Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:10:37 GMT

دشمن با شبهات به دنبال تخریب مرجعیت است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۶۴۸۷

دشمن با شبهات به دنبال تخریب مرجعیت است

ایسنا/قم کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه موضوع مرجعیت به 120 یا 400 سال گذشته محدود نمی‌شود، گفت: هدایت مردم به سمت زکریا بن آدم اشعری قمی توسط امام رضا(ع) و حضرت عبدالعظیم(ع) توسط امام هادی(ع) نشان از تاریخ طولانی مرجعیت شیعه دارد اما دشمن اکنون با شبهات خود به دنبال تخریب مرجعیت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده در مراسم جشن همراهی که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به اینکه به تعبیر رهبری حضرت عبدالعظیم (ع) یک مرجع در زمان خود بودند، عنوان کرد: در شرایط امروز با دسترسی گسترده مردم به اطلاعات، شبهات به‌صورت گسترده در جوامع رواج یافته است که یکی از این شبهات موضوع مرجعیت در جهان تشیع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: برخی مدعی هستند که مرجعیت شیعه فقط ۴۰۰ سال عمر دارد درحالی‌که این حرف بی‌پایه و اساس است و برخی دیگر نیز این مرجعیت را به ۱۲۰ سال پیش و حوزه علمیه نجف اختصاص می‌دهند که این هم شبهه بزرگی است.

این استاد حوزه علمیه گفت: امام باقر (ع) روزی به یکی از اصحاب خود فرمودند برو در مسجد مدینه بنشین و برای مردم فتوا بده، امام در مدینه بودند و یار ایشان هم در مدینه بودند و مردم به امام باقر (ع) هم دسترسی داشتند اما بازهم امام به این شاگرد خود به فتوا دادن دستور دادند.

وی ادامه داد: شخصی به نام علی بن مسیب همدانی می‌گوید در طوس خدمت امام رضا علیه‌السلام رسیدم و فرمودم محل زندگی ما با شما فاصله زیادی دارد، برای رسیدن به پاسخ‌های دینی امکان این نیست که هر دفعه بخواهیم این مسیر طولانی را طی کنیم، چاره چیست؟ امام در پاسخ فرمودند بر شما باد که به زکریا بن آدم قمی مراجعه کنید، این شخص مرجع شماست.

فلاح‌زاده بیان کرد: در تاریخ است که یکی از اهالی ری می‌گوید در سامرا خدمت امام هادی علیه‌السلام رسیدم برای پرسیدن برخی از سؤالات که گفتند برو خدمت حضرت عبدالعظیم (ع) سلام من را برسان و مسائل خود را از او بپرس.

وی بابیان اینکه حضرت عبدالعظیم (ع) ۸۰ سال عمر و محضر امام جواد علیه‌السلام و امام هادی علیه‌السلام را درک کردند، گفت: حضرت عبدالعظیم (ع) دین خود را به امام زمان خود عرضه کردند تا ایرادات خود را بگیرند، ما هم باید دین خود را خدمت علما و اولیای الهی عرضه کنیم تا نسبت به‌درستی یا نادرستی اعمال و افکار خودآگاه شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری حرم حضرت معصومه س حضرت عبدالعظیم علیه السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۶۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم

معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان در نشستی با افغان‌های مقیم اروپا اظهار داشت به دشمن اجازه نمی‌دهیم که وحدت ملی مردم افغانستان را خدشه دار کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف نظری»، معاون وزارت اقتصاد طالبان در صفحه اجتماعی «ایکس» تأکید کرد: اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را به کسی نمی‌دهیم.
نظری افزود: در نشست با افغان های مقیم اروپا درباره موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، آموزشی و تجاری گفت و گو کردیم.

وی همچنین نوشت: دیدگاه و نظر همه ما این بود که یک افغانستان آزاد، آباد، مستقل، متحد، مقتدر، مرفه و توسعه یافته باید دفاع و صیانت شود. به دشمن اجازه نمی دهیم که وحدت ملی افغان ها را خدشه دار سازد.

عبداللطیف نظری پیش‌تر در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفته بود: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد؛ ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم، این مهمترین رسالت همه ماست.

نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستندحقانی: دشمنان سعی در تجزیه افغانستان داشتندکارشناس افغان: آمریکا به دنبال تجزیه افغانستان است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حب به اهل بیت موجب تقریب است
  • فیلم | ورود پیکر مطهر دو شهید گمنام به کرمان
  • پلیس مفتخر به حمایت مردم فهیم و انقلابی است
  • دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر قوه تشخیص و شناخت مردم است
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • قدردانی از ۴۳ استاد سرآمد آموزشی استان کرمان
  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود