Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مهدی یزدانی خرم، آذردخت بهرامی و محمد کشاورز از سوی دبیرخانه این جایزه به عنوان داوران بخش داستان کوتاه، کامران سپهران، حبیبه جعفریان و روبرت صافاریان، داوران بخش ناداستان و ناهید طباطبایی، ابوتراب خسروی و بلقیس سلیمانی به عنوان داوران بخش رمان معرفی شدند.

نخستین دوره این جایزه ادبی در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و ناشران و نویسندگان تا مهرماه فرصت داشتند کتاب‌های ایرانی و آثار منتشر شده در سال ۱۳۹۹ را به دبیرخانه ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایزه‌ ادبی «اصغر عبداللهی» یک جایزه خصوصی است که منابع مالی و معنوی‌اش را دوست‌داران ادبیات تامین می‌کند، کتاب‌های رمان، مجموعه داستان و ناداستان را بررسی خواهد کرد و تمرکزش بر ماجراپردازی در ادبیات است.

اختر اعتمادی (همسر اصغر عبداللهی)، رسول صدرعاملی (فیلمساز)، علی خدایی (داستان‌نویس)، محمد طلوعی (داستان‌نویس) و آرش صادق‌بیگی (داستان‌نویس) اعضای هیات امنای این جایزه ادبی هستند.

به گزارش ایرنا، اصغر عبداللهی، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و داستان نویس که متولد ۱۳۳۴ در آبادان بود و ۷ دی ماه ۱۳۹۹، در سن ۶۴ سالگی در بیمارستان جم درگذشت.

وی دانشجوی نمایش نامه نویسی در دانشکده هنرهای دراماتیک بود که بعد از انقلاب در دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران ادغام شد، او پایان‌نامه‌اش را ارائه نداد و تحصیلاتش را ناتمام رها کرد.

نگارش فیلمنامه‌ هایی همچون خواهران غریب، جهیزیه‌ای برای رباب، نصف مال من نصف مال تو، عینک دودی، پیشنهاد پنجاه میلیونی، غریبانه، مرسدس، آشپزباشی، چتری برای دو نفر، خداحافظی طولانی و خانه خلوت بخشی از آثار این هنرمند است.

این هنرمند برای نگارش فیلمنامه خانه خلوت سیمرغ بلورین دهمین دوره جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

وی در سال های اخیر فیلم یک قناری یک کلاغ را در مقام کارگردان ساخت و از جمله آثار مکتوب اش می توان به قصه‌ها از کجا می‌آیند: از فیلمنامه نویسی و زندگی و... نام برد.

۱۳۵۲

برچسب‌ها جوایز ادبی ادبیات داستانی جشنواره فیلم فجر محمد کشاورز رسول صدر عاملی فیلمساز مهدی یزدانی خرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جوایز ادبی ادبیات داستانی جشنواره فیلم فجر جوایز ادبی ادبیات داستانی جشنواره فیلم فجر محمد کشاورز رسول صدر عاملی فیلمساز مهدی یزدانی خرم اصغر عبداللهی داستان نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معجزه‌ای که روشنایی بخش چشم دل است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ قم، علی اصغر ملکی دانش آموز پایه دوم ابتدایی که از بدو تولد نابینا است توانسته با علاقه، پشتکار و حمایت پدر و مادر، یازده و نیم جز از قرآن کریم را حفظ کند.
به گفته پدر و مادر، حفظ قرآن کریم در زندگی علی اصغر نور زندگی ایمان و امید را تابانده است.
مادر علی اصغر می‌گوید اولین قدم در حفظ قرآن با شنیدن اذان و حفظ زیارت عاشورا در کودکی اش بوده است، او هم حافظ قرآن کریم است و هم برای اهل بیت مداحی می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حماس: به پیش‌نویس یک توافق مشخص دست یافته‌ایم
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • «هات داکس» جایزه بهترین مستند بین‌المللی را به فیلم هندی داد
  • داوران هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال مشخص شدند
  • داور ۲ بازی حساس پرسپولیس و استقلال مشخص شد
  • معجزه‌ای که روشنایی بخش چشم دل است
  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز
  • معرفی فینالیست‌های والتر اسکات ۲۰۲۴
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد