Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی این مرکز آموزش عالی، مسوول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد در این مراسم گفت: پیوند زناشویی در دوران دانشجویی و جوانی مصداق توکل و توجه به آیه ای است که می فرماید: البته باید مردان بی‌زن و زنان بی‌شوهر و کنیزان و بندگان شایسته خود را به نکاح یکدیگر درآورید، اگر آنها فقیرند خدا به لطف و فضل خود آنان را بی‌نیاز و مستغنی می کندو خدا رحمتش وسیع و نامتناهی و (به احوال بندگان) آگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام محمدحسن تولائی با اشاره به نقش الگویی معلم در جامعه، وظیفه او را دمیدن روحیه سرزندگی و نشاط عنوان کرد و افزود: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب « کسی که چیزی نداشته باشد چطور به دیگران چیزی بدهد» یعنی ابتدا معلم خودش باید به خدای سبحان اعتماد و توکل کند و در راستای رسیدن معنویت و مسایل مادی مورد نیاز زندگی تلاش کند و سپس دست دیگران را بگیرد و در این مسیر قرار دهد.

مسوول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد اظهارکرد: هدف از این جشن و کارگاه های آموزشی تشکر از اعتماد جوانان مزدوج دانشجو معلم و ترغیب دیگران و  آموزش زندگی صحیح و راه های تحکیم خانواده آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر زوج های دعوت شده به این مراسم مهریه ازدواج آنها ۱۴سکه و مهریه قریب به اتفاق آنان کمتر از ۱۱۴سکه بود که این هم نشانه ای دیگر از توکل به خدا و درک بالای دانشجو معلمان دختر است که می دانند مهریه زیاد خوشبختی به ارمغان نمی آورد.

***انعقاد تفاهم نامه شهرداری با دانشگاه آزاد اسلامی یزد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در مراسم انعقاد تفاهم نامه شهرداری با دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: همکاری  این ۲ نهاد موجب رشد و پویایی شهر می شود.

محمدرضا دهقانی اشکذری ادامه داد: با توجه به اینکه این ۲ نهاد در راستای تعامل اجتماعی شهروندان نقش مثبت و محوری دارند، بنابراین این مرکز آموزش عالی آماده همکاری با شهرداری برای زیباسازی، عمران و طراحی مبلمان شهری با استفاده از استادان مجرب و اهل فن دانشکده هنر و معماری در جهت خدمت رسانی و بهسازی است.

وی تحول دانشگاه را در برنامه راهبردی پنج ساله عنوان کرد و گفت: در چهار چرخه به نحوی که تغییر دانشگاه آزاد از امسال تا سال ۱۴۰۵ شمسی در برنامه پنج ساله در سند مکتوب منتشر شد. 

دهقانی اشکذری چرخه اول سند تحول و تعالی را از یادگیری حافظه محور به سمت آموزش های مهارت محور تا انجام پروژه های عملیاتی که نمونه بارز آن راه اندازی دانشکده مهارت و کارآفرینی یزد بگونه ای که حتی می تواند یک معمار بدون مدرک دانشگاهی در این آموزشکده تدریس کند چون فرد ماهری است .

وی خاطرنشان کرد: چرخش دوم تحول و تعالی این است که از یک اقتصاد شهریه محور به سمت یک اقتصاد پایدار مبتنی و تعالی بخش با وجود تقلیل دانشجو و به شرط اینکه دانشگاه قرار نیست به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شود، تدوین شد. 

وی افزود : البته اقدام تغییر این است که استاد در فضای جدید درس دهد و دانشجو هم یادگیری را داشته باشد که واحد یزد در قالب دو مرکز نوآوری که تازه راه اندازی شد و در راستای این هدف حرکت می کند.

دهقانی اشکذری چرخش سوم سند یادشده را از دانشگاه کارآمدی فرهنگی به سمت تاثیرگذاری اجتماعی فرهنگی نام برد و یادآور شد: باید پذیرفت مردم گله مند از دانشگاه ها هستند و باید این رویکرد ایجاد شود .

چرخش چهارم را رییس دانشگاه آزاد یزد مقاله محوری و عرضه محور به سمت تقاضا محور مساله محور ذکر کرد که به گفته وی به گونه ای که زیرساخت های آن براساس برنامه با نظامندی پنج ساله تدوین شد .

 شهردار یزد هم گفت: میزان رضایتمندی مردم، نشانگر تلاش و اهتمام این ۲ نهاد مردمی در  خدمتگزاری واقعی و صادقانه به عموم است.

ابوالقاسم محی الدینی اناریخاطرنشان کرد: شهرداری و مجموعه مدیریت شهری نیز با تمام توان در خدمت دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی شهر به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی است امیدواریم که با تعامل مستمر در خدمت‌رسانی به مردم بیش از پیش تأثیرگذار باشیم و در راه ارایه خدمات شهری و بهسازی به جد همکاری را داشته باشیم.

***بانوی کشتی‌گیر یزدی برای حضور در اردوی تیم‌ملی دعوت شد

 رییس هیات کشتی استان یزد گفت: یگانه غریب‌گشته در وزن ۵۵ کیلوگرم به چهارمین مرحله اردوی آماده‌ سازی تیم‌ملی کشتی آلیش بانوان کشور دعوت شد.

مجتبی صدقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اردو با حضور ۱۸ ورزشکار از ۲۸ آبان ماه جاری تا پنجم آذرماه آینده در تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: غریب‌گشته اسفندماه سال ۱۳۹۹ در رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی به مقام قهرمانی کشور رسید و برای هشتمین‌بار به عضویت تیم‌ملی درآمد. 

این فعال ورزشی اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در این رشته مهم ورزشی در استان وجود دارد و تقویت آن جزو برنامه‌های اصلی است . 

آلیش در زبان فارسی به معنی مبایعه و در زبان ترکی به معنای شروع کردن و گرفتن است که به عنوان  نام بر روی یک نوع کشتی محلی نهاده شد که به آن کشتی با شال هم می‌گویند.

تیم‌ملی کشتی آلیش ایران در سال ۲۰۱۹ میلادی در مسابقه های قزاقستان، قهرمان جهان شد. 

استان یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزشی استانی و ۴۰۰ هیات شهرستانی، ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد و هیات کشتی در ۱۱ شهرستان استان فعال است.

برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو یزد دانشگاه فرهنگیان ازدواج ساده شهرداری یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو یزد دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو یزد دانشگاه فرهنگیان ازدواج ساده شهرداری یزد دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه فرهنگیان تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبان مسابقات جام تختی کشتی آزاد مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات جام تختی کشتی آزاد در روزهای سوم و چهارم خردادماه به میزبانی زنجان برگزار خواهد شد. پیش از این مسابقات کشتی آزاد جام تختی روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه به میزبانی لارستان فارس برگزار شود اما به دلیل تغییر مکان مسابقات، این رقابت‌ها با یک هفته تعویق در اوایل خردادماه برگزار خواهد شد.

مسابقات جام تختی کشتی فرنگی روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد. برخلاف سال‌های گذشته مسابقات جام تختی در این دوره جزء مسابقات چرخه انتخابی نخواهد بود.

کد خبر 6093234 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • میزبان مسابقات جام تختی کشتی آزاد مشخص شد
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  • تکذیب پیوست نامه صحرایی درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ دانشگاه رای را اجرا کند
  • کسورات حقوق دانشجو معلمان به میزان خدمات دریافتی می شود
  • گرامیداشت روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کرمان
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان