Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «رمضانعلی سبحانی فر» روز پنجشنبه در جریان بازدید از شرکت پست استان همدان اظهار داشت: تاکنون مکاتبات در بستر دولت الکترونیک از «پیام دولت» به صورت «از دولت به دولت» بود اما از این پس با راه اندازی این سامانه طبق تفاهم صورت گرفته با نهاد ریاست جمهوری مکاتبه «مردم به دستگاه های دولتی» از طریق پست امکان پذیر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: یعنی به جای اینکه شخصی نامه ای را برای وزارت خانه ای ارسال کند یا حضوری پیگیر کارش باشد درخواست خود را به صورت الکترونیک از باجه پست به نهاد مربوطه ارسال و یک کُد رهگیری دریافت می کند و با استفاده از این کد می تواند نامه خود را پیگیری کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه خدمات الکترونیکی را مهمترین اولویت شرکت ملی پست در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: هوشمند سازی پُست برای دقت و سرعت بیشتر و رضایتمندی مردم در دستور کار است.

سبحانی فر اضافه کرد: توجه به تجارت اقتصاد الکترونیک در اولویت است چرا که معتقدیم پست می تواند سکوی تجارت الکترونیک شود.

وی گفت: اکنون بسیاری از خریدهای از پست عبور و به دست گیرنده می رسد که در راستای حمایت از تولید و مصرف کننده و حذف واسطه ها و دلالان درصدد توسعه این فرایند هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه تاکنون در زمینه خریدهای اینترنتی در روستاها غفلت شده است افزود: راه اندازی سامانه «روستا بازار» در دستور کار است تا از این طریق روستاییان بتوانند محصولات کشاورزی، دامی و صنایع دستی را به نمایش گذاشته و به فروش برسانند. 

 سبحانی فر اظهار داشت: ارائه «خدمات نیابتی» یکی از اولویت های برنامه ششم توسعه کشور بوده که در این راستا دستگاه های اجرایی ملزم به الکترونیکی کردن همه خدمات هستند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در این بین بخش فیزیکی کار نیز باید به شرکت ملی پست محول شود تا مرسوله، نامه و دیگر اسناد را بدون نیاز به حضور فرد در دستگاه با اداره ای به دست وی برساند.

وی گفت: بیشتر فعالیت شرکت ملی پست در گذشته به بسته های کوچک، توزیع فیش های شرکت های خدمات رسان، نامه ها و کارت پستال ها محدود بود اما با توسعه تکنولوژی و تغییر ذائقه مردم این فعالیت ها اینترنتی شد.

مدیرعامل شرکت ملی پست اضافه کرد: از سوی دیگر به دنبال شیوع  ویروس کرونا در ۲ سال گذشته ، تغییرات اساسی در این زمینه ایجاد شده و مردم به سمت بسته های بزرگ و خریدهای اینترنتی سوق یافتند به گونه ای که از نظر حجمی ، وزن مرسولات بیش از سه برابر و خریدهای اینترنتی نیز به همین نسبت در دوران کرونا افزایش یافته است.

سبحانی فر بیان کرد: پیش از شیوع کرونا در بخش زیر ساخت ها مشکلاتی وجود داشت که با اپیدمی این ویروس ترمیم، توسعه و افزایش ظرفیت های شرکت ملی پست در دستور کار گرفت برای نمونه مراکز تجزیه و مبادله کالا افزایش یافت همچنین خطوط و هاب های منطقه ای ایجاد شد.

وی درباره هاب توضیح داد: پیشتر همه بسته ها ابتدا متمرکز به تهران ارسال شده سپس توزیع می شد اما برای شتاب دادن به کار، کشور به پنج منطقه تقسیم و استان همدان نیز «هاب» منطقه ای شد و هم اینک چند استان همجوار زیر پوشش همدان است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: افزایش ناوگان حمل و نقل نیز در دستور کار قرار گرفته است که در این راستا خودروهای حمل و نقل برون شهری ۳۰ درصد و درون شهری ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

سبحانی فر افزود: همچنین برای سرعت بخشیدن به کار علاوه بر ایجاد پنج هاب منطقه ای، ۲۲ خط مستقیم بین استان های همجوار ایجاد شد تا استان ها با هم مبادله داشته باشند.

وی ادامه داد: برای صیانت و حفاظت از مرسولات مردم بیش از چهار هزار جعبه (باکس) چرخدار خریداری شد تا پس از قرار دادن بسته پستی در این جعبه و قفل کردن آن، بتوان آن را از استانی به استانی دیگر بدون خسارت جابجا کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پست اضافه کرد: در عین حال هفت هزار عدد جعبه برای قرار دادن بسته های کوچک تهیه شده است که با این اقدامات، میزان تخریب بسته های پستی کاهش و میزان رضایت مندی ۴۰ درصد نسبت به گذشته افزایش یافته است.

سبحانی فر بیان کرد: به تازگی در راستای هوشمند سازی شرکت ملی پست در پنج هاب منطقه ای، سیستم مکانیزه نصب شده است و مرکز اصلی آن در تهران به عنوان بزرگترین تجزیه و مبادلات خاورمیانه به زودی راه اندازی می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شرکت ملی پست دارای ۱۹۲ نمایندگی در خارج از کشور است که روزانه حدود ۱۰ تن مرسوله به خارج از کشور ارسال می شود.

وی اظهار داشت: امروز با حضور در استان همدان از بخش های مختلف بازدید به عمل آمد همچنین مشکلات و درخواست های پرسنل برای خدمت رسانی از نزدیک رصد و مواردی پیش بینی شد تا بتوان با بازنگری و اصلاح فرایندها خدمت رسانی بهتری به مردم داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز پنجشنبه در سفر یک روزه به استان همدان از بخش های مختلف پست همدان بازدید کرد.

برچسب‌ها استان همدان شرکت ملی پست ایران رمضانعلی سبحانی ‌فر دولت الکترونیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان همدان شرکت ملی پست ایران استان همدان شرکت ملی پست ایران دولت الکترونیک معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیرعامل شرکت ملی پست دستور کار استان همدان سبحانی فر منطقه ای بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بسترساز جهش تولید است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت به عنوان کارگزار نظام باید کوشش کند تا بستر جهش را با مشارکت مردم فراهم کند و یکی از اقدامات مهم در این بین مانع‌زدایی، جلوگیری از مداخلات بی‌معنای ادارات در حوزه تولید و باز کردن قفل و زنجیرها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید صولت مرتضوی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ همزمان با آغاز هفته گرامیداشت کار و کارگر، در مراسم «اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به واحدهای تولیدی نمونه کشور و اظهار کرد: هنر نزد مردان و زنانی است که شیره جان‌شان را مصروف اعتلای عزت انسانی می‌کنند.

وی بیان‌داشت: کار و تولید برای انسان شرف، عزت، اقتدار و ثبات است و بستر بالندگی وی را فراهم می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دستان توانمند بانوان ایرانی قابل ستایش، تقدیر و تشکر است، ادامه‌داد: دنیا بداند که زن در فرهنگ و تمدن اسلامی و در احکام و آموزه‌های دینی ما از منزلت بالایی برخوردار است و بر اساس آنچه که از قرآن آموخته‌ایم در آیه ۱۳ سوره حجرات تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد.

مرتضوی تصریح‌کرد: یکی از جلوه‌های پرهیزکاری، تلاش، توسعه اشتغال، دستگیری از نیازمندان و کوشش است.

وی با بیان اینکه حضور بانوان در عرصه‌های مختلف اهمیت بسیار دارد، تاکید کرد: از مجموع ۱۶ میلیون و ۱۹۱ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در بخش کارگری، حدود سه میلیون و ۷۹۵ هزار نفر کارگر زن داریم و در حوزه‌های آموزش و پرورش، پرستاران و اساتید دانشگاه نیز زنان جز سرآمدان جامعه هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه‌کرد: در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد ما به سه دسته تقسیم می‌شود؛ اقتصاد دولتی که دایره شمول آن بخش از اقتصادی است که به اقتدار و امنیت ملی ما برمی‌گردد. بخش‌های دیگر نیز اقتصاد خصوصی و تعاونی است. تقریباً می‌توان گفت از منظر قانون اساسی باید بیش از ۸۰ درصد اقتصاد کشور در دست توانمند بخش خصوصی باشد.

مرتضوی با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را به «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، اظهار داشت: رهبری فرمودند که جهش با رشد متفاوت است. یعنی یک حرکت بزرگ و خارق‌العاده که نشان از جهش و پرش داشته باشد و این کار نیاز به کوشش دارد.

وی بیان‌داشت: دولت به عنوان کارگزار نظام باید کوشش کند تا بستر جهش را با مشارکت مردم فراهم کند. یکی از اقدامات مهم که در این بین باید انجام شود مانع زدایی و رفع موانع تولید است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح‌کرد: جلوگیری از مداخلات بی معنای ادارات در حوزه تولید، باز کردن قفل و زنجیرها نیز جز کارهایی است که دولت باید انجام دهد تا فرمایش رهبر معظم انقلاب به بهترین شکل انجام شود.

مرتضوی خاطرنشان‌کرد: ما به عنوان کارگزار دولت این آمادگی را داریم که دستان پرتوان کارآفرینان و کارگران را به گرمی در این حوزه بفشاریم.

وی افزود: موضوع دیگر مشارکت مردم است. جهش تولید بدون مشارکت مردم عملی نخواهد شد و اگر ما جهش تولید را به مردم بسپاریم، مفاسد و مشکلات اقتصادی پاک می‌شود، زیرا بخش خصوصی دلسوز سرمایه خود است و آستین همت بالا می‌زند و کار می‌کند.

در این مراسم از ۱۴ بانوی نمونه در واحدهای تولیدی با حضور وزیر تعاون تجلیل شد.

کد خبر 748730

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • دولت بسترساز جهش تولید است
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول