Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ کارگردان مشهدی فیلم "دورزدن ممنوع" گفت: متاسفانه در شهرستان‌ها بخصوص در شهر مشهد تفکر سازمان‌ها و نهادها، ارجحیت دادن به فیلمسازان تهرانی است در صورتی که ما در شهر مشهد و حتی خراسان هنرمندان و فیلمسازان توانمندی داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمدرضا موسوی شب گذشته در نشست خبری بعد از اکران خصوصی فیلم "دورزدن ممنوع" در پردیس سینمایی اطلس مشهد اظهارداشت: متاسفانه در شهرستان‌ها بخصوص در شهر مشهد تفکر سازمان‌ها و نهادها، ارجحیت دادن به فیلمسازان تهرانی است در صورتی که ما در شهر مشهد و حتی خراسان هنرمندان و فیلمسازان توانمندی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه در شهر مشهد حاضر هستند هزینه‌های گزافی را به فیلمسازان تهرانی بپردازند اما حاضر به پرداختن این مبلغ به هنرمندان مشهدی و هم استانی خود نیستند.

این کارگردان مشهدی تصریح کرد: هزینه فیلم‌سازی در تهران بسیار ارزانتر از مشهد در می‌آید چرا که در مشهد حمایتی ازفیلمسازان صورت نمی‌گیرد. به عنوان مثال شهرداری می‌تواند در راستای حمایت از گروه‌های فیلمساز مشهدی بخشی ازبودجه فرهنگی‌اش را در اختیار هنرمندان قرار دهد اما همین هزینه را صرف دعوت از چهره‌های تهرانی می‌کند.

حاجتمند: نسل فیلمساز ما در امتداد آوینی و ملاقلی‌ پور است/فیلم دفاع مقدسی را به سبک هالیوودی نسازیممجید مجیدی: از فیلمسازانی که نگاهی نو داشته باشند حمایت ویژه می‌شوداشرفی‌زاده: جشنواره‌های خارجی مقصد فیلمسازان کوتاه شده است/ سینما از واکنشگرایی صرف باید کمی کنش‌گرایانه عمل کند

موسوی اظهارداشت: اکثر کسانی که وارد عرصه فیلمسازی می‌شوند امکانات اولیه زندگی خود را حتی به فروش می‌رسانند چرا که فیلم‌سازی خطرپذیری بسیاری دارد و ضمانتی برای ساخت و خروجی یک فیام خوب وجود ندارد وبسیاری از فیلم‌سازان جوان سرمایه‌هایشان را سر این موضوع ازدست می‌دهند اما اگر فیلمی ازمشهد مورد حمایت قرار گیرد و دیده شود مسیر برای موفقیت سایر هنرمدان نیز هموار می‌شود وسرمایه‌گذاران ترغیب به سرمایه‌گذاری روی فیلمسازان حوان می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه عوامل سازنده فیلم "دور زدن ممنوع" مشهدی هستند، گفت: قبل از شروع ساخت فیلم، صحبت‌های زیادی مبنی بر حمایت از ما انجام گرفت اما در نهایت کل فیلم با هزینه شخصی دوستان ساخته شد و هیچ سرمایه‌گذاری از آن حمایت نکرد اما در حال حاضراین فیلم قرار است از طریق پلت فرم‌ها پخش شود، همزمان با نمایش آن از طریق پلت فرم‌ها، امیدوارم بتوانم بزودی ساخت فیلم جدیدم را آغاز کنم.

کسی فرش قرمز برای دیگری پهن نمی‌کند

امیر محمد زند، بازیگر فیلم دور زدن ممنوع نیز اظهارداشت: هنرمندان ایرانی اهل هر شهری که باشند متعلق به همین کشور هستند و صنعت فیلمسازی در ایران اهمیت دارد، سینمای ایران و حامیان به عنوان سرمایه‌گذار یا پشتیبان مالی فیلم‌ها هستند و مهم این است که چطور می‌توان از کارگردانان با استعداد شهرستانی حمایت کرد و اعتمادسازی به وجود آورد

وی با بیان این مطلب که باید ریسک پذیری برای ساخت فیلم در همه شهرستان‌ها ایجاد شودگفت:  سرمایه گذاران و حمایتگران مالی اگر وارد میدان شوند و به جوانان کمک کنند که به چرخه فیلمسازی وارد شوند،شاهد اتفاقات خوبی در شهرستان‌ها خواهیم بوداما در حال حاضر باید دلایل به نمایش درنیامدن فیلم در شهرستان‌ها را ریشه‌یابی کرد.

زند با بیان اینکه هنرمندان فیلمساز در شهرستان‌ها توهم حرفه ای‌گری دارند ادامه داد:فیلمسازان و بازیگران شهرستانی فکر می‌کنند که بهترین هستند و این خیلی بد است و سطح حرفه ای کار را تنزل می‌دهدو حتی گاهی این موضوع سبب اکران نشدن فیلم می‌شود

این بازیگرسینما و تلویزیون با بیان اینکه اثر خوب را همه می‌پسندند و دیده می‌شود عنوان کرد:فعالان سینما و فیلم‌سازان مشهدی نیز باید از توهمات خود دست بکشند و کیفیت کار خود را بالا ببرند، دوربین خصوصیتی دارد که پرده‌ها را کنار می‌زند و وقتی جلو دوربین قرار می‌گیرید، فقط واقعیت‌ها نشان داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان شهرستانی می‌توانند رشد کنند مشروط بر اینکه در سطح حرفه ای قرار گیرند و آموزش‌های لازم را فرابگیرند، چرا که کسی فرش قرمز برای دیگری پهن نمی‌کند.

زند گفت: مشهد از نهادهای پرقدرتی مانند آستان قدس رضوی و شهرداری برخوردار است که اگر هزینه‌های فرهنگی در مسیر حمایت از هنرمندان این شهر را تقبل کنند این حمایت سطح حرفه ای کار را ارتقا می‌دهد و همه هنرمندان از آن برای رشد خود منتفع می‌شوند، چرا که فیلم‌ساز نمی‌تواند همه هزینه ساخت فیلم را از جیب خود پرداخت کند.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان ها شهر مشهد ساخت فیلم حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۴۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان پزشکی مشهد در حمایت از جنبش دانشجویان آزادیخواه آمریکا

همزمان با ۱۲ اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم جمع زیادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور در تالار ابن سینای  این دانشگاه شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر فرانسه، سر دادند.

آزادگان دنیا حمایت حمایت، سکوت هر آزاده خیانت خیانت، خیبر خیبر یا صهیون، جیشو محمد یا ربون، ما همه سرباز توایم خامنه‌ای گوش به فرمان توایم خامنه‌ای و‌ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده، جنایات فجیع در غزه و برخورد وحشیانه پلیس آمریکا را به شدت محکوم کردند و حمایت خود از اقدام اساتید و دانشجویان آمریکا علیه اسرائیل غاصب را اعلام کردند.

اقدام شنیع آمریکا علیه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های این کشور محکوم است

علی تقی‌پور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: محور تاریخ گفتمانی از ایران آغاز شد و می‌بینیم که در خاک آمریکا هم مردم، دانشجویان و اساتید این کشور اقدامات دولت خبیث  آمریکا و اسرائیل را محکوم می‌کنند.

وی افزود: نتانیاهو معتقد بود که تا فلسطین و جبهه مقاومت را از پای نیاورد دست از جنگ  نخواهد کشید، اما دیدیم روز به روز در برابر جبهه مقاومت خوار و ذلیل‌تر شد.

در پایان این تجمع بیانیه دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حمایت اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا قرائت شد.

در این بیانیه ضمن قدردانی از اساتید و دانشجویان ۳۸ دانشگاه آمریکا و تحسین اقدام ارزنده جامعه دانشگاهی این کشور بر نابودی آمریکا و اسرائیل با ایجاد یک اتحاد و همدلی میان تمامی انسان‌های آزادی‌خواه جهان تاکید شد.

همچنین در این بیانیه جنایات ۷ ماهه اخیر اسرائیل غاصب در غزه محکوم شد و دانشگاهیان حاضر در این تجمع  خواستار  پایان سکوت مدعیان آزادی و واکنش قاطع سازمان ملل علیه جنایات و وحشی‌گری‌های آمریکای جنایکار و اسرائیل غاصب شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • تجمع در مشهد در حمایت از گشت حجاب نیروی انتظامی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • محکومیت پنج میلیارد ریالی برای مرغ فروش مشهدی
  • اجتماع مردمی حمایت از طرح «نور» در مشهد
  • اجتماع عظیم مردم متدین مشهد مقدس در حمایت از طرح «نور» 
  • تجمع دانشجویان پزشکی مشهد در حمایت از جنبش دانشجویان آزادیخواه آمریکا
  • اختلافات مالی در یک خانواده مشهدی منجر به قتل شد
  • حمایت دانشجویان مشهدی از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا