Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@23:14:54 GMT

خسارت سیل به 100 واحد مسکونی نوشهر مازندران

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۹۵۳۵

فرماندار نوشهر مازندران گفت: در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیل حوالی ساعت سه بامداد امروز تا کنون ،تعداد۱۰۰ واحد مسکونی نقاط روستایی و شهری این شهرستان دچار خسارت آبگرفتگی شده است.

سعید یزدانی در گفت و گو با ایرنا افزود : این بناهای مسکونی در نقاط روستایی و شهری مزگا ، حوضکتی ، مزگا ، بهجت آباد هلستان شناسایی شده اند که خسارتی هم به لوازم زندگی و بخشی از بناهای مسکونی وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد : سیل همچنین سبب تخریب خیابان نیما یوشیج ، پل آهنی کرکرودسر و نیز از بین رفتن ۵۰ متر از دیواره حفاظتی رودخانه "کهکرود " که از روستای کوشکوسرا می گذرد، شده است.

فرماندار نوشهر گفت که از نخستین ساعات بارندگی امروز پس از گزارش های مردمی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان پای کار آمدند و با بکارگیری چندین دستگاه تجهیزات اعم از لودر ، بیل مکانیکی با همکاری بخش خصوصی ، بندر نوشهر و شهرداری به یاری سیل زدگان در این نقاط حادثه دیده شتافتند.

یزدانی افزود : متاسفانه به علت بارندگی شدید و وجود تنه و سرشاخه درختان در زیرپل ها ، آب از مسیر اصلی خود خارج و تبدیل به سیلاب شده است به طوری که گستره زیادی از نقاط روستایی و شهری شهرستان در محاصره آب قرار گرفت.

وی توضیح داد: در حال حاضر با فعالیت نیروهای امدادی و مردم مسیر گرفتگی این رودخانه ها برطرف شد و بافروکش کردن آب رودخانه ؛تخلیه آبگرفتگی منازل نیز در حال انجام است.

هواشناسی مازندران نسبت به ورود سامانه جدید بارشی برای امروز پنجشنبه هشدار داده بود و طبق اعلام رسمی هواشناسی هم اکنون شدت بارش سبب آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق مختلف شهری و روستایی غرب مازندران به ویژه رامسر نیز شده است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، در اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استان کرمان آمده است: از بعد از ظهر روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با ورود سامانه بارشی شاهد ناپایداری های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش تند بادهای لحظه ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد استان کرمان خواهیم بود.

در این اطلاعیه با اشاره به اینکه بیشینه بارش ها روز پنجشنبه و در نیمه غربی ارتفاعات جنوبی و برخی از مناطق شمالی استان خواهد بود آمده است: با توجه به نوع بارش های این فصل، آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه های فصلی، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل ها در برخی از مناطق محتمل می باشد؛ همچنین طی این مدت بر سرعت وزش باد در شمال غرب و شرق افزوده خواهد شد، لذا خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا به ویژه در جنوب شرق استان دور از انتظار نیست.

براساس این اطلاعیه این سامانه بارشی تا روزجمعه ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ فعال می باشد و همه مناطق استان به ویژه نیمه غربی، شمال و ارتفاعات جنوب استان شامل شهرستان های کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، رودبارجنوب، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، فاریاب، قلعه گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان و منوجان را در بر می گیرد.

اداره کل مدیریت بحران استان کرمان همچنین نسبت به بارش رگباری باران، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی در برخی مناطق استان، اصابت صاعقه، وزش باد نسبتاً شدید و احتمال کاهش کیفیت هوا درمناطق مستعد خیزش گرد و خاک هشدارداد و از ساکنین این مناطق خواست از فعالیت های کوهنوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع و لایروبی کانال ها و آب روها خودداری کنند.

کد خبر 6092820

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان
  • کمیته فنی شورای ترافیک دیلم بر نقاط حادثه خیز نظارت کند
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • دستگیری ۲۲ عضو یک شرکت هرمی در نوشهر
  • ۲۲ نفر از اعضای شرکت هرمی در نوشهر دستگیر شدند