Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص ابراز نگرانی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در قبال سفر وزیر خارجه امارات به سوریه گفت: این واکنش بیشتر سیاست اعلامی آمریکایی هاست و به نظر می‌رسد این سفر...

سیدرضی عمادی، کارشناس مسائل غرب آسیا خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص سفر وزیر خارجه امارات به سوریه و دعوت رسمی از بشار اسد برای سفر به امارات گفت: بحث سفر وزیر خارجه امارات به سوریه فرآیندی است که از دو سال قبل آغاز شده و شکل گیری سفر‌هایی از این دست دور از انتظار نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: امارات طی سال‌های اخیر پیشگام احیای روابط با سوریه شده بود و از سال ۲۰۱۱ که به همراه قطر و عربستان سه کشور مهم عربی در جهت براندازی حکومت بشار در سوریه بودند این نقش را در سال‌های اخیر و پس از اثبات عدم سقوط حکومت بشار تغییر داد.

عمادی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۷ قطر از این سه راس به دلیل ناآرامی‌ها در کشورش کناره گرفت، گفت: با گذشت زمان و دست برتر نظام سوریه و اینکه کشور‌ها مطمئن شدند حکومت بشار سقوط نخواهد کرد کم کم تغییر مواضع امارات در قبال سوریه نیز آشکار شد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه اماراتی‌ها حتی سفارت خود در سوریه را نیز بازگشایی کردند، گفت: گرچه امارات سفیری به سوریه اعزام نکرده، اما نماینده آن‌ها در سوریه مستقر است و از این امارات تلاش می‌کند هم نقش خود را در سوریه افزایش دهد و هم از میزان تهدیدات علیه خود بکاهد.

وی با اشاره به حضور امارات در جنگ یمن و شرکت در یک ائتلاف با سعودی‌ها گفت:، اما حضور امارات در این ائتلاف به معنی هماهنگی کامل با برنامه‌های سعودی نیست و آن‌ها در مواردی زیادی با یکدیگر اختلاف دارند.

اگر عربستان روابط خود را با سوریه را احیا کند به معنی شکست در برابر ایران است

عمادی تصریح کرد: نکته دیگر در خصوص این روابط ادعای عربستان در تسلط بر منطقه است به این معنی که اگر عربستان روابط خود را با سوریه را احیا کند به معنی شکست در برابر ایران است، اما امارات راحت‌تر می‌تواند تغییر موضع بدهد که البته نتیجه این تغییر موضع تحت فشار قرار گرفتن عربستان است، چون کشور‌های هم سو با او در حال انجام عملکرد متفاوتی هستند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص واکنش ایالات متحده به سفر وزیر خارجه امارات به سوریه و ابراز نگرانی از این سفر نیز گفت: در خصوص این موضوع یک سیاست اعلامی وجود دارد که واکنش آمریکایی هاست این هم به معنی پذیرش شکست آمریکاست که به همراه عربستان سعودی و اسرائیل از هیچ تلاشی برای سقوط حکومت بشار اسد فروگذار نکردند.

وی ادامه داد:، اما به لحاظ سیاست‌های اعمالی به نظر می‌رسد آمریکا و امارات با یکدیگر هماهنگ هستند، چون اساسا کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس سیاست مستقلی ندارند و سیاست خارجی خود را با واشنگتن هماهنگ می‌کنند و ابراز نگرانی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به این سفر بیشتر سیاست اعلامی این کشور بوده است.

عمادی با اشاره به چراغ سبز آمریکا برای این سفر به مقامات اماراتی گفت: امارات با چراغ سبز و آگاهی آمریکا چنین سفری را ترتیب داده است و ایالات متحده ممکن است از کانال امارات بخواهد پیام‌های دیپلماتیک خود را به سوریه منتقل کند و نیز مرحله جدیدی را در قبال سوریه آغاز کند که دیگر عربستان سعودی برای او این کارایی و نقش را نمی‌تواند ایفا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عمادی سوریه امارات بشار اسد سفر وزیر خارجه امارات به سوریه کارشناس مسائل غرب آسیا حکومت بشار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد که فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه با عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین در ساختمان وزارت خارجه دمشق دیدار کرد.

خبرگزاری آرتی نیز گزارش داد در پایان ماه مارس گذشته، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دعوت رسمی از حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین برای شرکت در نشست آتی سران کشور‌های عربی دریافت کرد.

اجلاس سران کشور‌های عربی قرار است ۱۶ می در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

سال گذشته، اسد برای اولین بار پس از ۱۲ سال دوری و توقف عضویت دمشق در اتحادیه عرب در نشست سران این اتحادیه عرب در جده عربستان شرکت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه