Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا حیدرپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این مقدار ۵۹۳ هکتار اجرای سیستم آبیاری کم‌فشار و ۷۷ هکتار اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نهبندان دارای ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و سه هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصولات باغی است، اضافه کرد: ۲۷ درصد سطح زیرکشت محصولات زراعی به میزان حدود هزار و ۷۰۰ هکتار و ۳۲ درصد سطح زیر ‌کشت محصولات باغی به حجم هزار و ۱۸۵ هکتار تاکنون مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدرپور عنوان کرد: اجرای طرح‌های آبیاری نوین باعث کاهش شدید هدررفت آب در بخش کشاورزی می‌شود و در مجموع به صورت میانگین راندمان آب در آبیاری تحت فشار ۹۰ درصد و آبیاری کم فشار ۷۰ درصد است.

وی ادامه داد: با اجرای سامانه‌های نوین آبیاری برخی اوقات با افزایش سطح زیر کشت از طرف بهره‌برداران مواجه هستیم که صرفه‌جویی مصرف آب در افزایش سطح زیر کشت جبران می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان عنوان کرد: در حال حاضر مطالعات ۲ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان انجام شده و آماده اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است و ۳۵۰ هکتار پرونده نیز تکمیل و جهت تامین اعتبار در دست اقدام است.

حیدرپور اظهار داشت: در سال جاری دولت به ازای اجرای هر هکتار آبیاری کم فشار میزان ۱۵۰ میلیون ریال و به ازای اجرای هر هکتار سامانه آبیاری تحت فشار ۴۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دولتی پرداخت می‌کند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری بیرجند قرار دارد.

برچسب‌ها نهبندان آبیاری اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نهبندان آبیاری اراضی کشاورزی نهبندان آبیاری اراضی کشاورزی کشت محصولات نوین آبیاری سطح زیر کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۶۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسراف در مصرف آب به لطف آبیاری گل‌ها در محدوده پل آذر اصفهان + فیلم و تصاویر

هدررفت آب در برخی مواقع به صورت موضوعی نگران کننده درآمده است. این روز‌ها در محدوده پل آذر شهر اصفهان آبیاری گل ها به گونه ای انجام می گیرد که منجر به هدر رفت حجم بسیاری از آب می شود، این موضوع با توجه به کمبود منابع آبی و فرا رسیدن فصل گرم تابستان می‌تواند مشکلات شهروندان را دو چندان کند.

شهروندخبرنگار ما فیلم و تصاویری ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

داستان دنباله دار ترکیدگی لوله آب این بار در دزفول + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • اسراف در مصرف آب به لطف آبیاری گل‌ها در محدوده پل آذر اصفهان + فیلم و تصاویر
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی