Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@03:04:17 GMT

تحریم‌های ترکیه توسط اتحادیه اروپا تمدید شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۹۸۲۷

تحریم‌های ترکیه توسط اتحادیه اروپا تمدید شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از روسیا الیوم، اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) تحریم‌های خود علیه ترکیه را که به دلیل اقدام این کشور در حفاری برای استخراج نفت‌وگاز در آب‌های مورد نزاع در شرق دریای مدیترانه وضع کرده بود، برای یک سال دیگر تمدید کرد.

شورای اتحادریه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز و پس از بازنگری در چارچوب اقدامات محدودیت‌ساز در پاسخ به حفاری غیرقانونی از جانب ترکیه در دریای مدیترانه، تحریم‌ها علیه این کشور را به مدت یک سال دیگر تمدید کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می‌افزاید: اتحادیه اروپا می‌تواند اقدامات محدودیت‌ساز دقیقی را علیه شخصیت‌ها یا مؤسسات مسئول فعالیت‌های حفاری غیرمجاز برای استخراج هیدروکربونات در شرق دریای مدیترانه یا مشارکت در این فعالیت‌ها اعمال کند.

شورای اتحادیه اروپا تأکید کرد: این اقدامات شامل بلوکه شدن دارایی‌های این شخصیت‌ها و مؤسسات و ممنوعیت سفر آن‌ها به اتحادیه اروپا و همچنین ممانعت از اعطای اموال ازسوی دیگران به افراد و مؤسسات مورد تحریم است.

اتحادیه اروپا سال ۲۰۱۹ در پاسخ به حفاری‌های ترکیه در شرق دریای مدیترانه که اتحادیه اروپا مالکیت آن را متعلق به قبرس می‌داند، آنکارا را تحریم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118155 برچسب‌ها اتحادیه اروپا ترکیه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ترکیه دریای مدیترانه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

به گزارش العربیه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900763

دیگر خبرها

  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود