Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، نشست مشترک مسوولان دستگاه‌های اجرایی و راهداری استان و ۲ شهرستان مینودشت و گالیکش برای بررسی علت تاخیر در ساخت و ایمن‌سازی مسیر گالیکش به مینودشت با حضور دادستان‌های این شهرستانها برگزار شد.

یاسر بای در این نشست گفت: طرح ایمن‌سازی و تعریض مسیر مینودشت به گالیکش که از سال ۸۸ آغاز شد و قرار بود طی سه سال تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با گذشت ۱۲ سال از زمان اجرا نه تنها این طرح تکمیل نشد بلکه نیمه کاره ماندن و کند و کاری‌های انجام شده در حاشیه این جاده، خطر رفت و آمد در این مسیر و میزان تصادفات و مرگ و میرهای ناشی از آن را بیشتر کرده است.

وی ادامه داد: امسال میزان فوتی‌های تصادفات در این جاده ۹ درصد و تصادفات جرحی و خسارتی هم به ترتیب چهار و ۴۳ درصد بیشتر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مینودشت تصریح کرد: در این جلسه، مقرر شد تا در نخستین گام پیمانکار در مدت سه ماه نقاط حادثه‌خیز این مسیر را با نظر پلیس راهور ایمن‌سازی کند و در ادامه در یک برنامه زمان‌بندی تا تیرماه سال ۱۴۰۱ تمام مسیر تعریض و ایمن‌سازی شود.

بای افزود: همچنین در این جلسه یکی از علل تاخیر، کمبود بودجه عنوان شد که برای این موضوع نیز مقرر شد فرمانداران این ۲ شهرستان موضوع اختصاص بودجه را پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: دادستان‌های این ۲ شهرستان در راستای حفظ حقوق عامه، روند ساخت و ساز این جاده را رصد و با قصور و کوتاهی مدیران مربوطه برخورد قضایی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، تکمیل طرح تعریض بخشی از جاده بین‌المللی و پرتردد آزادشهر به جنگل گلستان حد فاصل مینودشت- گالیکش مطالبه به حق اهالی ۲ شهرستان از دولت سیزدهم است که با اتمام آن بسیاری از مشکلات منجمله وقوع متعدد تصادفات برطرف می‌شود.

جاده بین المللی شمال - مشهد که درحوزه استان گلستان از شهرهای گرگان، علی‌آبادکتول، آزادشهر، مینودشت و گالیکش به سمت جنگل گلستان می‌گذرد، یکی از پرترددترین مسیرهای جاده‌ای کشور است که مورد استفاده تعداد زیادی از زائران حرم رضوی ساکن در استان‌های شمالی از جمله گلستان و مازندران برای رفتن به مشهد و نیز اهالی استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی جهت حضور در مناطق خوش آب و هوای شمال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبق اعلام کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان روزانه بیش از ۱۰ هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین در جاده بین المللی و ۲ بانده مینودشت - گالیکش تردد می‌کنند که کم عرض بودن جاده و نبود گاردریل برای جدا کردن مسیر رفت و برگشت خودروها و نیز وقوع حوادث رانندگی در این محور به‌ویژه پیچ ابتدایی جاده از سمت مینودشت، ترس و نگرانی را در دل مردمان محلی ساکن در ۲ طرف جاده (روستاهای گو گل و پرسه سو) حاکم کرده است.

مدیر شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای گلستان پیش از این در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: پروژه تعریض جاده مینودشت - گالیکش بخشی از پروژه ملی تعریض مسیر آزادشهر به جنگل گلستان به حساب می‌آید که اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن ۵۰۰ میلیارد ریال است.

علی اصغر رفیعی نژاد افزود: تا کنون ۱۵۰ میلیارد ریال برای عملیات اجرایی این پروژه هزینه شده و برخی اقدامات عمرانی از جمله خاکبرداری، خاکریزی، زیراساس و احداث ۳۰ دستگاه پل ۲ تا چهار متری انجام شده و پیشرفت فیزیکی کل پروژه نیز در مجموع ۵۰ درصد است.

وی اظهار داشت: مشکلات جابجایی تاسیسات آب، برق و گاز و نیز تامین مصالح، همکاری ضعیف مردم در واگذاری زمین و بحث‌های حقوقی مرتبط به آن و نیز سختی تامین اعتبار به سبب مشکلات اقتصادی کشور و تحریم‌ها از جمله دلایل کندی عملیات اجرای این پروژه است.

رفیعی نژاد، اعتبار تخصیصی امسال برای اجرای این پروژه را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با همکاری نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران مینودشت و گالیکش پیگیری لازم برای جذب ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی و تکمیل و بهره‌برداری پروژه درحال انجام است.

۲ شهرستان مینودشت و گالیکش در مجموع حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارند و در شرق استان گلستان و در حاشیه جاده بین المللی گرگان - مشهد واقع اند.

برچسب‌ها گنبدکاووس دادگستری مینودشت گالیکش گلستان تصادفات جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس دادگستری مینودشت گنبدکاووس دادگستری مینودشت گالیکش گلستان تصادفات جاده ای مینودشت و گالیکش جاده بین المللی میلیارد ریال ایمن سازی جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۵۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذر باش عصر جمعه در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های آذربایجان شرقی گفت: رئیس جمهوری دستور داده‌اند تا از محل اعتبارات صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد، اما عده‌ای تلاش می‌کنند مانع از انجام این تکلیف بشوند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از منابع این صندوق را به سپرده بانکی تبدیل کرده و سود دریافت می‌کنند، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار عمل کردن این صندوق به تکالیف قانونی شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه رفع نقاط حادثه خیز با کاهش تصادفات فوتی وجرحی به صورت مستقیم، موجب کاهش پرداخت خسارت توسط صندوق می‌شود تصریح کرد: صندوق تأمین خسارت بدنی باید به تکالیف قانونی خود عمل کرده و از منابع صندوق برای رفع نقاط حادثه خیز استفاده کند.

کد خبر 6089371

دیگر خبرها

  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • التیماتوم ۴ ماهه شفقت برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز
  • ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • فراهم شدن فرصت ویژه برای تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات در گنبدکاووس از صداوسیما