‌کند تا آینده بهتری را برای این مرز و بوم رقم بزنند و به‌واسطه حضور در این عرصه اعتمادبه‌نفس و خودباوری آن‌ها شکوفا می‌شود، دانش آموزان با تغییر نگرش باید به این باور برسند که دوران تحصیل، طلایی‌ترین فرصت برای افزایش سهم فرد از دانایی و توانایی بوده از ویژگی‌های یک کاندیدای خوب در مدرسه داشتن تقوا، راست‌گویی، انتقادپذیری، الگو بودن، داشتن هدف، فعال بودن و... است.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد ضمن تأکید به بیان ارزشمند رهبر معظم انقلاب که امید و اتکا کشور در آینده به نوجوانان و جوانان می‌داند، خاطرنشان کرد: این نوجوانان و جوانان ایران اسلامی در شوراهای دانش‌آموزی در واقع مسئولیت‌پذیری، پایبندی به قانون، اخلاق‌مداری و تعهد به وعده‌های انتخاباتی را تمرین می‌کنند. شوراهای دانش‌آموزی علاوه بر مشارکت و تربیت اجتماعی تقویت روحیه پرسش‌گری را نیز تقویت می‌کند و خرسندیم که دانش آموزان ما در حال حاضر به این سمت حرکت می‌کنند و دانش آموزان ما امروز با مشارکت و حضور فعال در این انتخابات در مدرسه که به‌عنوان جامعه کوچک شناخته می‌شود، قدم‌به‌قدم برای انتخابات سرنوشت سازی مانند ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی آماده می‌شوند تا بتوانند با انتخاب‌های خود آینده کشور را انتخاب کنند.

مهرافزون ترویج مشارکت‌جویی و هم‌اندیشی در سطح جامعه را ماحصل انتخابات شورای دانش‌آموزی دانست و اضافه کرد: کسانی که در این انتخابات به‌عنوان نامزد انتخاب می‌شوند، یکسری وظایف برعهده دارند که باید به نحو احسن انجام دهند همچنین بهره‌گیری از نظرات دانش آموزان در طرح مدرسه محوری، تکریم شخصیت علمی دانش‌آموزان، مشارکت در تصمیم سازی، تمرین مشارکت‌جویی و بیان دیدگاه‌ها و نظرات، توجه و عمل بر خواسته‌های عملی دانش‌آموزان، اجرایی کردن برنامه‌ها و فعالیت‌های مدارس، بهره‌گیری و بهبود در تصمیمات از دیگر اهداف انتخابات شورای دانش‌آموزی شهرستان دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها خودباوری انتخابات شورای دانش آموزی مجلس شورای اسلامی شورای دانش آموزی آموزش و پرورش شورای دانش آموزی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۴۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت هفتهٔ معلم، دانش‌آموزان و علاقه‌مندان می‌توانند برای تشکر از معلمشان در پویش «معلم خوب من» شرکت کنند.

این پویش از ۸ تا ۱۵اردیبهشت با عنوان اصلی پویش #معلم‌ خوب من برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان می‌توانند تصاویر،‌عکس‌ها و ویدئوهایشان را در قالب‌ پویش‌های فرعی زیر در سامانهٔ شاد ارسال کنند:

در پویش «#معلم_خوب_من» چند پیشنهاد داریم. پیشنهاد‌هایی هم برای دانش‌آموزان و هم برای همه کسانی که دوست‌دارند این روز‌ها از معلمشان قدردانی کنند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه