Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  پرهام‌فر مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص طرح حمایت از معیشت مرزنشینان برای مبارزه با قاچاق کالا گفت: ۳۰ درصد منافع حاصل از اجرای این طرح، برای پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی مناطق مرزی و ۳۰ درصد برای تقویت اشتغال مناطق و ۴۰ درصد هم برای تجهیز بنادر هزینه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرهام فر در خصوص برآورد حجم قاچاق از طریق مرز‌ها گفت: از کل رویه‌های قاچاق مرزی، بین ۴ تا ۵ میلیارد دلار قاچاق صورت می‌گیرد.

مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: نگاه ما به مرز تا کنون تهدید پایه بوده درحالی که باید فرصت محور باشد و تجارت در مرزها باید ساماندهی شود تا به اقتصاد کشور کمک کند.

پرهام فر با اشاره به محور‌های ده‌گانه طرح حمایت از معیشت مرزنشینان تصریح کرد: این طرح در حال تصویب است و بخشی از آن مربوط به ایجاد زیرساخت‌های لازم است. 

او ادامه داد: در این طرح جنبه واردات به تنهایی دیده نشده بلکه باید کاری کنیم که تجارت مرزی در قالب صادرات هم خودش را نشان بدهد. همچنین واردات  به نفع تولید باشد یعنی مواد اولیه تولید از مرزها وارد شود.

مدیر کل پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا بیان کرد: در این طرح بهداشت و سلامت کالایی که وارد می شود هم مورد تاکید قرار دارد و با ساماندهی واردات کالاها نظارت بر بهداشت بیشتر خواهد شد.

او افزود: اولین بار است که نگاه جامع در خصوص تجارت در مرزها انجام گرفته است و این تجارت باید پیوند به اقتصاد کشور بخورد و به دنبال آن اشتغال پایدار برای مرزنشین ایجاد می شود.

این مقام مسئول در خصوص اینکه  اهداف پیش بینی شده در این طرح چطور محقق می شود گفت: یک کارگروهی برای نظارت بر اجرای دقیق این طرح تشکیل شده که نمایندگانی از ستاد وزارت کشور ،وزارت صمت ،سازمان بنادر، بانک مرکزی و گمرک در آن حضور دارند و این طرح را همراهی می کنند تا طرح از چارچوب خود خارج نشود.

در ادامه محمدی‌فر کارشناس تجارت و مسئل اقتصادی هم  در این خصوص گفت: در حوزه مبادلات مرزی برای موفقیت هر طرح باید همزمان به دو چالش اقتصاد ملی و محلی توجه کرد و برای هردوی این‌ها برنامه داشت.

او ادامه داد: حتما مردم مناطق مرزی باید آثار مبارزه با قاچاق را ببینند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: در رویه فعلی سوخت یارانه ای برای قاچاق استفاده می شود که  این نمونه باید اصلاح شود تا قاچاق کالا صرفه اقتصادی  نداشته باشد.

محمدی فر گفت: معافیت تجاری باید در ازای شفافیت باشد الان معافیت های در نظر گرفته در مرزها  به معنای رها بودن است و زمینه سوء استفاده سودجویان را فراهم کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاچاق کالا مبارزه با قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است

به گزارش قدس آنلاین، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اولویت اساسی مجلس دوازدهم از نظر دولت چیست اظهار کرد: اولویت اساسی همه، چه دولت و چه مجلس، توجه به معیشت مردم است؛ امروز اولویت مردم مسائل اقتصادی است و بر همین اساس، شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام شد.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا زمینه‌های تحقق شعار سال فراهم شود افزود: ایجاد زمینه‌های مشارکت حداکثری مردم در حوزه‌های مولد اقتصادی، امکان ایجاد رقابت و شرایط مناسب برای تولید اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های زاینده و سازنده اقتصادی و عدم رقابت منفی دولت و نهادهای دولتی و حاکمیتی با بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که وجه مشترک میان دو قوه مجریه و مقننه است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نظارت مؤثر بر بازار، مهار مؤثر تورم و حمایت بیش از پیش از فعالیت‌های مولد اقتصادی، باید زبان مشترک مجلس و دولت باشد تا ان شاء الله بتوانیم خدمت‌رسانی موثرتری برای مردم و کشور انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی