Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجلس ترکیه با تمدید حضور نظامیان این کشور در جمهوری آذربایجان برای مدت یکسال دیگر موافقت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پارلمان ترکیه روز چهارشنبه لایحه دولت برای تمدید حضور نظامیان ترکیه در جمهوری آذربایجان برای یکسال دیگر را تصویب کرد.

در لایحه درخواستی دولت با امضای اردوغان ذکر شده بود که این تمدید برای ادامه ماموریت نظامیان ترکیه در "اتاق مشترک" با نظامیان روسیه برای ایجاد امنیت بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این تمدید از هفدهم ماه جاری میلادی انجام خواهد گرفت.

حزب دموکراتیک خلق ها با این لایحه مخالفت کرد اما احزاب دیگر به آن رای موافق دادند.

تعداد نظامیان ترکیه در جمهوری آذربایجان حدود 1270 نفر است.

اوایل ماه جاری نیز پارلمان ترکیه با درخواست ریاست جمهوری مبنی بر تمدید اعطای مجوز انجام عملیات نظامی در خاک سوریه و عراق برای 2 سال دیگر موافقت کرده بود.

حضور نظامی نیروهای نظامی ترکیه در سوریه و عراق منجر به تنش هایی بین دولتهای این کشورها شده است.

در جنگ 44 روزه سال گذشته قره باغ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به آزاد سازی بخش هایی از خاک جمهوری آذربایجان از اشغال ارمنستان شد، نیروها و تسلیحات ترکیه نقش به سزایی ایفا کردند. پهپاد بیرقدار یکی از این تسلیحات بود که الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان نیز به نقش آن اشاره کرده است.

آنکارا لایحه تمدید حضور نظامیان ترکیه در جمهوری آذربایجان را به پارلمان ارسال کرد

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار جمهوری آذربایجان ترکیه اخبار جمهوری آذربایجان ترکیه جمهوری آذربایجان تمدید حضور نظامیان نظامیان ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۴۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم جنوب سیستان وبلوچستان بوده است و سیل زدگان این منطقه خدمت رسانی می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی‌ هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر اوامر فرماندهی کل ارتش، از همان روزهای اول سیل، اقدام به جمع آوری کمک‌های امدادی و ارسال آنها به مناطق سیل زده کرد.

امیر واحدی افزود: در زمان سیل، نیروی هوایی ارتش، در کنار وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران کشور بود تا هر چه زودتر کمک‌ها را از نقاط مختلف کشور جمع آوری و با استفاده از بالگردهای ارتش به منطقه سیل زده ارسال کند.

وی با اشاره به آمادگی نیروی هوایی در پاسداری از حریم هوایی کشور، تأکید کرد: سربازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در تمام بحران‌ها در کنار مردم خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی