Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران گفت: بعضی از ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، چون از جانمایی مناسبی برخوردار نیستند باعث می‌شوند تا هم ایمنی تردد کاربران ترافیکی اعم از مسافرانی که در آن محدوده با خودرو تردد می‌کنند به خطر بیفتد و کاهش پیدا کند و هم اینکه باعث اختلال در نظم ترافیکی در آن محدوده‌ها می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی زینی وند رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران وی در واکنش به اینکه در زمینه جانمایی ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی و محل توقف خودرو‌ها در بعضی نقاط تهران هیچ نوع طراحی خاصی اتفاق نیفتاده و به اختلال در رفت و آمد‌ها و ایجاد ترافیک انجامیده به میزان گفت: اگر بخواهم به صورت فنی و کارشناسی این موضوع را ارزیابی کنم باید بگویم متاسفانه آن ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوسی که جانمایی آن‌ها از قبل انجام شده زیاد هستند. از جمله این موارد ایستگاه‌هایی هستند که در میانه مسیر طراحی شده اند. مثل ایستگاه اتوبوس بزرگراه آیت الله سعیدی یا ایستگاه اتوبوس بزرگراه جناح محدوده خیابان سازمان آب یا ایستگاه اتوبوس بزرگراه بعثت محدوده خیابان شهید رجایی، ایستگاه اتوبوس بزرگراه شهید سلیمانی، ایستگاه اتوبوس مربوط به بوستان بهشت مادران و نمونه‌های مختلف دیگری که ما از این نوع جانمایی‌ها در دست داریم که مشکلات ترافیکی گوناگونی برای معابر شهر تهران ایجاد کرده اند.   وی ادامه داد: این ایستگاه ها، چون از جانمایی مناسبی برخوردار نیستند باعث می‌شوند تا هم ایمنی تردد کاربران ترافیکی اعم از مسافرانی که در آن محدوده با خودرو تردد می‌کنند به خطر بیفتد و کاهش پیدا کند و هم اینکه باعث اختلال در نظم ترافیکی در آن محدوده‌ها می‌شوند. البته جانمایی بسیاری از ایستگاه‌های اتوبوس در شهر تهران به درستی انجام شده، ولی ایستگاه‌های زیادی هم داریم که جانمایی مناسبی ندارند و سبب بروز مشکلاتی در زمینه حمل و نقل شهری شده اند. ضمنا باید به این نکته هم اشاره کنم که بعضی از ایستگاه‌های تاکسی ما به دلیل اینکه حریم تقاطع‌ها در جانمایی و احداث آن‌ها رعایت نشده می‌تواند به معضلی برای تخلیه به موقع بار ترافیکی تبدیل بشود. این نوع جانمایی‌های نامناسبی که درباره ایستگاه‌های تاکسی اتفاق افتاده احتمال پس زدگی بار ترافیکی را هم به همراه دارد.   بیشتر بخوانید: اضافه شدن ۲۵۰ متر به ایمن سازی خیابان شهید رجایی   زینی وند خاطرنشان کرد: با این شرایط توقفات غیر مجازی که در محدوده تقاطع‌ها و میادین رخ می‌دهد می‌تواند برای خودرو‌های تاکسی معضلاتی را به دنبال داشته باشد و مشکلاتی را ایجاد کند که این‌ها همه ناشی از جانمایی نامناسب این ایستگاه هاست. البته ما درباره همه این موارد از طریق پایگاه‌های فنی و تخصصی مشترکی که با شهرداری داریم پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم و امیدواریم این مشکلات برطرف بشود. البته نمونه‌هایی هم داریم که از طریق همین پیگیری‌ها مشکلاتشان برطرف شده است.   رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران افزود: به عنوان مثال در بزرگراه شهید نواب صفوی محدوده خیابان دامپزشکی ایستگاه‌های اتوبوس در میانه مسیر جانمایی شده بود. در این محدوده به دلیل اینکه عابران پیاده علی رغم وجود پل‌های عابر پیاده از عرض بزرگراه عبور می‌کردند سالانه با یک یا دو فقره تصادف منجر به فوت هم در این محل مواجه بودیم. با پیگیری‌هایی که داشتیم ایستگاه اتوبوس به حاشیه مسیر منتقل شد و به این ترتیب هم مشکل تصادفات آن محل برطرف شد و هم آن مشکلی که در زمینه پس زدگی بار که به واسطه توقف اتوبوس‌هایی که در محل ایستگاه برای پیاده یا سوار کردن مسافر توقف می‌کردند به وجود آمده بود با پیگیری‌هایی که ما داشتیم مرتفع شد.   انتهای پیام/ برچسب ها: مصطفی زینی وند پلیس راهور مهندسی ترافیک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس راهور مهندسی ترافیک ایستگاه اتوبوس بزرگراه ایستگاه های اتوبوس مهندسی ترافیک آن محدوده پلیس راهور ایستگاه ها پیگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری

سرهنگ اسماعیل احسان‌پور درباره ترافیک صبحگاهی شهر تهران گفت: «در رصد‌های پلیسی مشخص شد که از حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز، ترافیک در بیشتر معابر پر تردد پایتخت آغاز شده است. این ترافیک از غرب، شرق و جنوب تهران به سمت مراکز و شمال شکل گرفته و در حال حاضر از حجم آن کاسته شده است. با این وجود با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود از حدود ساعت ۱۷ ترافیک عصرگاهی آغاز شود، ماموران پلیس راهور از آمادگی لازم برای مدیریت ترافیک برخوردارند. لازم است مردم نیز از تردد‌های غیرضروری با خودروی شخصی خود در ساعات پیک ترافیک خودداری کنند.»

به گزارش ایسنا، وی درباره معابر و بزرگراه‌های دارای بار ترافیک صبحگاهی نیز گفت: در بزرگراه تهران - کرج، بزرگراه شهید سلیمانی در محدوده بزرگراه شهید صیاد شیرازی، بزرگراه شهید بابایی محدوده خیابان نیروی زمینی، بزرگراه شهید زین الدین در محدوده صدف، بزرگراه علامه جعفری در محدوده شقایق، بزرگراه امام علی (ع) در محدوده جانبازان، بزرگراه شهید لشگری در محدوده شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان ترافیک پرحجم، اما روان بود.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در بزرگراه‌های شیخ فضل الله نوری در محدوده بزرگراه یادگار امام (ره)، بزرگراه شهید آبشناسان در محدوده سردار جنگل، بزرگراه شهید همت در محدوده جنت آباد، بزرگراه شهید چمران در محدوده پارک نهج البلاغه ترافیک نیمه سنگین بود. همچنین در مسیر غرب به شرق خیابان آزادی در محدوده شهیدان، خیابان جانبازان در محدوده میدان میدان امام رضا (ع) نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

احسان‌پور افزود: در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید نواب صفوی از انتهای بزرگراه شهید چراغی تا ورودی تونل توحید، بزرگراه آیت‌الله سعیدی از میدان فتح تا میدان آزادی و بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در محدوده ستاری نیز ترافیک صبحگاهی نیمه سنگین بود.

وی با تاکید بر اینکه تردد موتورسیکلت از تونل‌های درون شهری ممنوع است، گفت: لازم است موتورسواران از تردد از داخل تونل‌های شهری پرهیز کنند. همچنین عابران پیاده نیز حتما از گذرگاه‌های مخصوص عابرپیاده تردد کنند.

دیگر خبرها

  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • مهار آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران و آخرین وضعیت مسافران آن
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • رفع معضل ترافیکی در غرب تهران
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه