Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساختمان بلندمرتبه رامیلای چالوس از ساعت ۱۶ روز گذشته ۱۹ آبان طعمه حریق شد و پس از گذشت ‌چندین ساعت از این حریق، کمبود امکانات اطفای حریق در غرب مازندران، موجب شد تا این ساختمان ۱۷ ‌طبقه به صورت کامل در آتش بسوزد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برج ۱۷ طبقه رامیلای چالوس، از ساعت روز گذشته ۱۹ آبان ماه دچار حریق شد و امروز در ظهر ۲۰ آبان ماه این برج به خاکستر تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اظهار نظرهای اولیه اتصال برق در پنت هوس طبقه آخر و آتش گرفتن بویلرهای سقفی مجتمع باعث این آتش‌سوزی شد؛ تنها خودروی نردبان هیدرولیک ۳۲ متری غرب مازندران که متعلق به شهرداری نوشهر است، به کمک آتش‌نشانان چالوس و شهرهای اطراف آمد.

این آتش‌سوزی در ساعت ۱۹ یک بار مهار شد، اما مجدداً وزش باد باعث شعله‌ور شدن دوباره آتش شد و در این بین حضور بی‌مورد مردم، ازدحام و ترافیک مسیر منتهی به این برج کار را برای امدادرسانان مشکل کرده بود.

در حالی همچنان برج رامیلا در آتش می‌سوخت و تلاش آتش‌نشانان شهرداری‌های چالوس و شهرهای مجاور راه به جایی نبرده است، نبود امکانات لازم جهت اطفای حریق ساختمان‌های بلندمرتبه غرب استان بیش از همیشه خودنمایی می‌کند.

ساختمان‌هایی که همچون قارچ در جای جای این منطقه گردشگری سر برآورده‌اند، اما امکاناتی که روز به روز تحلیل می‌رود؛ مجوزهای صادر شده برای ساختمان‌های جدید و بلند مرتبه در مناطق گردشگری مازندران، متناسب با امکانات شهری آنان نیست.

از آنجا که این ساختمان در حوزه بخش مرکزی چالوس و روستای سردآبرود قرار دارد، «راحله شمس ناتری» بخشدار مرکزی چالوس در گفت‌وگو با ایمنا از اطفای تقریبی این آتش‌سوزی خبر داده و می‌گوید: اطفای این حریق به دلیل حجم و گستردگی و ارتفاع آن، با کمک نیروهای امدادی و آتش نشانی شهرستان‌های غرب مازندران از رامسر تا نوشهر، همچنین آتش نشانی فرودگاه نوشهر و شهرک نمک‌آبرود انجام شد.

وی در خصوص اظهارنظرهای مختلفی که در مورد پایان کار این برج شده، می‌افزاید: برج رامیلا در سال ۹۲ مجوز ساخت و در سال ۹۸ پایان کار گرفت؛ نمای بیرونی این ساختمان ۱۴ طبقه در طبقات فوقانی دچار حریق شد و آتش بخاطر کامپوزیت نمای آن شعله‌ور شده بود، اما خوشبختانه تاکنون هیچ خسارات و صدمات انسانی نداشته‌ایم.

حضور آتش‌نشانان شهرهای مختلف در چالوس کارساز نشد

به دلیل حجم آتش و نیز حجم خسارت‌های احتمالی، آتش نشانان شهرهای مختلف به چالوس اعزام شدند که «امید صالح پور» رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل نیز در این باره به ایمنا می‌گوید: نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل برای کمک به عملیات اطفای حریق در ساختمان ۱۷ طبقه‌ی برج رامیلا، واقع در منطقه شهرک رجایی شهرستان چالوس اعزام شدند.

وی با بیان اینکه اعزام نیروهای عملیاتی سازمان، در پی درخواست کمک از سوی آتش نشانی چالوس، مبنی بر اطفای حریق در برج رامیلای این شهر در دستور کار قرار گرفت، تصریح می‌کند: در این راستا یک دستگاه خودروی مجهز آتش نشانی و شش نفر نیروی عملیاتی، به محل حریق اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل ادامه می‌دهد: نیروهای امدادی این سازمان تا پایان عملیات اطفا در محل حادثه، در کنار دیگر آتش نشان‌ها حضور خواهند داشت.

برج رامیلا چالوس کامل در آتش سوخت

سبحان دیاری رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری چالوس دقایقی قبل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۹ آبان یک مورد آتش‌سوزی در یک برج به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اطلاع‌رسانی شد و بلافاصله مأموران ایستگاه‌های آتش‌نشانی به همراه تجهیزات به محل حریق در منطقه سردآبرود چالوس اعزام شدند.

وی با بیان اینکه محل حادثه یک برج مسکونی بوده است، تاکید کرد: طبقه آخر این برج دچار حریق شد که از طریق کانال رایزر به بقیه طبقات سرایت کرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری چالوس با بیان اینکه این برج دارای تجهیزات اطفای حریق بوده است، گفت: در بعضی از طبقات سیستم اطفای حریق کار می‌کرد و مورد استفاده قرار گرفت ولی در دیگر طبقات این سیستم فعال نبود.

وی ادامه داد: در اولین فرصت مأموران آتش‌نشانی از شهرهای همجوار برای کمک‌رسانی به چالوس اعزام شدند ولی تلاش ۴۰ نیرو به مدت ۱۰ ساعت و تجهیزات بالابر آتش‌نشانی برای مهار حریق کارساز نبوده است.

کد خبر 534685

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مازندران چالوس شهرداری چالوس شهردار چالوس آتش سوزی برج 17 طبقه چالوس آتش سوزی در برج چالوس اطفای حریق برج رامیلا در چالوس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس سازمان آتش نشانی چالوس اعزام شدند غرب مازندران آتش نشانی آتش نشانان برج رامیلا اطفای حریق آتش سوزی حریق شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۶۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام دبیری ظهر سه شنبه در همایش بزرگداشت روز شوراها و تجلیل از شوراهای برتر استان سمنان در سالن اجتماعات کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: کارهای اساسی و ماندگار در سطح شورای عالی استان ها کشور در دستور کار است.

وی با بیان اینکه بودجه و امکانات شوراها دچار مشکلات قانونی است، افزود: از نظر محل، بودجه و امکانات مشکلاتی در سطح شوراها وجود دارد که باید خلاء قانون آن حل شود.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور ادامه داد: این مساله مهم همراه با مدیریت یکپارچه شهری در راستای ارتقاء جایگاه شوراها نیز مدنظر و اولویت است.

دبیری با بیان اینکه مباحث و مسائل رفاهی اعضای شوراهای اسلامی از جمله بیمه شورای روستایی در دستور کار قرار داشته و پیگیری می شود، تاکید کرد: تلاش داریم مشکلات حوزه بیمه حل شود.

استاندار سمنان نیز در سخنانی کوتاه ضمن بیان اینکه در راستای نگاه حمایتی از شهرداری ها و دهیاری ها، بودجه حوزه دهیاری ها در سال ۱۴۰۲ به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت، گفت: در بحث حمایت از شهرداری ها و دهیاری ها، از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده، در سال ۱۴۰۳ پرداختی به شهرداری های استان بالغ بر یک هزار و ۷۰ میلیارد تومان و به دهیاری ها نیز ۳۱۰ میلیارد تومان بوده است.

سید محمد رضا هاشمی بیان کرد: افزایش ۳۴۰ درصدی اعتبارات عمرانی، برگزاری مطلوب جشن احیاء ۲۰۱ واحد راکد، بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی، واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط و… در زمره مسائلی است که در سفر هیات دولت به استان سمنان محقق شد.

کد خبر 6093285

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در مازندران
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • رنجش اهالی شهرک آ. اس. پ شهریار از کمبود امکانات رفاهی
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس