Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر بسطامی عصر پنجشنبه در جلسه اندیشگاه سیاست‌پژوهی و راهبردنگاری بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان ایلام اظهار داشت: مجمع نمایندگان ایلام، دغدغه استان را دارند و برای رفع محرومیت در ایلام نیازمند کار جمعی و همت مسئولان است و اساتید دانشگاهی و سایر مسئولین با ارائه راهکارهایی باشند که به توسعه استان می‌توانند کمک بیشتری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: توسعه استان‌هایی همچون ایلام نیازمند تغییر اساسی در نظام بودجه ریزی کشور است.

بسطامی انجام مسئولیت اجتماعی شرکت‌های نفتی و گازی واقع در استان را بر اساس قانون لازم الاجرا دانست و افزود: اگر این شرکت‌ها به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند، بسیاری از مشکلات استان ایلام نیز مرتفع خواهد شد

نماینده مردم ایلام در مجلس: گفت: توزیع بودجه بر مدار مساوات در قبال استان ایلام کاملاً بی عدالتی است نظام باید با عدالت با مردم ایلام برخورد کند نه با مساوات

وی با انتقاد از بی توجهی مسئولان به تکالیفی که برای آنها در حوزه آسیب‌های اجتماعی تعیین شده است، تصریح کرد: از ۳ تبصره‌ای که برای آسیب‌های اجتماعی تعیین شده و مبلغ ۱۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای حاشیه نشینی، زنان مطلقه و کودکان کار تعیین شده تاکنون ریالی پرداخت نشده است.

عملیات اجرایی میدان نفتی چنگوله آغاز می‌شود

وی افزود: در سال جاری از اعتبارات پیوست قانون حدود ۷۰ میلیارد تومان، از اعتبارات متوازن حدود ۱۰۰ میلیارد تومان و اعتبارات مناطق کمتر توسعه یافته حدود ۱۹ میلیارد تومان و در مجموع نزدیک ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه اتصال استان به شبکه ریلی در سال جاری در نظر گرفته شده است.

بسطامی اظهار داشت: خوشبختانه مجوز بهره برداری از میدان نفتی چنگوله صادر و عملیات اجرایی آن هم به زودی آغاز می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: عملیات اجرایی میدان نفتی چنگوله در دوران وزیر قبلی با سنگ اندازی و بدون دلیل کارشناسی معطل مانده بود که خوشبختانه با نگاه مثبت وزیر جدید، از چند روز پیش وارد فاز اجرایی شد.

وی اضافه کرد: حفاری ۶ حلقه چاه تولیدی، ۲ حلقه چاه تعمیری در میدان و یک حلقه چاه اکتشافی در نقطه "زینی " فی‌مابین آذر و چنگوله، احداث زیرساخت‌های لازم برای عملیات زمین شناسی و ارزیابی ارتباط دینامیکی میدان آذر و چنگوله برنامه‌ریزی شده است.

بسطامی تصریح کرد: براساس اظهارات کارشناسان مربوطه، پیش بینی می‌شود روزانه ١٥ هزار بشکه نفت خام از این میدان نفتی استخراج و به بازارهای هدف صادر شود.

کد خبر 5349459

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ایلام در مجلس نفت و گاز مسئولیت اجتماعی ویروس کرونا بوشهر گرگان واکسن کرونا آمار کرونا کرمانشاه اردبیل بارش باران سیستان و بلوچستان ایلام بارندگی استانداری قم شیوع کرونا عکس استانها میلیارد تومان میدان نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۹۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است

به گزارش جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به تکرار ادعای یکجانبه کویت درباره میدان آرش در بیانیه پایانی سفر امیر کویت به مصر، ضمن مردود دانستن این ادعا افزود، تکرار این ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس از سوی طرف کویتی مایه تاسف است. 

کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین‌ اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می کنیم از تکرار توسل به روش‌های بیحاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاریها گام بردارند.

دیگر خبرها

  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • مسئولیت علم در کلاس امام صادق(ع)
  • رسالت اصلی و وظایف ذاتی قوه قضاییه در اولویت است
  • تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس از سوی کویت مایه تأسف است
  • سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است
  • (ویدیو) وزیر کشور: طرح «نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته؛ این طرح بر اساس تکالیف قانونی است
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد