Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که برای شرکت در بیست و ششمین اجلاس تغییرات اقلیمی در گلاسکو حضور دارد، در ادامه دیدارهای خود امروز با مدیر برنامه توسعه ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات سلاجقه با ابراز خرسندی از همکاری مشترک با برنامه توسعه ملل متحد (UNDP) گفت: امیدواریم این همکاری‌ها بخصوص در مواردی که به دلیل تحریم نتوانسته‌ایم در حوزه محیط زیست از امکانات بین‌المللی بهره ببریم، تداوم و توسعه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با انتقاد از وضعیت پرداخت تسهیلات به ایران گفت: صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست (جف) نتوانسته به ما تسهیلات قابل‌توجهی ارائه کند، لذا انتظار داریم برنامه توسعه ملل متحد در این زمینه حضوری فعال داشته باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: انتظار می‌رود در حوزه زیست محیطی با اعتمادی که تاکنون وجود داشته هم‌چنین با توجه به ظرفیت‌های بالقوه موجود در ایران، پروژه‌های بیشتری به کشور ما سپرده شود چون با این حمایت‌ها می‌توانیم ضعف‌های انتقال فناوری را نیز جبران کنیم.

سلاجقه با اشاره به بحث تغییر اقلیم که ایران نیز با آن درگیر است، گفت: به دلیل شرایط آب‌وهوایی خاص ایران، خشکسالی‌، ریزگردها و گردوغبار مشکلات اساسی در حوزه زیست محیطی منطقه به وجود آورده است.

ریزگردها در راس مشکلات

وی مهم‌ترین موضوع در این زمینه را بحث ریز گردهایی که منشأ داخلی ندارد عنوان کرد و گفت: عمده دلیلی که می‌توان در این زمینه برشمرد شامل مشکل روان آب‌ها و سدسازی‌های خارج از سرزمین است که مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

سلاجقه در ادامه گفت: امیدواریم UNDP به عنوان یک نهاد بین‌المللی با تدوین برنامه‌های جامع این مشکلات زیست محیطی به خصوص بحث ریزگردها و گرد و غبار را مرتفع کند.

سلاجقه در پایان گفت: از برنامه‌هایی که در دستور کارداریم استفاده از ظرفیت‌های بالقوه از جمله استفاده از انرژی‌های پاک است.

حمایت یو ان دی پی از برنامه‌های محیط زیستی ایران

آچیم اشتاینر، مدیر برنامه توسعه ملل متحد نیز با استقبال از این ملاقات گفت: من با ایران و مسائل زیست‌محیطی آشنایی کامل دارم و مطمئناً UNDP با کارنامه درخشانی که از شما سراغ دارد با قاطعیت از برنامه‌های محیط زیستی و توسعه‌ای حمایت کرده و این اطمینان داده می‌شود در هر زمان که به کمک ما نیاز باشد در کنار شما خواهیم بود و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا محیط زیستی پاک را داشته باشید.

آچیم اشتاینر در خصوص رفع تحریم‌ها هم افزود: تمام سعی‌مان را خواهیم کرد که مشکلاتی که در حوزه بین‌المللی ناشی از تحریم‌ها به وجود آمده است را مرتفع کنیم تا شاهد توسعه و پیشرفت پروژه‌ها و اقدامات صورت گرفته از جانب شما باشیم.

وی در ادامه به موضوع تغییرات اقلیمی نیز اشاره کرد و گفت: من به موارد مطرح شده در خصوص مسئله تغییرات آب‌وهوایی از جمله ریزگردها آشنایی کامل دارم و میدانم این مشکلی است که همه کشورها باید برای رفع آن فکر اساسی کنند. خاطرنشان می‌شود که تمام مراودات و تعاملات آینده درگیر این موضوع خواهد بود لذا باید تمام کشورها در کنار هم در جهت رفع این معضل زیست‌محیطی همکاری کنند.

کد خبر 5349085 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: گلاسکو ریزگرد تحریم های ایران شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کیفیت هوای تهران پیش بینی وضعیت هوا مهدی چمران قوه قضاییه شهر تهران سازمان اموال تملیکی حکم انتصاب بازگشایی مدارس مسعود فیاضی سازمان تامین اجتماعی برنامه توسعه ملل متحد زیست محیطی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۴۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه

ادامه رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، جلسه علنی مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور 192 تن از نمایندگان آغاز شد که روح الله متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس، دستور کار وکلای ملت در این جلسه را به شرح ذیل قرائت کرد:

-ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال 1403 کل کشور بخش دوم جداول
-گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران اعاده شده از شورای نگهبان
-ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقا امنیت آنان در برابر سوء رفتار
-گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده (48) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(1)
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه جز (1) بند (الف) ماده (9) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400
-گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه‌های زبان، آموزش، فرهنگ، ورزش، جوانان،گردشگری و رسانه های جمعی.
-گزارش کمیسیون انرژی در مورد اجرای ناقص تکالیف قانونی مربوط به جمع آوری گازهای همراه تولید نفت و مشعل
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به استفاده از سوخت مازاد توسط نیروگاه‌ها
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد نقض و استنکاف در اجرای قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی./

در ادامه جلسه سید محسن دهنوی دیگر عضو هیئت رئیسه مجلس اسامی غایبان و متاخران این جلسه را به شرح ذیل قرائت کرد:

1-حسین بامیری
2-حسن شجاعی
3-محمد صفری
4-محمود عباس زاده
5-اردشیر مطهری
6-فاطمه مقصودی
7-عادل نجف‌زاده

عضو هیئت رئیسه در پایان عنوان کرد که روز گذشته نام آقای مبلغی در اسامی غایبان و متاخران قرائت شد که وی در جلسه حضور داشتند بنابراین اصلاح می‌شود.

بنابراین گزارش، نمایندگان از روز گذشته در 2 شیفت کاری وارد بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 شدند و و بهارستان‌نشینان در جلسه نوبت صبح دیروز، جدول شماره 5 مربوط  «درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی»،  جدول شماره 7 با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاستگذار در سال 1403» و جدول شماره 9 با عنوان  «برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال1403» به تصویب رسید.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»