Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهدی زارعی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: رقابت‏‌های قایقرانی برخلاف رشته‏ های پرهزینه‌‎ای مانند فوتبال اعتبار بالایی نیاز ندارد تا جایی که برای برگزاری رقابت‏‌های انتخابی کشور تنها پنج میلیارد ریال کافی است.

وی بیان کرد: از این میزان تاکنون در رایزنی‌‏های صورت گرفته تنها ۲.۵ میلیارد ریال جمع آوری شده و اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز مقرر شده در زمینه تامین خوابگاه ورزشکاران همکاری لازم را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زارعی ادامه داد: با توجه به اینکه پتروشیمی‎‌های استان بوشهر در حمایت از ورزش این استان حمایت چشمگیری نداشته اند، انتظار است درخواست کمک از آنها برای حمایت از ملی پوشان قایقرانی فراهم شود ولی با وجود مکاتبه‏‌های صورت گرفته جواب مثبتی ندادند.
وی افزود: با توجه به اینکه پتروشیمی سهم قابل توجهی از آلایندگی‎‌ها در استان بوشهر را شامل می‏‌شود انتظار می‌‏رود در حوزه ورزش نیز به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی اهتمام لازم را داشته باشند.
زارعی یادآور شد: برای نخستین بار مسابقات قهرمانی و انتخابی تیم ملی در رشته دراگون بت از دریاچه آزادی تهران خارج و اواخر هفته آینده به میزبانی سایت قایقرانی دهکده گردشگری بوشهر برگزار می‏‌شود.


وی افزود: در این رقابت‏‎ها که در سه رده سنی آزاد، بالای ۴۰ و بالای ۵۰ سال برگزار می‏‌شود ۷۵۰ نفر از آقایان و بانوان قایقران از ۱۳ استان کشور حضور دارند.
زارعی عنوان کرد: این رقابت‎‌ها بدون شک در جذب توریست ورزشی نیز کمک شایانی خواهد کرد.
وی گفت: هیات قایقرانی استان بوشهر طی چهار سال گذشته همواره جزو سه استان برتر کشور بوده ولی با این وجود پروژه احداث پیست بین المللی قایقرانی این استان با وجود اینکه پنج سال پیش توسط وزیر سابق ورزش و جوانان کلنگ زنی شده عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.
زارعی ادامه داد: با توجه به تخصیص اعتبار نیمی از سایت بین المللی قایقرانی و رایزنی برخی از استان‌ها برای جابه جایی محل اجرای این پروژه انتظار است محیط زیست ساز و کار اجرای آن را فراهم کند.
وی افزود: در این زمینه هیات قایقرانی به عنوان هیاتی برخوردار از فعالان زیست محیطی خود را ملزم به رعایت استانداردهای این حوزه می‏‌داند از این رو انتظار است رویکرد تعاملی بیشتری با این هیات پیش گرفته شود.
زارعی یادآور شد: سازمان حفاظت محیط زیست در آخرین نظری که اعلام کرده رای به جابه جایی محل اجرای پیست بین المللی قایقرانی بوشهر داده اما با توجه به هزینه‌‎های چند میلیارد تومانی برای محدوده کنونی انتظار است شرایط برای اجرای پیست قایقرانی در دهکده گردشگری بوشهر فراهم شود.


وی ادامه داد: احداث این پیست ایران و بوشهر را صاحب دومین پیست بین المللی آسیا پس از  پیست توکیو کشور ژاپن می‏‌کند و در جذب توریست ورزشی نیز بوشهر را متحول خواهد کرد.
زارعی در بخش دیگری اظهار کرد: هم اکنون هیات قایقرانی در ۶ شهرستان بوشهر، گناوه، دیلم، تنگستان، کنگان و عسلویه فعال است و برنامه دارد تا با استفاده از ظرفیت استخر هیات قایقرانی در شهرستان‌های دیر، جم و دشتستان با رشته کانوپولو فعال شود.
وی اظهار کرد: هیات قایقرانی استان بوشهر برای راه‌‎اندازی رشته‌‎های قایقرانی در شهرستان دشتی نیز پیشگام شده ولی تاکنون حمایت مطلوبی از سوی مسئولان این شهرستان صورت نگرفته است.

نایب رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر گفت: این هیات، فعال‌ترین هیات کشور در رشته کایت بردینگ است و به همین واسطه میزبانی مسابقات قهرمانی کشور در این رشته به استان بوشهر واگذار شده است.
پریسا تفضلی افزود: این دوره از رقابت‌ها مقرر بود ۱۵ تا ۲۰ آبان ماه جاری برگزار شود که با توجه به شرایط نامساعد دریا برگزاری این رقابت‌ها به پنج آذرماه موکول شده است.
وی یادآور شد: در این رقابت‌ها ۷۵۰ نفر از آقایان و بانوان از هفت استان کشور حضور پیدا می‌کنند.

در این آیین که روی شناور و در آب‏‎‌های نلیگون خلیج فارس برگزار شد از خبرنگاران و عکاسان فعال رشته قایقرانی در استان بوشهر تجلیل شد.

برچسب‌ها بوشهر قایقرانی تیم ملی ایران دهکده گردشگری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر قایقرانی تیم ملی ایران بوشهر قایقرانی تیم ملی ایران دهکده گردشگری هیات قایقرانی استان بوشهر بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۹۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگشت تیلور به المپیک؟ بروکس دوپینگ کرده!

گربه‌سیاه حسن یزدانی به المپیک پاریس می‌آید؟

به گزارش تابناک ورزشی؛ درحالی که اخبار کشتی آمریکا همچنان تحت‌الشعاع شکست دیوید تیلور در انتخابی تیم ایالات متحده برای حضور در المپیک قرار دارد و امروز هم رسماً اعلام شد که این کشتی‌گیر در اوکلاهاما جایگزین جان اسمیت در امر مربیگری شده است، یک وب‌سایت مرتبط به ایالت آیووا خبر از دردسر آرون بروکس برنده تیلور داد.

پیش از برگزاری انتخابی آمریکا، خبری به بروکس اعلام شد که تست دوپینگش در مسابقات جهانی زیر 23 سال 2023 مثبت شده است، او در این مسابقات صاحب نشان طلای 86 کیلوگرم شد.

با وجود این، آمریکایی‌ها امیدوار هستند که در این خصوص خطایی اتفاق افتاده باشد و مورد مشکوک یک اشتباه باشد، به همین دلیل به بروکس مجوز شرکت در انتخابی داده شد اما هنوز معلوم نیست امکان حضور او در المپیک وجود داشته باشد.

تا هفته آینده مشخص خواهد شد که بروکس محروم می‌شود و یا در ترکیب تیم المپیکی آمریکا به پاریس می‌آید، بنابراین اگر بروکس با محرومیت مواجه شود، طبیعتاً تیلور جایگزینش خواهد شد، البته وکلای کشتی آمریکا مطمئن هستند بروکس به مسابقه برمی‌گردد.

دیگر خبرها

  • بارگشت تیلور به المپیک؟ بروکس دوپینگ کرده!
  • مسابقات تکواندو با نام جام صفوی به میزبانی استان اردبیل برگزار می‌شود
  • اردبیل میزبان مسابقات بین‌المللی تکواندوی جام صفوی شد
  • زمان آخرین انتخابی المپیک برای کشتی‌گیر ایران
  • برگزاری مسابقات پرس سینه انتخابی تیم ملی در شهر مهاباد
  • سال گذشته ۶ میزبانی و ۱۴ اعزام برون استانی توسط هیات بدمینتون قم انجام شد
  • قضاوت داوران چهارمحالی در مسابقات انتخابی تیم ملی اسکیت
  • ورزشکار کیش در رتبه سوم مسابقات کشتی نونهالان کشور
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • فرهنگیان سراسر کشور به سبلان صعود می کنند