Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:05:52 GMT

۷ فروشنده سلاح جنگی و شکاری در تهران دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۶۳۱۴

۷ فروشنده سلاح جنگی و شکاری در تهران دستگیر شدند

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ پیام کاویانی افزود: در راستای اجرای چهارمین مرحله طرح اقتدار شناسایی و دستگیری فروشندگان سلاح و مهمات غیرمجاز که موجب ایجاد ناامنی در سطح جامعه می‌شوند این اقدام در دستور کار ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تلاش‌های شبانه روزی و اقدامات گسترده پلیس، ماموران هویت و مخفیگاه هفت نفر از عاملان فروش سلاح و مهمات جنگی و شکاری غیرمجاز در سطح شهر تهران را شناسایی و با اخذ دستور قضایی در چند عملیات جداگانه این متهمان دستگیر و در بازررسی از مخفیگاهشان تعداد یک قبضه سلاح جنگی و هشت قبضه شبه سلاح و سلاح شکاری غیرمجاز کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاویانی با اشاره به اینکه متهمان در اعتراف‌های خود محل تهیه این سلاح ها را یکی از استان‌های غربی کشور اعلام داشته، ادامه داد: این افراد پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شدند.

رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت با بیان اینکه دستگیری سایر مرتبطان این پرونده همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهرورندان خواست تا در صورت مشاهده و یا خبری در این خصوص موضوع را سریعا از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی با جعل مدارک 

 رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۳ نفر که با جعل مدارک رسمی، پلاک ثبتی مال باخته را به نام خود منتقل کرده بودند، خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی مال کلاهبرداری شده را ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کردند. 

 سرهنگ کارآگاه سعید دالوند افزود: در پی تشکیل پرونده ای مبنی بر انتقال پلاک ثبتی مال باخته با مدارک جعلی، بررسی موضوع در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی اذعان داشت: بررسی کارآگاهان نشان از این داشت، متهم با اطلاع از اینکه مالک به مدت طولانی در خارج از کشور سکونت دارد، با جعل اسناد رسمی موفق شده بود پلاک ثبتی مال باخته را به نام خود منتقل کند و مالک پس از حضور در کشور متوجه شده بود پلاک ثبتی اش به شخص دیگری منتقل شده و اکنون منزل وی در تصرف ۲ مرد جوان است.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران ادامه داد: با دستگیری این ۲ مرد جوان مشخص شد که متهمان با همکاری سرکرده باند متواری، پلاک ثبتی را به نام سرکرده باند انتقال داده اند.

وی با بیان اینکه در عملیات دیگری متهم متواری نیز دستگیر و به جرم ارتکابی اعتراف کرد، گفت: پلاک ثبتی را طی ۲ سال اخیر با همکاری همدستانش به نام خود منتقل کرده و قصد داشته پلاک ثبتی را به سایر افراد بفروشد که توسط پلیس دستگیر شد.

کارآگاه دالوند با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی مورد کلاهبرداری شده را ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کردند، افزود: هر ۳ متهم برای کشف سایر جرایم احتمالی در اختیار این پایگاه قرار دارند.

لاستیک های سرقتی در گاراژی در جنوب تهران بود 

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری یک سارق لاستیک‌های خودرو با ۱۰۰ فقره سرقت خبر داد و گفت: متهم لاستیک‌های سرقتی را به گاراژی در جنوب تهران انتقال می‌داد. 

سرهنگ جلیل موقوفه ای افزود: در پی سرقت های لاستیک خودروهای سواری در شمال تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در بررسی از محل های سرقت مشخص شد که سرقت ها توسط یک سارق انجام می شود، ادامه داد: تیم عملیات کلانتری با رصدهای اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی موفق شدند مخفیگاه سارق را شناسایی کنند، اذعان داشت: متهم لاستیک های سرقتی را به گاراژداری در جنوب تهران می فروخت.  

رئیس پلیس پیشگیری تهران توضیح داد: تیم عملیات کلانتری یوسف آباد پس از هماهنگی های قضائی به مخفیگاه متهمان اعزام و با دستگیری سارق و مالخر اموال سرقتی، ۱۴۵ عدد رینگ و لاستیک کشف کردند.

سرهنگ موقوفه ای با بیان اینکه متهم  به ۱۰۰ فقره سرقت لاستیک خودرو های سواری اعتراف کرده است، افزود: تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده و  شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

برچسب‌ها کلاهبرداری کلاهبرداری پلیس تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کلاهبرداری کلاهبرداری پلیس تهران بزرگ کلاهبرداری کلاهبرداری پلیس تهران بزرگ پلاک ثبتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۶۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۸ کیلوگرم حشیش از قاچاقچی حرفه‌ای در تهران

سرهنگ حسین باباپور  گفت: در پی ارجاع چندین فقره شکایات و گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از مواد فروشان سابقه دار شهر تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران عملیات ویژه این پلیس رسیدگی به موضوع را به عهده گرفتند.

وی در ادامه افزود: برابر اقدامات اطلاعاتی و پلیسی بر روی افراد مورد نظر مشخص شد متهم یک محموله مواد مخدر را از یکی از استان‌های جنوبی کشور تهیه و با استفاده از یک دستگاه خودرو سواری به سمت تهران در حال حرکت است.

سرهنگ باباپور تصریح کرد: به دنبال این موضوع ماموران بلافاصله ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محور‌های مواصلاتی اعزام شدند و بدین ترتیب شمارش معکوس برای دستگیری متهم آغاز شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت:ماموران بعد چندین ساعت گشت زنی هدفمند و رصد خودرو‌های مذکور در محور‌های مواصلاتی شهر تهران سرانجام روز گذشته درحالیکه متهم در اتوبان آزادگان تهران در حال حرکت بود در اقدامی هوشمندانه و با رعایت اصل غافلگیری متوقف و بلافاصله دستگیر شد.

سرهنگ باباپور تصریح کرد:پس از توقیف خودرو بلافاصله نسبت به بازرسی خودرو اقدام و ۲۸ کیلوگرم حشیش کشف شد و متهم نیز پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارجاع شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر در پایان با بیان اینکه عزم و اراده پلیس در برخورد با سوداگران مرگ بسیار جدی است و پلیس از هیچ اقدام و کوششی در این رابطه فروگزار نخواهد بود، خاطرنشان کرد: ماموران این پلیس در کلیه مسیر‌های مواصلاتی و حتی غیر اصولی و بیراهه به صورت شبانه روزی حضور دارند و این محور‌ها را به طور مداوم و مستمر تحت پوشش اطلاعاتی قرار می‌دهند و هر محموله‌ای از این مسیر‌ها وارد تهران بشوند تحت نظر قرار گرفته و کشف و متهمان آن دستگیر خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل در کمتر از ۵ ساعت در تالش
  • اختلافات ملکی در تالش منجر به قتل شد
  • عامل قدرت نمایی با سلاح شکاری در دارخوین شادگان دستگیر شد
  • دستگیری عامل قدرت نمایی در درمانگاه قدیم دارخوین
  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • دستگیری مردی که به بهانه شرکت در مراسم ترحیم مادرش به زنان تعرض می‌کرد
  • تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
  • یک متهم کمتر از ۳ ساعت در گرگان دستگیر شد
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • کشف ۲۸ کیلوگرم حشیش از قاچاقچی حرفه‌ای در تهران