Web Analytics Made Easy - Statcounter

الهام آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به دیدار نمایندگان استان اصفهان با رئیس جمهور در خصوص بررسی و پیگیری مشکلات استان اظهار داشت: اولویت اول مباحث رفع معضل کمبود آب و احیای زاینده رود بود که قرار شد وزیر نیرو طی سفر به استان اصفهان ضمن تشکیل کارگروه کاربردی و علمی برای حل این معضل نسبت به حل این مشکل به صورت همه جانبه بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: گردشگری از دیگر مسائل مورد بحث در این نشست بود که باید آقای ضرغامی عنایت ویژه‌ای را به گردشگری اصفهان و شهرستان‌هایی که ظرفیت بوم‌گردی و گردشگری دارند، داشته باشند.

ارجحیت محیط‌زیست مقابل توسعه‌یافتگی در اصفهان

دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه رئیس جمهور به اهمیت مباحث زیست محیطی و گردشگری استان اصفهان تاکید داشتند، گفت: رئیس جمهور معتقدند که توسعه یافتگی در پرتو محیط زیست حاصل می‌شود و نباید تنها به توسعه‌یافتگی صرف توجه شود بلکه باید مسائل محیط‌زیستی را به ویژه در استان اصفهان در نظر گرفت.

وی با اشاره به معضل فرونشست در پی بی‌آبی استان اصفهان صحبت‌های رئیس جمهور را اینگونه توضیح داد: به همین منظور حتماً کمیته کاربردی، علمی و کارشناسی در خصوص ظرفیت‌ها و چالش‌های استان اصفهان تشکیل و روند آن را پیگیری خواهند کرد و زاینده رود یک موضوع منطقه‌ای نیست و باید برای سایر استان‌ها که معضل کمبود آب دارند حل شود.

ضمانت اجرایی در دستان وزیر نیرو

آزاد در خصوص ضمانت اجرایی این قول‌ها و کارایی کمیته بررسی مشکلات استان اصفهان گفت: بعد از بازدید وزیر نیرو باید در این خصوص به جمع‌بندی برسند و در واقع بعد از این سفر این سوال را پرسید، البته نظارت نمایندگان مجلس نیز باید برای پیگیری این موضوع وجود داشته باشد.

وی همچنین اشاره کرد که رئیس جمهور در خصوص آب‌های ژرف، آب‌های قطره‌ای و تغییر الگوی کشت کشاورزان راه کارهایی را ارائه دادند.

لزوم تغییر نگاه دولت بر تمرکززدایی از شهرهای بزرگ

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس با اشاره به اولویت‌های دولت در بخش سلامت و واکسیناسیون مردم و معیشت، خاطر نشان کرد: امیدواریم که در زمینه معیشت نیز اتفاقات خوبی در آینده رقم بخورد.

وی با اشاره به لزوم تغییر نگاه دولت در زمینه تمرکز زدایی از شهرهای بزرگ و توسعه شهرستان‌ها و روستاها گفت: در این نشست نیز به بیان مسائل و مشکلات شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک پرداخته شده که با توجه به وسعت زیاد این شهرستان‌، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار ویژه‌ای در زمینه‌های صنایع، معادن و گردشگری وجود دارد.

عدم وجود زیرساخت‌های توسعه در شهرستان‌های اصفهان

آزاد عدم وجود زیرساخت‌های لازم جهت توسعه صنعتی و اقتصادی را بزرگترین مانع عنوان کرد و افزود: مصوبه سفراستانی هیئت دولت در سال ۸۶ در خصوص احداث بندر خشک در شهرستان نائین بوده است که این مهم به سبب نگاه‌های غیرمنصفانه و سیاسی تحقق نیافته است خواستار پیگیری ویژه‌ای هستیم.

کد خبر 5349462

منبع: مهر

کلیدواژه: زاینده رود ستاد احیای زاینده رود مجمع نمایندگان اصفهان الهام آزاد رئیس جمهور اسلامی ایران وزیر نیرو ویروس کرونا بوشهر گرگان واکسن کرونا آمار کرونا کرمانشاه اردبیل بارش باران ایلام سیستان و بلوچستان بارندگی استانداری قم عکس استانها شیوع کرونا استان اصفهان رئیس جمهور شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار کرد: رئیس‌جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که 8 جلسه کارگروه تشکیل شده است.

وی افزود: مسئولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین های معتبر در این جلسات شرکت کردند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت  100 نفره طراحی شود، گفت: پیش قراردادهای 10 تا 12 جت هم بسته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آنچه در جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان گذشت
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • رئیس جمهور ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت به قم سفر می‌کند / عملکرد بانک‌های استان در این سفر بررسی می‌شود
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان