Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

 سه سال پیش در ۲۰ آبان (۱۳۹۷) گروهی از نیرو‌های ویژه رژیم صهیونیستی از یگان «سایرت متکل» با یک خودروی غیرنظامی و در عملیاتی با اهداف خاص در عمق سه کیلومتری خانیونس نفوذ کردند. رژیم صهیونیستی می‌خواست این کار را بی سر و صدا انجام دهد، اما نیرو‌های «القسام» شاخه نظامی حماس متوجه موضوع شدند و آن‌ها را تعقیب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش فارس، زمانی که نیرو‌های این جنبش دست به تعقیب کماندو‌های صهیونیستی زدند نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران منطقه کرد تا نظامیان خود را نجات دهد. در این عملیات چند عضو القسام به شهادت رسیدند، اما عملیات رژیم صهیونیستی ناکام ماند و در پی این ناکامی اطلاعاتی، چند مقام صهیونیستی برکنار شدند.

روزنامه «الاخبار» در گزارشی در این باره نوشت، با گذشت سه سال از این جریان، حماس فاش کرد که یک گنجینه اطلاعاتی و امنیتی در اختیار دارد که توانسته به واسطه آن تلاش‌های چندین ساله برای نفوذ به سیستم ارتباطات سرّی این جنبش را ناکام بگذارد.

در ادامه این گزارش به نقل از منابع آمده، این گنج امنیتی شامل اطلاعات ثبت شده درباره تحرکات یگان مذکور و فعالیت‌های آن در نوار غزه است که مقاومت از طریق آن توانست تعدادی از دستگاه‌های جاسوسی و تجهیزات نظامی که به مثابه زیرساخت برای فعالیت‌های آینده نیرو‌های ویژه صهیونیستی در داخل غزه بودند، کشف و ضبط کنند و بدین وسیله، امکان نفوذ دوباره نیرو‌های صهیونیستی به نوار غزه سخت شده است.

الاخبار افزود، دستگاه‌های امنیتی مقاومت همچنین توانستند به اسناد و اطلاعاتی دست پیدا کنند که سازوکار مخفی دشمن را افشا می‌کرد. واحد مهندسی یگان القسام موفق شد دستگاه‌های جاسوسی یگان سایرت متکل را هک کند و به صدا‌های ضبط شده در آن دست پیدا کند. این اطلاعات شامل آموزش‌های یگان مذکور و نیز مسیر ورودش به غزه و نحوه کار آن در غزه از اولین روز تا زمان انجام عملیات بوده است.

بر اساس این گزارش، موضوع خطرناک‌تر برای رژیم صهیونیستی این بود که گردان‌های القسام توانست به اسامی و تصاویر این نیرو‌های ویژه دست پیدا کند و این منجر به کنار گذاشتن تعدادی از آن‌ها شد. ارتش رژیم صهیونیستی نیز به این شکست و کشته شدن یک افسر اسرائیلی و زخمی شدن یک نفر دیگر اذعان کرد.

مقاومت فلسطین عملیاتی که در پی این نفوذ نیرو‌های صهیونیستی به غزه انجام داد را «حد السیف» (لبه شمشیر) نامید. الاخبار در ادامه به نقل از منابع آگاه نوشت، حد السیف اولین آزمایش عملی ارتقای سامانه موشکی مقاومت بود. مقاومت برای اولین بار یک سیستم کنترل از راه دور برای شلیک تعداد زیادی موشک به صورت همزمان به سوی یک منطقه را امتحان کرد و ۴۵ موشک به سمت عسقلان شلیک شد. مقاومت از آن تاکتیک موفق در عملیات ماه می‌گذشته «سیف القدس» استفاده کرد که چالشی بزرگ و واقعی برای گنبد آهنین بود و این سامانه در برابر موجی از موشک‌ها ناتوان ماند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مقاومت فلسطین صراط رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۴۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله جدید حزب الله به مرکز نظامی اشغالگران در حومه پادگان زرعیت در الجلیل غربی خبر داد.

همچنین یک هدف نظامی اسرائیلی در حومه پادگان برکه ریشه هدف قرار گرفت.

همزمان رسانه های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در الجلیل غربی خبر داده و اعلام کردند که حدود ۱۵ موشک از لبنان به سمت این منطقه شلیک شده است.

این منابع از شلیک موشک ضدزره از لبنان به سمت زرعیت نیز خبر دادند.

همزمان خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به حومه شهرک های الجبین و طیرحرفا در جنوب لبنان خبر داد.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6092418

دیگر خبرها

  • نقش مهم رسانه در عملیات طوفان الاقصی و رویدادهای پس از آن/دست برتر رسانه‌های مقاومت در تبیین جنایتهای رژیم صهیونیستی
  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»
  • ضربات جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • ضربه‌های جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس