Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از معاونت امورمجلس رئیس جمهوری، حسینی با اشاره به برگزاری سومین نشست رئیس جمهوری با مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، افزود: در این جلسه نمایندگان محترم سه استان اصفهان، قم و سمنان با همراهی استانداران این استان‌ها حضور داشتند و یکایک نمایندگان نقطه نظرات و دغدغه‌های ملی، استانی و حوزه انتخابیه خود در موضوعات اقتصادی، معیشتی، صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی را بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این نشست که بیش از دو ساعت طول کشید، استانداران نیز دیدگاه خود درخصوص اولویت‌ها، پروژه ها و برنامه های دراز مدت، میان مدت و کوتاه مدت  را ارائه کردند.

حسینی تاکید کرد: عمده ترین مسائل مورد توجه نمایندگان مشکلات مربوط به آب، فرو نشست زمین، آلودگی هوا در مناطق صنعتی، بیکاری، مسکن و توسعه صنعت بود. بحث تکمیل زیرساخت‌ها مثل گاز رسانی به برخی روستاها و مشکلات دریاچه نمک قم نیز از دیگر موضوعاتی بود که نمایندگان به آن پرداختند.

معاون رئیس جمهوری در امور مجلس گفت: اجرای قانون جوانی و جمعیت که اخیراً تصویب و ابلاغ شده در این نشست مورد تاکید قرار گرفت و پیشنهاداتی برای نحوه عملیاتی شدن آن و ضرورت پیش بینی اعتبارات لازم برای آن در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مطرح شد.

حسینی خاطر نشان کرد: آیت الله رئیسی بعد از استماع سخنان همه نمایندگان و استانداران، راهکارهای عملیاتی برخی پیشنهادها را مورد بررسی قرار دادند و در خصوص مشکل کمبود آب و احیاء زاینده رود دستور دادند کارگروه خاصی با مشارکت مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری تشکیل و مطالعه لازم برای ارائه راهکارهای برون رفت از کمبود آب انجام شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری ادامه داد: آیت الله رئیسی در ارتباط با گردشگری استان اصفهان از وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خواستند تا با سفر به استان از نزدیک در جریان امور قرار گیرد و اقدام لازم را انجام دهد.

حسینی افزود: نکته مهمی که آقای رئیس‌جمهوری در این نشست به آن اشاره کردند این بود که علیرغم فشارهای دشمنان  الحمدلله گشایش‌های خوبی در حوزه های مختلف صورت گرفته و انشاءالله با همت، دانش، برنامه ریزی و همکاری  قوای سه گانه و نهادهای انقلاب روز های بهتری برای مردم عزیزمان رقم خواهد خورد.

حسینی افزود: این سلسله جلسات با هماهنگی معاونت امور مجلس و همکاری دفتر ریاست جمهوری برگزار می شود که استمرار آن و پیگیری مباحث مطروحه نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

معاون رئیس جمهوری افزود: یکی از دغدغه های اصلی که نمایندگان محترم در محضر ریاست جمهوری به آن اشاره کردند بحث بروکراسی اداری دست و پاگیر و پیچیده بود که در بسیاری بخش ها باعث فلج شدن امور و گریز سرمایه‌ها می شود، بر این اساس تاکید شد کسانی که در عرصه تولید وارد می‌ شوند در بخش های اداری و صدور مجوزها با مشکلاتی مواجه هستند. رئیس جمهوری هم گفتند که این دغدغه را به صورت جدی و مصداقی پیگیری خواهیم کرد و برای انضباط بخشی به امور تلاش می کنیم.

حسینی یادآور شد: از دیگر مطاابات نمایندگان، تعیین تکلیف هرچه سریعتر مدیران بود که  مردم انتظار دارند مدیریت‌ها در سطوح مختلف در استان ها و شهرستان ها تغییر کنند و اگر قرار است مدیری بماند، تثبیت شود تا به خوبی و بدون تزلزل کارها پیگیری شود.  آقای رئیسی در این خصوص گفتند یک دوره زمانی مشخص کرده ایم که در این مدت تغییرات انجام شود.

وی ادامه داد: مباحث فرهنگی و نوع همکاری ای که با حوزه های علمیه باید اتفاق بیفتد و مواردی از این قبیل هم در این جلسه مطرح شد و یکی از مسائل مهمی که رئیس جمهوری به شدت بر آن تاکید داشتند مساله حفظ محیط زیست بود که در تمام پروژه‌ها باید صیانت از محیط زیست مورد توجه قرار گیرد برای اینکه ما باید حق حیات و زندگی سالم را برای مردم تامین کنیم و حق نداریم با بی توجهی به محیط زیست حق حیات را از آن ها بگیریم.

حسینی ادامه داد: رئیس جمهوری در این نشست نگاه حاکم بر تنظیم بودجه سال ۱۴۰۱ را اصلاح ساختار و نظام بودجه‌ریزی کشور با هدف اجرای عدالت دانست که مبتنی بر سند آمایش سرزمینی کشور و فارغ از چانه‌زنی ها برای تخصیص بودجه است و با بیان اینکه شرایط کشور حساس اما رو به بهبود است، تصریح کرد دشمن اقرار می‌کند که با وجود مجلس و دولت انقلابی در نیل به اهداف خود ناکام مانده است و به یاری خدا ما با هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

معاون رئیس جمهوری در پایان گفت: آیت الله رئیسی همچنین تاکید کردند که همه باید تلاش کنیم در ماه‌های باقیمانده از سال ۱۴۰۰ از افزایش هزینه‌ها جلوگیری کنیم و بودجه سال ۱۴۰۱ را به شکلی تنظیم کنیم که با کسری بودجه مواجه نشویم تا تورم مهار شده و در نتیجه فشارهای اقتصادی کاهش یابد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سیدمحمد حسینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سیدمحمد حسینی مجلس شورای اسلامی سیدمحمد حسینی معاون رئیس جمهوری رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در اولین نشست فصلی روساء و دادستان‌های حوزه‌های قضایی با دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان و معاونین قضایی  برنامه عملیاتی ۱۴۰۳ دادگستری استان تبیین گردید.
دکتر عتباتی در این نشست با اشاره به اینکه برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ تلفیقی از سند تحول قوه قضائیه، دادستانی کل کشور و معاونت راهبردی و مقتضیات استان است بر حرکت به سمت ترقی، ارتقاء و تحول و تعالی عملکرد دستگاه قضایی استان تاکید کرد.
مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه موضوعاتی را درخصوص مواردی که در شعب تحقیق و اجرای احکام می‌بایست در راستای اجرای برنامه عملیاتی سال جدید مورد توجه قرار دهند را بیان داشت.
در این نشست پس از ارائه گزارش زارع معاون فناوری و اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان محمد پور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی، اسدی معاون قضایی شورای حل اختلاف، حاتمی رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، بخشی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، محمد و ابراهیم علی‌نژاد، رضایی معاونین قضایی و محمدرضا معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان مطابی را در راستای اجرایی نمودن برنامه عملیاتی ۱۴۰۳ بیان داشتند.
در ادامه حمیدی رئیس دادگستری سلماس، گل حسینی رئیس دادگستری میاندوآب، پوراکبر دادستان مهاباد، جعفری دادستان ماکو درخصوص مشکلات و موارد مبتلابه به نمایندگی از سوی سایر حوزه‌های قضایی استان مطالبی را طرح و در پایان با جمع بندی دکتر عتباتی و تصویب مصوباتی این نشست به کار خود خاتمه داد.
لازم به ذکر است روح الامین مدیر کل امور اراضی استان نیز در بخشی از این جلسه حاضر و گزارشی از عملکرد و میزان پیشرفت حوزه‌های قضایی در خصوص تثبیت اراضی کشاورزی ارائه که رئیس کل دادگستری استان با آسیب شناسی بر تثبیت ۸۰ درصدی اراضی کشاورزی تا هفته قوه قضاییه سال جاری تاکید نمود.

دیگر خبرها

  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم