Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحقیقات نشان می‌دهد زیاد نشستن کارمندان در طول روز مشکلاتی برای ستون فقرات، چشم‌ها و سایر اعضای بدن به وجود می‌آورد.

خبرگزاری میزان _ خبرگزاری صدا و سیما نوشت: بر کسی پوشیده نیست که امروز نحوه کار، بسیار متفاوت از سال‌های پیش است. کار از راه دور، فضای محدود کاری و جلسات مجازی، همگی از تجربیات اداری مدرن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفاوتی نمی‌کند که افراد از کافی‌شاپ‌ها، سالن‌های اداری مجلل یا اتاقکی کوچک مشغول به کار باشند. استفاده از صندلی‌ها و تجهیزات مناسب، اهمیت دارد.

در همین راستا یک شرکت انگلیسی تجهیزات اداری به نام فِلوز، به منظور نشان دادن اهمیت سلامت محل کار، الگوی واقعی و با اندازه یک زن بالغ را سفارش داد و نام او را «اما» گذاشت. این شرکت نشان داد که افراد در صورت کنترل نکردن راحتی محل کار، به انواع بیماری دچار خواهند شد.
جزئیات بدن این زن به ظاهر میانسال با مشارکت ویلیام هیام، مدیر پروژه مطالعه رفتار، طراحی شد که در آن با گروهی از کارشناسان بهداشتی از کشور‌های فرانسه، آلمان و انگلیس همکاری داشت. آن‌ها برای افزایش دقت طراحی خود، جزئیات رفتاری و حرکتی بیش از ۳۰۰۰ کارمند اداری را مورد بررسی قرار دادند.

این مطالعه که «همکار آینده» نام دارد، نشان داد که از هر ۱۰ کارمند انگلیسی، ۹ تن در محیط کار دچار مشکلات جسمانی شده‌اند. آن‌ها که علائمی مانند خستگی چشم، کمردرد و سردرد دارند، گفته‌اند که روزانه بیش از ۶ ساعت را پشت میز کار سپری می‌کنند.

این وضعیت بد، یادآور این است که گذراندن همه روز در حالت خمیده برای ستون فقرات به شدت مضر است. شکم گرد در این نمونه، به ورزش نکردن اشاره دارد. همچنین، پوست او به دلیل اگزمای ناشی از استرس، قرمز شده است.

هایم در این‌باره گفت: «باید تغییرات اساسی در زندگی کاری خود ایجاد کنیم. مانند جابجایی بیشتر، قرار گرفتن به‌طرز درست پشت میز کار، استراحت و پیاده‌روی منظم. همچنین می‌توانیم محیط کار خود را طوری استاندارد کنیم که از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری شود.»

از جمله مشکلات دیگر می‌توان به خشکی و قرمزی چشم اشاره کرد که ناشی از خیره شدن بیش از حد به صفحه نمایش است. رگ‌های واریسی در پا‌ها و همچنین سایر اندام‌ها نشان از گردش خون ضعیف در بدن دارند. این مشکلات، هشداری هستند که به ما واقعیت زندگی کارمندی را نشان دهند. اگر این عادت‌ها را ترک نکنیم، در ۲۰ سال آینده با مشکلات متعدد روبرو خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: چند دقیقه ورزش روزانه برای افراد کم تحرک کافی است؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: سلامتی بدن کارمند

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سلامتی بدن کارمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۴۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت سرمایه‌گذاری ۱۲۰ همتی سازمان ملی زمین و مسکن

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) با مشارکت مردم و بخش خصوصی شناسایی و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن به ارزش بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در دست اقدام است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه تاکید کرد: از این میزان ۳۳ پروژه مشتمل بر ۵ هزار و ۲۲۵ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی به ارزش بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان در حال ساخت است. البته هم‌اکنون ۱۱ پروژه با ظرفیت یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی هم در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار قرار دارد که ارزش ریالی این پروژه‌ها حدود ۸ هزار میلیارد تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ۳۵ پروژه سرمایه‌گذاری در ۱۸ استان به ارزش حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای انجام مطالعات و اخذ نظریه کارشناس رسمی در دست اقدام است.

کد خبر 6089630 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • جلسه شورای اداری باشت با دستور کار اجلاسیه شهدای این شهرستان
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • فرصت سرمایه‌گذاری ۱۲۰ همتی سازمان ملی زمین و مسکن
  • پیامد‌های شکست در اراک؛ ضربه به شخصیت پرسپولیس، نمایان شدن مشکلات دفاعی و عیار گلر جوان
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • اتخاذ بیش از ۵۰ مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان