Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیداحسان موسوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با شلیک شکارچیان غیرمجاز آهو در منطقه حفاظت شده مُند به سوی محیط‌بانان یک محیط‌بان و مسؤول این منطقه حفاظت شده مجروح شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر افزود: در گشت و کنترل همیشگی محیط‌بانان در منطقه مُند و پایش وضعیت زیستی آهوهای منطقه، در ساعت‌های اولیه بامداد روز پنج‌شنبه بیستم آبان ماه، محیط‌بان محمد محمدی فر و محیط بان شفیع‌نیا متوجه نور چراغ یک دستگاه موتورسیکلت شده و به سمت آن حرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آنان متوجه شدند  فرد موردنظر، از متخلفان شکار و صید غیرمجاز است که همواره به انجام فعالیت‌های غیرقانونی در منطقه می‌پردازد، با اعلام اخطار به وی و پس از سرباز زدن متخلف برای خروج از منطقه با تدبیر محیط‌بانان شرایطی فراهم می‌شود تا متخلف از منطقه خارج شود و تعقیب و گریزی تا میدان خالوحسین در شهر بردخون از توابع شهرستان دیر شکل می‌گیرد. 

این مقام مسؤول توضیح داد: سپس فرد متخلف در حضور مردم پس از شلیک تفنگ ساچمه‌زن از فاصله یک متری به سمت هر ۲ محیط‌بان اقدام به گریز از صحنه درگیری کرد.

موسوی عنوان کرد: پس از مجروح شدن هر ۲ محیط‌بان توسط ساچمه‌های شلیک شده، با پلیس ۱۱۰ تماس برقرار می‌شود و پس از صورت‌ جلسه، محیط‌بان به مرکز بهداشت بردخون و پس از آن برای پی‌گیری روند درمان به بیمارستان کنگان منتقل شده‌اند؛ حال عمومی هر ۲ محیط‌بان خوب و پایدار است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر گفت: در همان نخستین ساعت این اتفاق تلخ، کارهای اداری و قضایی و هماهنگی لازم از سوی دادستان شهرستان دیر و قاضی کشیک انجام و دستور لازم برای دستگیری فرد متخلف به عوامل انتظامی و امنیتی داده شد.

وی اظهار کرد: این شکارچی متخلف از شکارچیان شرور و باسابقه است که اقدام به شکار چندین فقره آهو تاکنون کرده و به تازگی نیز به دلیل تخلف در زمینه شکارآهو ضرر و زیان آن را پرداخت کرده است. 

این مقام مسؤول تصریح کرد: محیط‌بانان به عنوان ضابطان خاص دادگستری وظیفه حفاظت و حراست از مناطق حفاظت شده و گونه‌های جانوری و گیاهان را برعهده دارند.

47231

کد خبر 1572140

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شکار محیط بان محیط زیست تیراندازی سازمان محیط زیست محیط بانان محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی از کشف محل حفاری غیرمجاز در منزل شخصی واقع در شهرک شهید چمران(آخماقیه) تبریز خبر داد.

سرهنگ غلامرضا زینالی با اعلام این خبر گفت: محل حفاری غیرمجاز در منزل شخصی واقع در شهرک شهید چمران(آخماقیه) تبریز طی دریافت گزارش‌های مردمی توسط عوامل یگان‌ حفاظت کشف شد.

وی ادامه داد: طی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر انجام حفاری غیر مجاز در منزل شخصی و اخذ دستور مقام قضایی، عوامل یگان حفاظت با هماهنگی نیروی انتظامی تبریز طی بررسی محل مورد نظر، محل حفاری به عمق ۱۶ متر و دهانه‌ای به طول ۱۰ متر کشف کرده و مالک متورای این واحد مسکونی تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین طی این عملیات ابزارآلات حفاری غیرمجاز اعم از طناب، سیم‌ بکسل، موتور برق، دستگاه هواساز، و ماسک شیمیایی نیز کشف شده و برای انجام مراحل قانونی به مراجع‌ قضایی ارجاع داده شد.

به‌ گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی، وی خاطرنشان کرد: هم استانی‌های محترم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کشور اطلاع دهند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو