Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از mashable، واتساپ در حال راه اندازی یک ویژگی جدید برای آموزش مردم در مورد نحوه محافظت از خود در برابر کلاهبرداری‌های مبتنی بر پیام رسانی است. بر اساس تحقیقات واتساپ که توسط Opinium انجام شده است، کلاهبرداری‌های پیام رسانی در حال افزایش است، به طوری که ۵۹ درصد از مردم بریتانیا اظهار داشتند که در سال گذشته کلاهبرداری مبتنی بر پیام دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین یافته‌ها نشان داد که این کلاهبرداری‌ها در پیامک‌ها (۴۶ درصد) و واتساپ (۱۳ درصد) بیشترین شیوع را دارد.

طبق گفته WhatsApp، در سه مرحله شما می‌توانید از کلاهبرداری‌ها محفوظ بمانید. در مرحله اول STOP مطمئن شوید که تأیید دو مرحله‌ای واتس‌اپ شما برای محافظت از حسابتان روشن است؛ اینکه از تنظیمات حریم خصوصی خود مطلع هستید و پین شش رقمی شما ایمن است.

در مرحله THINK واتساپ از شما می‌خواهد که در نظر بگیرید آیا درخواست کاربر از شما منطقی است؟ آیا آن‌ها از شما می‌خواهند که یک کد پین را که برای شما ارسال کرده اند به اشتراک بگذارید؟ آیا آن‌ها پول می‌خواهند؟

مرحله CALL شامل تماس با شماره برای تأیید هویت فرستنده است آیا این پیام واقعاً از طرف یکی از دوستان یا خویشاوندان است، همانطور که ادعا می‌شود؟ اگر معلوم شد که فرد تماس گیرنده از هویت جعلی استفاده کرده است، آن را به Action Fraud گزارش دهید.

بیشتر بخوانید

روش جلوگیری از ورود به گروه‌های مزاحم واتساپ

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویژگی جدید واتساپ اپلیکیشن واتساپ کلاهبرداری اینترنتی کلاهبرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۷۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال

فرمانده انتظامی شهرستان سمنان گفت: کلاهبرداری که ۱۳ سال قبل از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال، کلاهبرداری کرده و متواری شده بود با اقدام به موقع پلیس دستگیر شد.

سرهنگ عباس عرب 8 اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: فردی به دلیل کلاهبرداری از سال ۱۳۹۰ تحت تعقیب محاکم قضایی بود که دستگیری وی در برنامه کاری ماموران انتظامی شهرستان سمنان قرار گرفت.

وی با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی پلیس سمنان افزود: در پی انجام اقدامات خاص پلیسی متهم به سرعت شناسایی و با عملکرد سریع و به موقع پلیس در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ عرب با بیان اینکه متهم از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال قرض گرفته بود و بعد متواری شده بود، اضافه کرد: این کلاهبردار حرفه‌ای و فراری برای ادامه رسیدگی به جرائم خود تحویل مراجع قانونی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سمنان تاکید کرد: پلیس در برخورد با تخلفات جدی است و همه تلاش خود را برای احقاق حقوق مردم به کار می گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: همدان/ شهادت یک پلیس در حین دستگیری قاتل متواری ۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی دستگیری قاتل متواری در کمتر از ۲۴ ساعت در ساوه

دیگر خبرها

  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • (عکس) پیام وحید امیری پس از خراب کردن پنالتی
  • هشدار فرشاد مؤمنی؛ ۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند
  • رقابت ۱۵ هزار و ۷۰۰داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری
  • رقابت ۱۵۷۰۰ داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری آغاز شد
  • آغاز رقابت بیش از ۲۳ هزار هرمزگانی در مرحله نخست کنکور
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور