Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید احسان موسوی روز پنج‌ شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بنابر گشت و کنترل همیشگی محیط بانان در منطقه مُند و پایش وضعیت زیستی آهوهای منطقه، در ساعت‌های اولیه بامداد روز پنج‌شنبه بیستم آبان ماه، محیط بان محمد محمدی فر و محیط بان شفیع نیا متوجه نور چراغ یک دستگاه موتورسیکلت شده و به سمت آن حرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: آنان متوجه شدند  فرد موردنظر، از متخلفان شکار و صید غیرمجاز است که همواره به انجام فعالیت‌های غیرقانونی در منطقه می‌پردازد، با اعلام اخطار به وی و پس از سرباز زدن متخلف برای خروج از منطقه با تدبیر محیط بانان شرایطی فراهم می‌شود تا متخلف از منطقه خارج شود و تعقیب و گریزی تا میدان خالوحسین در شهر بردخون  از توابع شهرستان دیر شکل می گیرد. 

موسوی اضافه کرد: سپس فرد متخلف در حضور مردم با شلیک تفنگ ساچمه زن از فاصله یک متری به سمت هر ۲ محیط بان شلیک و اقدام به گریز از صحنه درگیری کرد.

وی با بیان اینکه زخم یکی از محیط بانان سطحی بوده است افزود: پس از مجروح شدن هر ۲ محیط بان توسط ساچمه‌های شلیک شده ، با پلیس ۱۱۰ تماس برقرار می‌شود و پس از صورت‌ جلسه، محیط بان به مرکز بهداشت بردخون و پس از آن برای پی‌گیری روند درمان به بیمارستان کنگان منتقل شده اند.

موسوی گفت: در زمان حاضر حال عمومی هر ۲ محیط بان خوب و پایدار است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: در همان نخستین ساعت این اتفاق تلخ، کارهای اداری و قضایی و هماهنگی لازم از سوی دادستان شهرستان دیر و قاضی کشیک انجام و دستور لازم برای دستگیری فرد متخلف به عوامل انتظامی و امنیتی داده شد.

موسوی گفت: این شکارچی متخلف از شکارچیان شرور و باسابقه است که اقدام به شکار چندین فقره آهو تاکنون کرده و به تازگی نیز به دلیل تخلف در زمینه شکارآهو ضرر و زیان آن را پرداخت کرده است. 

وی اضافه کرد: محیط بانان به عنوان ضابطان خاص دادگستری وظیفه حفاظت و حراست از مناطق حفاظت شده و گونه های جانوری و گیاهان را برعهده دارند.

منطقه حفاظت‌شده مُند، در بخش بردخون از شهرستان دیر در استان بوشهر در ۱۳۰ کیلومتری جنوب بندر بوشهر واقع شده است.

پارک ملی دریایی دیر- نخیلو با ۲۰هزار هکتار مساحت، در بهمن ۸۶ در شورای عالی حفاظت محیط زیست از نیمه جنوبی منطقه حفاظت شده مند مستقل شد به ثبت رسید که به بهشت پرندگان معروف است.

در منطقه حفاظت شده مُند پستاندارانی مانند آهو، گراز، گرگ، روباه معمولی، کفتار راه‌ راه، تشی، سیاه‌گوش، گربه جنگلی ، خرگوش و ۵۸ گونه پرنده شامل درنا،هوبره و  فلامینگو دیده می شود.


 

برچسب‌ها بوشهر سازمان حفاظت محیط زیست بندردیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان حفاظت محیط زیست بندردیر بوشهر سازمان حفاظت محیط زیست بندردیر منطقه حفاظت شده م محیط بانان محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۵۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب از کشف، جمع آوری و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهی از صیادان غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

کیانوش احسانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی موفق به کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری شدند.

وی افزود: این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که مأموران نسبت به جمع آوری تورهای پهن شده توسط صیادان غیر مجاز در سد تنگ حمام شهرستان سرپل ذهاب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود.

احسانی پور تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس