Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@04:53:24 GMT

بارش باران سیل‌آسا در هچیرود

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۰۱۳۰

بارش باران سیل‌آسا در هچیرود

شهردار هچیرود با اشاره به بارندگی‌های شدیدی که از شب گذشته در این شهر شروع شده، گفت: از ساعات اولیه امروز که بارندگی شدت یافت و بر اساس اعلام هواشناسی نوشهر، میزان بارندگی ۱۰۰ میلی‌متر برآورد شده بود که در طول سال‌جاری تقریباً یک رکورد محسوب می‌شود.

جعفر ردایی در گفت و گو با ایمنا با اشاره به اعزام نیروها و عوامل شهرداری ادامه داد: بیشتر مشکل ما منطقه سنگوارث است که با توجه به کانال انتقال آب که از سد ذوات جاری بوده، مسیر فوق را مسدود کرده و خروجی آب را تقسیم کردیم تا به سنگوارث آسیب وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیروهای ستاد بحران شهرداری در موقعیت مذکور در حال فعالیت رفع آبگرفتگی و لایروبی و همچنین در محلات دیگر حاضر هستند.
وی با بیان اینکه این مشکل باید به صورت اساسی حل شود خاطرنشان کرد: دِبی آب نهر باید افزایش پیدا کرده و به موقع لایروبی شده و جریان آبی که از جنگل وارد می‌شود در همین مکان وارد کانال شده تا به مناطق مسکونی آسیبی وارد نکنند.

شهردار هچیرود گفت: سعی ما این بوده که آب را به مناطق کشاورزی انتقال داده و از مناطق مسکونی دور نمائیم، اما لازم و ضروری است که اقداماتی را در محله سنگوارث انجام دهیم.

وی ادامه داد: پیمانکار مربوطه جهت احداث کانال در محله سنگوارث بکارگیری شده و قسمتی از محله هرطه کلاً و کوچه شهید جمشیدی مسئله داریم.

ردایی با بیان اینکه تمام عوامل، نیروها و امکانات فعال تا آخرین لحظه بحران در سطح شهر، محلات و خصوصاً نقاط مدنظر حاضر هستند تصریح کرد: از نظر امکانات و تجهیزات از قبیل بیل مکانیکی دچار کمبود هستیم.

وی اظهار کرد: بخشی از نیروهای ما درگیر موضوع آتش سوزی ساختمان رامیلا بوده که آن هم در جای خودش مسئله قابل بررسی است.

شهردار هچیرود با بیان اینکه ساختمان مذکور خارج از محدوده قانونی شهر هچیرود است، افزود: تا آخرین حد توان و امکانات با همکاری سایر آتش نشانی‌های استان در اطفای حریق آن اقدام شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین احتمال بروز سیلاب و افزایش دبی آب رودخانه هچیرود هم وجود دارد که ما می‌بایست نقاطی را لایروبی کنیم.

ردایی ادامه داد: در آینده نزدیک با اجرای طرح نهضت خدمات شهری که از اول آذر شروع می‌شود، لایروبی انهار و پاکسازی محله به محله را به صورت کامل انجام خواهیم داد که دیگر در مواقع نظیر این مورد، دچار بحران شدید نشویم.

کد خبر 534799

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بارش باران هچیرود سیل بارندگی افزایش بارندگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۰۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در سومالی/ ۷ کودک جان باختند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل در مناطق مختلف سومالی، دست کم ۷ کودک جان خود را از دست دادند.

براساس اعلام این رسانه، بارش باران شدید در مناطق مختلف سومالی به ویژه در ایالت‌ های جوبالند و هیرشبیلی سومالی طی روزهای گذشته باعث جاری شدن سیل شده است.

سیل در این مناطق بیش از ۱۲۴ هزار نفر را تحت تاثیر قرار داده و براساس آمار اولیه ۷ کودک جان خود را از دست دادند.

مقامات محلی نسبت به ادامه بارش‌ ها و احتمال جاری شدن سیل در سومالی و دیگر کشورهای شرق آفریقا هشدار می‌ دهند.

کد خبر 6093586

دیگر خبرها

  • ویدئو| بارش شدید باران در ایلام
  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت
  • سیل در سومالی/ ۷ کودک جان باختند
  • بارش رگباری باران در شهر ایلام
  • آبگرفتگی معابر شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران
  • فیلم/ بارش شدید باران در مسجدالنبی
  • جاری شدن سیل در شهر مدینه + فیلم
  • جاری شدن سیل در شهر مدینه عربستان
  • بارش باران در برخی نقاط فارس
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری