Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در گزارش این شورا آمده که بسیاری از آن‌ها زنان و کودکان خسته از وضعیت کنونی‌ افغانستان‌ هستند.

یان ایگلند، رئیس سازمان شورای پناهندگان ناروی که اخیرا از ایران بازدید کرده می‌گوید که این کشور به تنهایی قادر به میزبانی از این حجم بزرگ پناهجویان روبه افزایش نیست و بنابراین کشورهای دیگر باید کمک‌های بشری خود را تا پیش از سردی هوای کشنده، هم در داخل و هم در کشورهای همسایه افغانستان سرعت بخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یک خانواده مهاجر به رئیس شورای مهاجران ناروی گفته است بخاطر اینکه آن‌ها متعلق به اقلیت شیعه در افغانستان هستند، مورد حمله قرار گرفته، خانه‌هایشان به آتش کشیده شد و اموال شان مصادره شده است، چنانچه آن‌ها پس از روزها سفر بلاخره خود را به ایران رسانده‌اند. 

یان ایگلند رئیس این نهاد گفته است که آن‌ها به وی گفته‌اند که افراد مسلح خانواده‌های آن‌ها را هشدار داده‌اند که دختران خورد سال شان را به زور به عقد خود در خواهند آورد. 

آقای ایگلند گفته است که از 300 میلیون دالری که از سوی کمیساریای عالی سازمان ملل درامور مهاجران برای مهاجران تازه از افغانستان تقاضا شده بود، 136 میلیون آن برای کمک به مهاجران در ایران در نظر گرفته شده است. 

او یاد آور شد که تا کنون تنها 32 در صد این تقاضا عملی شده است. 

ایران از چهار دهه به این سو میزبان میلیون‌ها مهاجر افغان بوده است. اما مهاجرت افغان ها به ایران پس از تسلط طالبان بر افغانستان، بیشتر شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهاجرت ایران افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۴۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان

رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در دیدار نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان از همکاری و ایستادگی ایران در کنار مردم افغانستان در مقاطع مختلف تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، «حامد کرزی» رئیس‌جمهور پیشین افغانستان روز پنجشنبه با «حسن کاظمی قمی» سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

کرزی با اشاره به روابط تاریخی و همسایگی نیک میان ایران و افغانستان، از همکاری و ایستادگی این کشور در کنار مردم افغانستان در مقاطع مختلف و همچنین از کمک‌های ایران به‌خصوص در بخش تعلیم و اعطای بورس‌های تحصیلی قدردانی کرد.

او همچنین تعلیم دختران را مسئله حیاتی برای افغانستان خواند.

در این دیدار همچنین در مورد تحولات جاری افغانستان و منطقه بحث و تبادل نظر شد و رئیس‌جمهور پیشین افغانستان، صلح و ثبات در منطقه را به نفع همه دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران