Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروین صالحی مبارکه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مبارکه در خصوص دیدار نمایندگان استان اصفهان با رئیس‌جمهور با توضیح اینکه رفع مشکلات خشک‌سالی فلات مرکزی نیازمند ورود جدی حاکمیت و نیازمند جراحی اساسی است، اظهار کرد: خشک‌سالی و کمبود آب در بخش شرب و کشاورزی ضررهای زیادی به استان اصفهان وارد کرده و خشکی‌های زاینده‌رود باعث بحران فرونشست شده است و تاریخ چند هزارساله اصفهان را تحت‌الشعاع قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: گرانی کود و بذر در کنار خشک‌سالی فشار زیادی را به کشاورزان شهرستان مبارکه و استان اصفهان وارده کرده است؛ آن‌ها را مجبور کردند که با هزینه ۳۰ میلیون تومانی برای چاه‌های آب کنتور اضافه کنند.

وی با اشاره به مشکلات صنایع در شهرستان مبارکه خاطرنشان کرد: شهرستان مبارکه بیش از ۴۰۰ واحد صنعت کوچک و بزرگ دارد و صنایع بزرگ به دلیل اینکه مدیران ارشد غیربومی دارند توجه ای به جذب نیرو و مدیران بومی ندارند که این بحث در شهرستان مشکل‌ساز شده است.

صالحی مبارکه اضافه کرد: مواد اولیه، تسهیلات بانکی، بروکراسی شدید اداری برای توسعه، عدم وجود زمین صنعتی برای بخش‌های فعال علی‌رغم اینکه دلالان و سوداگران طی سال‌های گذشته وارد شدند و زمین‌های صنعتی را با سود گزاف معامله می‌کنند و این موارد ازجمله مهم‌ترین مشکلات صنایع کوچک شهرستان مبارکه است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: قوانین سخت و دست و پاگیر تأمین اجتماعی و مالیات و محیط‌ زیست توان صنایع کوچک را بسیار کم کرده است.

وی بابیان اینکه روابط متعدد کار در شرکت‌ها و انواع قراردادها با حقوق و دست مزد مختلف باعث اعتراضات کارگری شده است، تصریح کرد: بی‌ثباتی در بیمه کارگران، عدم امنیت شغلی، عدم سرویس‌دهی مناسب به کارگران، در بخش‌های خدماتی باعث نگرانی این قشر زحمت‌کش در شهرستان مبارکه شده است.

صالحی مبارکه با تأکید کرد: صنایع بزرگ آلایندگی‌های مختلف را در آب، خاک و هوای شهرستان مبارکه ایجاد کرده و سلامتی مردم را تحت تأثیر قرار داده است اما وضعیت اشتغال و وضعیت جاده‌های مواصلاتی خوب نیست و به دلیل تردد ماشین‌های سنگین، عمر آسفالت و تأسیسات شهرستان حداکثر شش ماه و یک سال شده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی بابیان کرد: به آیت‌الله رئیسی تأکید شد که مطالبات کارگری در منطقه صنعتی شهرستان مبارکه را جدی بگیرد که عدم رسیدگی به مشکلات آن‌ها باعث تجمعات و اعتراضات شده است و ممکن است به بخش‌های دیگر کشور تسری پیدا کند.

نماینده مبارکه در خصوص دستور رئیس‌جمهور برای احیای زاینده‌رود، گفت: رئیس‌جمهور دستور بر فعال شدن‌ کمیته تخصصی احیای زاینده‌رود را داد و تأکید کرد که راه‌کارهای خاصی برای احیای زاینده و رفع مشکلات آب در استان اصفهان و فلات مرکزی وجود دارد که باید در این کمیته تخصصی مطرح و تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/۶۳۱۱۰/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور استان اصفهان زاینده رود پروین صالحی مبارکه اخبار مبارکه نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی نماینده مبارکه صنایع مبارکه نیروهای بومی شهرستان مبارکه استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۸۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جمعی از اولیای دانش آموزان مناطق منفصل شهری سنندج از حمایت و پشتیبانی مدیریت شعب بانک مهر ایران در کردستان تجلیل کردند.

کورش پیرویسی رئیس انجمن اولیا و مربیان مدارس حسن آباد سنندج با قدردانی از تلاش‌های حسام الدین اسعدی مدیریت شعب بانک مهر ایران در استان کردستان عنوان کرد:کار نیکو و انفاق و کمک به فقرا و نیازمندان و خیراندیشی موهبتی است که خداوند بزرگ نصیب هر کسی نخواهد کرد. آنان که باروح بلند و مناعت طبع و با دستانی گشاده و بخشنده همنوعان خود را چون خود دوست داشته و یاری می‌رساند در پیشگاه حق تعالی عزیز و گرامی‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته مدارس ناحیه منفصل شهری حسن آباد با مشکلات و کمبودهای متعددی مواجه بود و جناب آقای اسعدی توانست با کمک‌های خود سبب رفع بخشی از مشکلات دانش آموزان و مدارس شد.پیرویسی افزود: ما اولیاء و دانش آموزان مدرسه راهنمایی دخترانه معراج حسن آباد، بر خود لازم دانسته مراتب تقدیر و تشکر خود را نسبت به این اقدام خداپسندانه و بزرگ منشی اعلام داریم.

وی عنوان کرد: دانش آموزان مناطق کم برخوردار با کمبودها و مشکلات متعددی مواجهند بنابراین ضروری است سایر خیرین و مدیران برای رفع مشکلاتشان تلاش کنند.در ادامه حسام الدین اسعدی، مدیریت شعب بانک مهر ایران در استان کردستان عنوان کرد: براساس رسالت ذاتی و انسانی، کمک به همنوعان و تلاش برای رفع نیازهای جامعه وظیفه ماست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یک بانک خیراندیش است، اظهار کرد: چشم اندازو هدف این بانک کمک به رفع نیاز، نیازمندان و اشاعه فرهنگ قرض‌الحسنه است.وی همچنین تصریح کرد: بانک مهر ایران با ارائه خدمات مناسب و در خور شأن مشتریان توانسته است بیشترین مشتریان را در استان کردستان به خود اختصاص داده است.

مدیریت شعب بانک مهر ایران در استان کردستان افزود: در دوره شیوع ویروس منحوس کرونا این بانک در سطح استان حضوری فعال داشته است و با اهدای دستگاه ضد عفونی کننده یو وی به دانشگاه علوم پزشکی و خرید یخچال و دستگاه مخصوص نوزادان و اهدا آن به شیرخوارگاه مریم به مسئولیت‌های اجتماعی ایفای نقش نموده است.

اسعدی تصریح کرد: امروز خرسندیم که مجموعه پرسنل بانک قرض الحسنه مهر ایران در کردستان با اقدامات خود توانسته در رفع محرومیت و کاهش آلام هموطنان نقش آفرینی کنند و امیدواریم که همه مشکلات این عزیزان رفع شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900626

دیگر خبرها

  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی / لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شکست
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات