Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@20:52:04 GMT

الگوی لیبرالیسم غربی در جهان شکست‌خورده است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۹۴۰۰

الگوی لیبرالیسم غربی در جهان شکست‌خورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار سرلشکر حسین سلامی امشب در جلسه با بسیجیان گیلان در سالن اجتماعات سپاه قدس گیلان با بیان اینکه حضور در گیلان برای من یک افتخار بسیار بزرگ و ارزشمند بوده است اظهار کرد: استان گیلان شهدای بسیار زیادی را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده و وجود هشت هزار نشان‌دهنده سند فداکاری نسبت به اسلام و ولایت است

وی با تأکید بر لزوم توجه به پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: تکلیف پاسداری از انقلاب بسیار مهم است و باید از تمام لحظه برای تحقق این امر استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه استکبار برای به ذلت کشاندن نظام جمهوری اسلامی افزود: جمهوری اسلامی امروز در‌ موقعیت رفیعی در جهان بوده و حوادث زیادی را پشت سر گذاشته‌ است به‌طوری که اگر این حوادث در هر کشوری به وجود می‌آمد نظام سیاسی آن کشور با فروپاشی مواجه می‌شد‌.

سلامی با بیان اینکه کشورهای غربی در ۴۳ سال گذشته انواع تحریم و مشکلات را برای مردم ایران ایجاد کرده‌ است، تصریح کرد: در جنگ‌های جهانی اول و دوم بین دو طرف جنگ یک توازن برقرار بوده است ولی در ۴۳ سال گذشته کشورهای غربی علیه ملت ایران تحریم‌های ظالمانه‌ای را اعمال کرده است.

وی با اشاره به رو به زوال رفتن کشورهای غربی در برابر جبهه مقاومت بیان کرد: دشمن مدام در زوال قدرت بوده است و این به یک‌روال تبدیل‌شده و ادامه‌دار است زیرا در ابتدا دشمن به فروپاشی نظام جمهوری اسلامی فکر می‌کرد و آن‌ را در دستور کار خود قرار داده و حتی از همه امکانات بهره جست ولی ملت ایران با تکیه به نیروی ایمان به موفقت رسیدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمان پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا در بهترین نقطه نفوذ خود در جهان بوده است، گفت: در نظام کفر هر کشوری که قوی‌تر است پیروز است ولی کشورهای مسلمانان با تکیه به نیروی ایمان خود در برابر قدرت‌های برتر به پیروزی می‌رسند از این‌رو پیروزی انقلاب و خروج آمریکا از کشور به معنای واقعی بعثت بوده است.

سلامی با اشاره به برنامه استکبار به‌منظور توطئه علیه ملت ایران و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: آمریکا در ۴۳ سال گذشته در تمامی لحظه‌ها انواع جنگ‌ها را علیه ملت ایران آغاز و از همان ابتدا به دنبال خنثی‌سازی روحیه مقاومت و مبارزه با استکبار بوده است.

وی قدرت آمریکا را قدرتی پوشالی دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری در پیچیده‌ترین توطئه‌ها پرچم عدالت را درست گرفته و با تدبیر، ایمان، حکمت هیمنه این کشور با قدرت پوشالی را با شکست مواجه کرده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بعد از جنگ جهانی دوم قدرت آمریکا در جهان با کاهش مواجه شده است، تصریح کرد: کشور مستکبر آمریکا به‌ظاهر شکست‌ناپذیر است ولی بعد از جنگ جهانی دوم کشور آمریکا که به ۴۰ درصد ثروت جهان را تولید می‌کرد اکنون به ۲۰ درصد رسیده است.

سلامی با اشاره به هزینه هفت هزار میلیارد دلاری آمریکا به‌منظور تشکیل اراضی قدرتمند در خاورمیانه بیان کرد: آمریکایی‌ها هفت هزار میلیارد دلار هزینه کردند ولی با مقاومت‌ مردم اکنون این ارتش فرسوده شده و میزان بیکاری در کشور آمریکا در حال افزایش و کرونا همچنان در آن کشور ادامه‌دار است.

وی با ابراز خرسندی از خودکفایی جمهوری اسلامی در حوزه ساخت پالایشگاه در کشور افزود: تمام پالایشگاه‌های کشور قبل از انقلاب توسط کشورهای غربی ساخته می‌شد ولی اکنون بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت در کشور توسط سپاه ساخته‌شده و الگوی لیبرالیسم غربی شکست‌خورده است.

به گفته فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف آمریکا از اعمال تحریم به اغتشاش رساندن جامعه بوده است ولی جوانان انقلابی از تحریم فرصت ساخت و اکنون کشور در حوزه ساخت  تونل، برق،‌ انرژی هسته‌ای، نانو و پهباد و قدرت نظامی به پیشرفت‌های خوبی رسیده است.

سلامی‌ با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی دارای جوانان نخبه و دانشمند بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف است، بیان کرد: امروز پایگاه‌ها محور گسترش جهاد علیه کشورهای مستکبر بوده و بر این اساس تمامی پایگاه‌ها در جمهوری اسلامی باید از ظرفیت جوانان نخبه در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی کمک کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سرلشکر حسین سلامی تحریم گیلان رشت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی کشورهای غربی ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۹۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس

در این مکتوبه که پس از تبعید رضا خان و در ابتدای سلطنت محمدرضا پهلوی نگارش شده است امام با مهیا دانستن شرایط برای قیام اسلامی از حق طلبان درخواست می‌کند که منافع شخصی را رها کنند و به فکر حرکت اصلاحی به منظور اعاده اسلام باشند.

یکی از نکات بسیار مهم این نامه امتزاج دقایق عارفانه و آیات قرآنی به منظور انعکاس وظیفه کنشگری عموم و خواص است. از آغاز که با استناد به آیه "قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لله مَثنی وَ فُرادی" کلام پی گرفته می‌شود و با حکایت مبارزات پیامبران ادامه پیدا می‌کند و درنهایت با استناد به آیه " وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً اِلَی الله ِ وَ‏‎ ‎‏رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی الله" سخن پایان می‌پذیرد.

۳۰ سال پس از نگارش این متن توسط امام خمینی در تاریخ ۱۳۵۳/۱/۱۷ آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نیز دست خطی را در این دفتر مرقوم می‌کنند که امروز برای نخستین بار توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می‌شود.

آیت‌الله خامنه‌ای نیز در یادداشت خود با استناد به آیه " وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ لَتُبَیِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَکْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِیلًا" از عدم کنشگری متولیان امور دینی و عموم امت اسلامی در قیام برای تحقق اسلام گله کرده و آمدن روزی را آرزو دارد که با کنار رفتن مکاتب مادی و سست پایه، اسلام به عنوان برنامه زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گرفته شود.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

 زیارت گنجینه گرانبهائی از کتاب و نوشته‌ی اسلامی که محصول کوششی ارجمند است بیننده را به یاد اقیانوس بیکران فرهنگ عمیق و غنی و عریق اسلام عزیز می‌افکند که در روزگار ترکتازی افکار و مکاتب و فرهنگ‌های سست و بی پایه‌ی بشری و در عهدی که پوشالی‌ترین بنیان‌های فکری را در فکر و دل جهانیان مرتبت‌ها و پایگاه‌هاست همچنان و همچنان در عزلتخانه‌ی کتاب‌ها و کتابخانه‌ها زندانی است و در محوطه ئی بسی دور از زندگی و عمل پیروان اسلامی، تبعیدی؛ و متولیان و منادیان و مدعیانش را چیزی که کمتر به خاطر است و بیشتر در نسیان، رسالت و مسئولیت و تعهد خطیری است که قرآن و اسلام بدوش آنان نهاده که: و اذ اخذ الذین اوتو الکتاب لتبیننه للناس و لا تکتمونه. به امید آن روز که امت عظیم اسلام، قرآن و اسلام را همچون برنامه‌ی زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گیرند... به امید بیداری‌ها و درس گیری ها... به امید تجلی حماسه‌ی اسلام و تشیع در زادگاه و پرورشگاه اسلام و تشیع در روز دوشنبه ۱۲ ربیع الاول هزار سیصد و نود و چهار هجری قمری در حضرت مؤسس عالیقدر کتابخانه ادوم الله برکات وجوده الشریف نگاشته آمد

منبع: مرکز اسناد انقلاب اسلامی

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • چرا تجربه شکست خورده را تکرار می‌کنید؟
  • شوک به کشتی جهان؛ مثبت شدن تست دوپینگ بروکس و بازگشت دیوید تیلور؟
  • توییت نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر انقلاب
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • حماس: سرنوشت صهیونیست‌ها در رفح هم چیزی جز شکست نیست
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • اینجا آمریکاست و آنهایی که در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند