Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل ازgizmodo، ناسا دیروز تایید کرد که هلیکوپتر Ingenuity پانزدهمین پرواز خود را در مریخ انجام داده است، آخرین پرواز این هلیکوپتر یک سفر ۱۲۸.۸ ثانیه‌ای بوده است. قبل از آخرین پرواز، این هلیکوپتر با سرعت ۲۷۰۰ دور در دقیقه پرواز کرد، سرعت چرخش سریع‌تری که به دانشمندان ناسا این اطمینان را می‌دهد که این وسیله می‌تواند در هوای سردتر مریخ  باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایت اصلی ناسا، محل فرود هلیکوپتر را میدان برادران رایت سیاره مریخ عنوان کرده است، اولین پرواز این هلیکوپتر در ماه آوریل به ارتفاع ۱۰ فوت بوه است همچنین این هلیکوپتر توانست ۴۰ ثانیه در هوا بماند و از آن زمان، هلیکوپتر فراتر از تمام انتظارات ناسا عمل کرد همچنین این وسیله در باقی پروازها یعنی در هر سفر نزدیک به سه دقیقه در هوا مانده است.

طبق گفته تدی تزانتوس، سرپرست تیم Ingenuity، پانزدهمین پرواز هلیکوپتر جوری برنامه ریزی شده بود که یک پرواز ۱۳۳۲ فوتی و ۱۳۰ ثانیه‌ای باشد و مریخ نورد با سرعتی بیش از ۱۱ مایل در ساعت در ۴۰ فوت از سطح سیاره حرکت کند. اطلاعات کاملی در مورد پرواز آخر هنوز منتشر نشده است، اما از تایید ناسا می‌دانیم که پرواز آخر کمی کوتاهتر از برنامه ریزی‌های انجام شده، صورت گرفت. تزانتوس می‌نویسد "برای رسیدن به فرودگاه اصلی این هلیکوپتر باید چندین پرواز انجام دهد".

همه این اتفاقات در منطقه کوچکی در غرب دهانه جزرو (Jezero) اتفاق افتاده است، جایی که دانشمندان معتقدند زمانی دریاچه‌ای باستانی وجود داشته است که دلتای رودخانه از سمت غرب دریاچه تغذیه می‌کرد. دلتای خشک شده مکان اصلی برای جست و جوی نشانه‌های زیستی و شواهدی از حیات در مریخ باستان است.

بیشتر بخوانید

موفقیت هفتمین پرواز هلیکوپتر «نبوغ» بر فراز مریخ +فیلم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلیکوپتر ناسا سیاره مریخ پرواز هلیکوپتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۷۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد

در ادامه برنامه عملیاتی وارسی پروازی سامانه های ناوبری و کمک ناوبری فرودگاه های شمال شرق و شمال کشور ، بررسی دوره‎ای سامانه کمک ناوبری ILS /DME  فرودگاه بین المللی گرگان  جهت ارزیابی معیارهای استاندارد ایمنی پرواز و  اطمینان از صحت عملکرد  این سامانه با موفقیت انجام شد.  
شایان ذکر است؛  این عملیات وارسی  پروازی با تلاش و همکاری گروه متخصصین وارسی پرواز  ( فلایت چک )، متخصصان الکترونیک هواپیمایی (ATSEP) و کارشناسان کنترل ترافیک هوایی و همچنین سایر مسئولین فرودگاه بین المللی گرگان به انجام رسید.

دیگر خبرها

  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • کشف گاز متان در سیاره سرخ