Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اختلال سامانه کارت سوخت در کشور گفت: این موضوع محل تامل است، چون هک شدن از سوی عوامل خارجی و حتی عوامل داخلی زمانی میسر است که سامانه اینترنتی باشد؛ در نتیجه اختلال اخیر نمی‌تواند هک کردن و از سوی عوامل خارجی محسوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در جریان وقایع ۲۸ آبان ۹۸ که حدود ۴ روز اینترنت در کشور قطع شد، در عملیات بانکی و سوخت رسانی هیچ وقفه‌ای ایجاد نشد و این سامانه‌ها فعالیت می‌کردند.

علیرضابیگی تأکید کرد: در حال حاضر موضوع اختلال در سامانه را پیگیری می کنیم و از مسئولان توضیح می خواهیم؛ البته امکان دارد عوامل سرسپرده خارجی دسترسی هایی به سامانه ها داشته باشند که اینجا باید با نفوذ مبارزه کرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس یادآور شد که اطلاعات کنونی نشان می دهد در اختلال سامانه کارت سوخت هک شدن رخ نداده، مگر اینکه کسی توضیحات قانع کننده ای بدهد.

بیشتر بخوانید

فعلا هیچ احتمالی درباره اختلال در سیستم سوخت‌رسانی کشور رد نمی‌شود

وی درباره برخی گمانه زنی ها مبنی بر اینکه اختلال اخیر در سامانه مذکور از سوی دولت یا حاکمیت برای تأمین بودجه رخ داده، تصریح کرد: بعید می دانم چنین باشد، چراکه دولت حاضر نیست اعتبارش را چنین مخدوش کند و در این اتفاق، نفوذ مطرح است.

علیرضابیگی بیان کرد: تمام اظهارنظرها برای طراحی شبکه داخلی در کشور برای مصونیت از تهدیدهاست و در شرایطی که سامانه های چون بانک، گمرک، سوخت و حمل و نقل شبکه داخلی و اینترنتی هستند، پذیرش هک شدن، صحبتی غیر فنی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم کارت سوخت حمله سایبری هک کردن هک اطلاعات کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها هک شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۶۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!

روزگار خودرو نوشت: مدتی است که بحث اجاره کارت سوخت به شدت افزایش پیدا کرده اما حال شاهد اتفاق جدیدی هستیم.   برخی از افراد کارت سوخت خود را به صورت کامل می‌فروشند و البته قیمت های عجیبی هم در نظر گرفته می‌شود.   به عنوان مثال فردی کارت سوخت خود را به صورت کامل با قیمت ۳۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته است.   حتی امکان ثبت در دفتر اسناد هم برای فروش و انتقال کارت سوخت اعلام می‌شود.   آنطور که به نظر می‌رسد باید نظارت ویژه ای روی بازار سیاه ایجاد شده برای کارت سوخت صورت گیرد.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستگیری یک قاچاقچی با ٣٢ کارت سوخت در بم
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • بازداشت قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین