Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: تعداد زیادی از اعضای خانواده نیرو‌های آمریکایی در افغانستان باقی مانده‌اند اما آمار کامل و دقیقی از تعداد آن‌ها نداریم.

او به یادداشت اخیر وزارت دفاع آمریکا به نظامیان و غیرنظامیان آمریکایی اشاره کرد که پنتاگون در این یادداشت از آن‌ها خواسته بود تا اطلاعاتی درباره اعضای نزدیک خانواده‌هایشان که در افغانستان باقی مانده‌اند تحویل دهند و گفت: مامعتقدیم تعداد آن‌ها به بیش از ده‌ها مورد می‌رسد و یکی از دلایلی که هفته گذشته این یادداشت را منتشر کردیم، تشویق اعضای سرویس به تحویل اطلاعات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کربی تأکید کرد: پنتاگون تا جایی که می‌تواند روی این موضوع کار می‌کند و وزارت دفاع این تعهد را در قبال مردم و خانواده‌هایشان جدی می‌گیرد.

سخنگوی وزارت دفاع همچنین تأکید کرد که مأموریت خروج آمریکایی‌ها از افغانستان به پایان نرسیده و مقامات وزارت دفاع آمریکا به کار خود در داخل این سازمان برای تکمیل این مأموریت ادامه خواهند داد.

این بیانیه ازسوی سخنگوی پنتاگون پس از آن صادر شد که وزارت امور خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که با ۲۸۹ آمریکایی که بنا بر گزارش‌ها در افغانستان مانده‌اند، در تماس بوده است.

این در حالی است که برایان مک کئون، معاون وزیر امور خارجه دولت بایدن، به قانونگذاران مجلس نمایندگان گفت که این تعداد شامل ۸۱ نفر است که آماده و مایل به ترک افغانستان در آینده نزدیک هستند.

در ۳۰ اوت، پنتاگون تأیید کرد که حضور تقریبا ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان با خروج آخرین هواپیمای بوئینگ C-۱۷ از فرودگاه بین‌المللی کابل به پایان رسید. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا خروج نیرو‌ها را بزرگ‌ترین شرمساری در تاریخ این کشور دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

خروج نیرو‌های آمریکایی در بحبوحه پیشروی‌های سریع طالبان در افغانستان صورت گرفت که منجر به تسلط بدون درگیری این گروه شبه نظامی  بر کابل، پایتخت این کشور و سپس تصرف کامل افغانستان و به دست گرفتن قدرت در ۱۵ اوت شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جان کربی سخنگوی پنتاگون خروج آمریکا از افغانستان نیروهای نظامی آمریکا تحولات افغانستان وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۹۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه

سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «هاله غریط»، سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا امروز پنجشنبه برای اعتراض به حمایت‌های آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه از سمتش استعفا کرده است.  از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود. 

غریط که از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود در صفحه خود در لینکدین نوشته که روز 24 آوریل 2024 بعد از 18 سال خدمت در وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های آمریکا در قبال غزه از سمتش کناره‌گیری کرده است. 

وزارت خارجه آمریکا در صفحه‌ای که برای معرفی او در وب‌سایت خود اختصاص داده غریط را به عنوان فردی «مشتاق به دیپلماسی و مشتاق برای شکستن موانع از طریق ارتباطات و فهم دوجانبه» معرفی کرده است. 

استعفای این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعتراضات گسترده در داخل این کشور به سیاست‌های دولت جو بایدن برای حمایت‌های بی‌چون و چرا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود. 

در ماه اکتبر هم جاش پائول، مدیر اداره امور نظامی-سیاسی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به سیاست‌های بایدن از سمتش استعفا کرد. 

ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیمریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیمتحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایراننمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

انتهای پیام/ 

 

 

دیگر خبرها

  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل